Pickup-besatt.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Inte lätt att veta men gissar att det är en k2500 då är det ju lite kraftigare doningar men endast 6 bultade axlar, IFS fram så kostar lite att höja på riktigt. 6,5 td är ju säkert en trevlig motor, skulle jag gärna haft.
Man får ju kika på plats om den verkar välskött!

edit: eller står det 1500 på listen?

Jupp, 1500. Å andra sidan billig i drift då klenaxlarna tar 0,2 % ac hästarna att vrida runt. :brynad

Finns faktiskt sjukt smidiga höjsatser till tjevas IFS nu där man bara vrider om torrsionsstagen fram och får upp den några tum. Billigt Ebay.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Jupp, 1500. Å andra sidan billig i drift då klenaxlarna tar 0,2 % ac hästarna att vrida runt. :brynad

Finns faktiskt sjukt smidiga höjsatser till tjevas IFS nu där man bara vrider om torrsionsstagen fram och får upp den några tum. Billigt Ebay.

Jo jag har skruvat upp min ett par tum fram, men det blir ju lite ogynnsam vinkel för drivknutarna så man ska nog inte skruva upp den allt det går. Kan redan skruva upp den för mycket utan specialnycklar så det känns mest som en säljgrej om inte torsionstavar är helt utmattade.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr

långfärder med en sån bil...går bra eller anus?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur mycket drar 6,5td motorn per mil? samt man ligger väl inte och tokvarvar vid motorvägsfart 110km/h?

Näe, inget vidare bekvämt att ligga och pressa högfart. Fram kommer man ju ändå, lika bra att sätta farthållaren på sisådär hundra och njuta av vägarna och lite bra musik istället :)

Vill minnas att min pickis inte drog mycket mer än strax över litern under hemfärden efter att jag köpt den (nästan bara motorvägskörning i lugnt tempo), typ 1,2. Blandad körning ligger den på typ 1,5 eller så, men det nästan oavsett hur du kör och lastar och sådär. Dricker snarare per tid när den är igång liksom :)

Ska nog nämna också att detta var med ett genomrostat tryckrör till rubon, så min bil gick nog fetare än fett vilket kan ha gett något högre förbrukning än normalt. Nu har turbon fulltryck men har tyvärr inte kunnat prova att mäta förbrukningen sen jag fixade det då bilen är obesiktigad.

Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Hur mycket drar 6,5td motorn per mil? samt man ligger väl inte och tokvarvar vid motorvägsfart 110km/h?

Har en K3500 med 6,5td, den drar 1,3 nästan oavsett om den går med släp och lass eller tom. Kör dock mycket korta sträckor.

Kommer ej ihåg varv nu, men vet att jag postat det i tråden innan...

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Näe, inget vidare bekvämt att ligga och pressa högfart. Fram kommer man ju ändå, lika bra att sätta farthållaren på sisådär hundra och njuta av vägarna och lite bra musik istället :)

Vill minnas att min pickis inte drog mycket mer än strax över litern under hemfärden efter att jag köpt den (nästan bara motorvägskörning i lugnt tempo), typ 1,2. Blandad körning ligger den på typ 1,5 eller så, men det nästan oavsett hur du kör och lastar och sådär. Dricker snarare per tid när den är igång liksom :)

Ska nog nämna också att detta var med ett genomrostat tryckrör till rubon, så min bil gick nog fetare än fett vilket kan ha gett något högre förbrukning än normalt. Nu har turbon fulltryck men har tyvärr inte kunnat prova att mäta förbrukningen sen jag fixade det då bilen är obesiktigad.

okej, blev riktigt sugen på en pickis :yoparty...och den vita jag länka till ser ju riktigt fin ut

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...

Du får provköra obesiktigade fordon i samband med renovering.:fakta Det är så många av raggar-åken rullar har jag fått lära mig. Fordonet måste dock vara försäkrat.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du får provköra obesiktigade fordon i samband med renovering.:fakta Det är så många av raggar-åken rullar har jag fått lära mig. Fordonet måste dock vara försäkrat.

Den regeln är väl borttagen just av den anledningen?:va

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Den regeln är väl borttagen just av den anledningen?:va

Det är nog mer så att du ska kunna styrka renoveringen och inte ha 5 packade gubbar i flanellskjorta bak i bilen och Eddie sjungades "en runkade spårvagnschaufför" på högsta volym. Men du kan ha rätt.

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Han är visserligen från en köping, men jag fattar inte kopplingen?

Det spelades mycket Pontiak i den staden. Det finns mycket raggare där, och de tenderar att lyssna på skiten av någon underlig anledning. Jag tillbringade mycket tid där i och med förhållandet. Klarare nu?

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr

vad säger besiktningen om 33" däck?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...