Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Teo.

Hur väl fungerar det att knuffa ikull BMW bilar med en sådan där?`Är det risk att man kör sönder hjulupphängningar å sånt eller "tar" det på kofångarna?

Nä hjulupphängningarna brukar klara sig fint. Är ju inget finjusteringsbjäfs i alu utan bonnjärn i överflöd.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Framstjärten var ju snyggast på den med mongoflaket.
Till expertisen:
1. Vad kallas det när man ser hjulhusen i plåten bredvid flaket? Dvs flakytan är mellan hjulen.
2. Varför skapar man ngt så fult?

2. Lastytan i ett stepsideflak är helt fyrkantig vilket vissa tydligen tycker är viktigt. Hjulhusen tar ju annars plats inne i flaket.
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Flatbed is the shit!

Jävlar vad mycket mer nytta jag haft av min truck just pga att det är en flatbed. Enda minuset är att det är fult..


Dessutom lätt att lyfta i och ur saker från sidan med stegen d a stepside.


2. Lastytan i ett stepsideflak är helt fyrkantig vilket vissa tydligen tycker är viktigt. Hjulhusen tar ju annars plats inne i flaket.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Funderar vad den samlade expertisen tycker om nyare Chevrolet Avalanche?
Frugan tycker det är fint med den mörka plasten runt flaket och om det innebär att jag kan byta BMW laståsnan mot en truck så kan jag tänka mig att ge med mig. Dock så är hon övertalningsbar. Hon diggar nyare Ford F-150 crewcab samt Dodge också, bara det är macho.

Tanken är bensin V8 eftersom jag kör ganska lite samt crewcab så familjen får plats. Vill ju helst ha diesel, men osäker om det är värt det när man ligger på 1500mil/år. Budget 220-230´-
Krav är 4WD samt Auto och en modern truck.. nyare än 04-05 iallafall om det inte finns bra skäl att se bakåt.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Funderar vad den samlade expertisen tycker om nyare Chevrolet Avalanche?
Frugan tycker det är fint med den mörka plasten runt flaket och om det innebär att jag kan byta BMW laståsnan mot en truck så kan jag tänka mig att ge med mig. Dock så är hon övertalningsbar. Hon diggar nyare Ford F-150 crewcab samt Dodge också, bara det är macho.

Tanken är bensin V8 eftersom jag kör ganska lite samt crewcab så familjen får plats. Vill ju helst ha diesel, men osäker om det är värt det när man ligger på 1500mil/år. Budget 220-230´-
Krav är 4WD samt Auto och en modern truck.. nyare än 04-05 iallafall om det inte finns bra skäl att se bakåt.

Tänk lite på att kunna försöka bli av med bilen sen också. Dieslarna är betydligt mer lättsålda.
Kolla in duramaxerna.. Har du de pengarna att lägga skulle jag satsa på en kanonbil.

http://www.blocket.se/alvsborg/Chevrolet_2500_crewcab_duramax_45759635.htm?ca=11&w=3
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Du är inte ihop med en Anna? Hade nämligen en facebook diskussion nyligen med en tjej som skulle köpa fullsize dodge (350, 5,7 hemi) med killen.

Funderar vad den samlade expertisen tycker om nyare Chevrolet Avalanche?
Frugan tycker det är fint med den mörka plasten runt flaket och om det innebär att jag kan byta BMW laståsnan mot en truck så kan jag tänka mig att ge med mig. Dock så är hon övertalningsbar. Hon diggar nyare Ford F-150 crewcab samt Dodge också, bara det är macho.

Tanken är bensin V8 eftersom jag kör ganska lite samt crewcab så familjen får plats. Vill ju helst ha diesel, men osäker om det är värt det när man ligger på 1500mil/år. Budget 220-230´-
Krav är 4WD samt Auto och en modern truck.. nyare än 04-05 iallafall om det inte finns bra skäl att se bakåt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Min fråga:
Finns det något bra sätt att ta reda på om ford 8.8 axeln är den med 28 splines eller 31? :va
Annat än att plocka isär och titta efter dådå. Min bil verkar kunna finnas med båda... :va

Funtar på att montera diffbroms i sommar. :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fler frågor!
Varför ser Stepside griimt ut på äldre kärror men muppigt ut på nya?

Min egen teori är att på äldre skutor ser man syftet med det medan nyare skutor mest ser ut om om man velat spara plåt.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fler frågor!
Varför ser Stepside griimt ut på äldre kärror men muppigt ut på nya?

Min egen teori är att på äldre skutor ser man syftet med det medan nyare skutor mest ser ut om om man velat spara plåt.

Beror på hur gamla bilar du tänker på. Men förr va ju hjulhusen fram ungefär likadana som en en stepside bak. Men hade alltså skärmar bredvid huven. Likadant fram och bak.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Du är inte ihop med en Anna? Hade nämligen en facebook diskussion nyligen med en tjej som skulle köpa fullsize dodge (350, 5,7 hemi) med killen.

Nope. Frugan heter Viktoria.

Teo!
Den såg najs ut. Kanske lite till åldern? Eller spelar det mindre roll kanske.. Jag vill gärna kunna marscha 110-120 på motorväg med trucken. Kanske får bli en Tahoe eller liknande istället?

Några förslag på Tahoe/Suburban liknande bilar?
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nope. Frugan heter Viktoria.

Teo!
Den såg najs ut. Kanske lite till åldern? Eller spelar det mindre roll kanske.. Jag vill gärna kunna marscha 110-120 på motorväg med trucken. Kanske får bli en Tahoe eller liknande istället.

Jag låg 110 hela vägen från Oslo till Sthlm med min som har 4:10 i diffarna. Inte helt optimalt men jag var trött och det var bluegrass i bilradioanläggningen så det drog i väg ba.

Fördelen med Duramaxen är att den, till skillnad från de andra traktordieslarna är designad för just det den används till vilket gör den lite mer varvvillig och om man får säga så "bensinig" i karaktären. Är säkert en smutt highwaymotor om än lite ghey.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fler frågor!
Varför ser Stepside griimt ut på äldre kärror men muppigt ut på nya?

Min egen teori är att på äldre skutor ser man syftet med det medan nyare skutor mest ser ut om om man velat spara plåt.

På de äldre har du ju ofta bra mycket mer "hantverk", även om det säkert är fabriksgjort. Men de stora runda svepande hjulhusen med ett litet fyrkantigt funkisflak innanför är ganska mys liksom, det ser proffsigt gjort ut. Många nya stepsides ser ju som du säger mest bara ut som något där man skurit bort lite plåt, veckat in och sytt ihop på nytt...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top