Pickup-besatt.

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Jag tyckte den såg både fräsch och påkostad ut. Sen vill jag ha en bensinare :p

I såna fall så skulle jag i ditt läge ändå leta vidare. Letar du just bensinare så finns det oftare lågmilade och därmed finare exemplar. Prisbilden är inte lika hög på dessa bilar längre så för 65' ska du kunna få en riktig pärla istället för en lagad långmilare.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
I såna fall så skulle jag i ditt läge ändå leta vidare. Letar du just bensinare så finns det oftare lågmilade och därmed finare exemplar. Prisbilden är inte lika hög på dessa bilar längre så för 65' ska du kunna få en riktig pärla istället för en lagad långmilare.

Det är uppfattat :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
jag har varit småsugen på denna en stund
http://www.blocket.se/alvsborg/GMC_3500_4wd_46505353.htm?ca=11&w=3

Utan flakkåpa och fixa lite rost så kan den bli fin.
Träratten är dock disgusting och de enorma backspeglarna klarar jag mig utan. Men helheten, har potential

Håller med. Bättre än sådär blir det knappast. 3500, Diesel, 4X4 och b-kort..
Småsaker som ratt och speglar är bara skoj att styra upp via ebay. Billigare bil att äga långsiktigt är svårt att få tag i.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Håller med. Bättre än sådär blir det knappast. 3500, Diesel, 4X4 och b-kort..
Småsaker som ratt och speglar är bara skoj att styra upp via ebay. Billigare bil att äga långsiktigt är svårt att få tag i.

Jag har dock inte den blekaste hur det är med försäkring på de där. Försökt slå på nätet men verkar inte gå att kolla lb utan att ringa dem. Är din lb reggad?
Jag är 27 och bor i sthlms förort. Vill bara ha en hum om vars det hamnar liten kontra stor.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag har dock inte den blekaste hur det är med försäkring på de där. Försökt slå på nätet men verkar inte gå att kolla lb utan att ringa dem. Är din lb reggad?
Jag är 27 och bor i sthlms förort. Vill bara ha en hum om vars det hamnar liten kontra stor.

Min är b-reggad.Jag kör med trafik bara.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
jag har varit småsugen på denna en stund
http://www.blocket.se/alvsborg/GMC_3500_4wd_46505353.htm?ca=11&w=3

Utan flakkåpa och fixa lite rost så kan den bli fin.
Träratten är dock disgusting och de enorma backspeglarna klarar jag mig utan. Men helheten, har potential

Glott lite på den med, riktigt fin synd att den är så jevla lång, jag drömmer om att höja, få på 35" eller mer och ge mig ut på traktorstigar! :brynad
Backspeglarna gillar jag iofs på nått sätt!

Min är b-reggad.Jag kör med trafik bara.

Att du vågar, nu vet jag ju inte hur stöldbegärlig en gammal pickup är men det ligger väl lite pengar i ett fint exemplar som din?

Jag har också trafik men min kommer jag inte gråta blod över :kär

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Att du vågar, nu vet jag ju inte hur stöldbegärlig en gammal pickup är men det ligger väl lite pengar i ett fint exemplar som din?

Jag har också trafik men min kommer jag inte gråta blod över :kär

Svår bil att sno. Finns bara den i Sverige så den lär inte vara lätt att komma undan med. Dessutom är det inte samma pengar i separata delar som till ex en modern BMW.

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi

min är ju lite äldre (-86) men det är också diesel och 4x4, pröjsar strax under 4k för trafik, 20 bast i sthlms förort

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Glott lite på den med, riktigt fin synd att den är så jevla lång ..

Det är både synd och bra på samma gång kan jag tycka. Den är ju jävligt stor och jävig, men bra när man ska köra massa skrot eller snickra på huset , praktiskt på såvis!
Men min sambo lär dock bli tokig om jag ställer en fullsize pickis på uppfarten, och hon har fått för sig att det inte är en så bra familjebil nu när vi ska få knodd, skitsnack säger jag, bättre familjekärra kan man väl inte ha? :D

Men vi får se om jag får nöja mig med nått mindre kanske.
Jag hade gärna köpt en enkelhytt + långflak, men de verkar inte växa på träd?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Men min sambo lär dock bli tokig om jag ställer en fullsize pickis på uppfarten, och hon har fått för sig att det inte är en så bra familjebil nu när vi ska få knodd, skitsnack säger jag, bättre familjekärra kan man väl inte ha? :D

Jag sålde in min 2500 till sambon genom att förklara att med soffa fram så kan man sitta båda två och ändå få plats med ev barnstol. Och samtidigt ha ett halvt ikea på flaket. :banana

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Och så en fråga. Jag har ett sprucket extraljus i bågen på tjevan. Enligt internetz så handlar det om Bosch big knick. De är av typen som lyser svagt även när de är avstängda - är det detta som kallas för "effektbelysning" i tex den här produktbeskrivningen?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati