Pickup-besatt.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Vad ska du ha bilen till avgör ju vad som är bra eller dåligt.

Fetaste pickisen med dubbelmontage och grövsta drivaxlar mm är ju kanske inte nödvändigt om man ska fram och tillbaka till badstranden och lastar luftmadrass och picknickkorg på flaket. Fast det är ju ballt.

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Haft min cheva i flera år, aldrig krånglat.
Idag när kajaker och kanoter är lastade för Man-weekend som ska påbörjas imorn så startar hon inte!!!

HATA Murphy!!!!!!!!

:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Helt dö eller tänder bara inte?

Har ström, men startmotorn slår inte till. Har provat att banka på solenoiden och letat felande jordkablar.
Kommer inte åt att tvångsstarta direkt på starten.

Hade inte kört på ett par veckor, startade ikväll och åkte till en granne 200m bort och lastade kajakerna, 5min senare gick det inte att starta.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har ström, men startmotorn slår inte till. Har provat att banka på solenoiden och letat felande jordkablar.
Kommer inte åt att tvångsstarta direkt på starten.

Hade inte kört på ett par veckor, startade ikväll och åkte till en granne 200m bort och lastade kajakerna, 5min senare gick det inte att starta.

Och du har kollat alla dumfel som jag såklart aldrig gjort... som att driven ligger i eller att polen på batteriet inte sitter tillräckligt, startrelä, mm?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Skulle lägga ut en massa bilder från dagens bravader men som vanligt går det inte att ladda upp bilder på SH

:mad:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Och du har kollat alla dumfel som jag såklart aldrig gjort... som att driven ligger i eller att polen på batteriet inte sitter tillräckligt, startrelä, mm?

Japp, N eller P har jag kört på. Juckat nyckel oxå om det skulle vara det. Sitter ett likadant relä som till starten bredvid(kommer ej håg vad det är till) Provade att byta plats på dem men blev ingen skillnad.:mad:

Känns som att jag inte ror hem detta ikväll. :gråta

Edit: Har fått ihop en nödplan, men den är så mycket sämre att man vill gråta.
Istället för Truck på timmerbilsvägar och hyggen fram till campet så blir det SAAB 9-3 med släp och parkera på länsvägen....

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Testa koppla mellan matning+ och plus på solenoiden direkt vid startmotorn. Då kopplar du förbi allt som sitter mellan nyckel och starten. Händer inget då är endera pluskabeln av eller startmotorn kaputtski.

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
:rofl Fasen va torftigt! Lider med dig. Ska fundera lite på vad det skulle kunna vara..

Edit: Så här?

http://www.youtube.com/watch?v=6rJLf8YOJ50

Typ, dessutom med samma plingande:mad:

Testa koppla mellan matning+ och plus på solenoiden direkt vid startmotorn. Då kopplar du förbi allt som sitter mellan nyckel och starten. Händer inget då är endera pluskabeln av eller startmotorn kaputtski.

Försökt, men kommer inte åt utan att börja riva.

Blir å slita bort startmotorn "vid tillfälle".

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Själv satte jag mig på att byta vattenpump på forden ikväll.
Självklart var det en pinnbult som begick myteri. :gnissla

Satt inte i blocket vidare hårt, men muttern satt hopplöst på alla pinnbultar, och denna satt bulten själv i pumpen. Så den gick ju av.

Även utan mutter så var den konisk mot mutterns gänga, vilket betyder att det kilade som fan. Slutade med att jag fick spräcka pumpen runt pinnbulten för att få lös den. :huvet
Varför de ens satt dit småa pinnbultar på 3 monteringspunkter när de andra 4 sitter med rejäla skruvar. Dumma amerikaner. :dummer

Nu står den ju utan pump vid päronens garage, då jag självklart inte har en extra pinnbult att ersätta den med.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vad ska du ha bilen till avgör ju vad som är bra eller dåligt.

Fetaste pickisen med dubbelmontage och grövsta drivaxlar mm är ju kanske inte nödvändigt om man ska fram och tillbaka till badstranden och lastar luftmadrass och picknickkorg på flaket. Fast det är ju ballt.

Jag ska ha den som extrabil/hobbybil. Endast köra för det höga nöjets skull (egentligen).
Men kommer behöva för att köra skrot och bråte då jag ska renovera husets utsida, så inget miniflak.
Köra motorcyklarna på så jag slipper åka släp och låna till mig en bil varje gång (då jag inte har drag på bruksbilen)
Sjösätta och ta upp Buster.
Har kommit på att jag vill ha 4x4,1.5hytt,diesel,under 35kmil,drag. Sen är det bonus om den har lite grövre däck, båge på flaket och ser lite ball ut då det ska va en nöjesbil och min pojkdröm ska bli uppfylld. Men sånt kan man ju alltid fixa själv i efterhand. men det kostar ju en del
Som sagt var, budget är runt 60k.
Men jag har i mitt sökande ändrat mig fram o tillbaka hela tiden på det mesta så jag är öppen för alla förslag.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fått ihop min efter en del om och men, och vart ut och truckat skogsvägar i kväll. :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag ska ha den som extrabil/hobbybil. Endast köra för det höga nöjets skull (egentligen).
Men kommer behöva för att köra skrot och bråte då jag ska renovera husets utsida, så inget miniflak.
Köra motorcyklarna på så jag slipper åka släp och låna till mig en bil varje gång (då jag inte har drag på bruksbilen)
Sjösätta och ta upp Buster.
Har kommit på att jag vill ha 4x4,1.5hytt,diesel,under 35kmil,drag. Sen är det bonus om den har lite grövre däck, båge på flaket och ser lite ball ut då det ska va en nöjesbil och min pojkdröm ska bli uppfylld. Men sånt kan man ju alltid fixa själv i efterhand. men det kostar ju en del
Som sagt var, budget är runt 60k.
Men jag har i mitt sökande ändrat mig fram o tillbaka hela tiden på det mesta så jag är öppen för alla förslag.

Lite dyr men ball...

http://www.blocket.se/alvsborg/Chevrolet_Silverado_K1500_6_5td_Hojd_9__45556633.htm?ca=11&w=3

Annars..

http://www.blocket.se/dalarna/Silverado_4x4_hojd_samt_33__Hjul_46869955.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/skaraborg/Chevroler_Silverado_4X4_Diesel_55000_46356434.htm?ca=11&w=3

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

Precis, första bilen -20k så skulle jag ta´n direkt.
andra bilen har jag velat på fram o tillbaka. Ser bra ut på bild iaf, men miltalet är kanske lite väl tilltaget 35-39k mil. jag vet inte hur långt dessa rullar? men den har gått en hel del mil.
tredje är schysst men jag måste då lägga 25k på hjul,båge,ljus etc innan jag blir nöjd så det får vägas in.. annars bra bil

Dessa är helt klart intressant.
http://www.blocket.se/dalarna/Chevrolet_2500_Silverado_47184011.htm?ca=11&w=3
Helt perfekt till utseendet, lite rostig men det kan ordnas, dock vet man inte mil på den där. EDIT; Enligt transportsyrelsen hade den gått 49k mil i dec då den blev besiktigad. alldeles på tok för mycket för mig då jag planerat behålla bilen länge. tyvär
annars
http://www.blocket.se/dalarna/Dodge_ram_1500_4x4_47168593.htm?ca=11&w=3

ingen diesel, men känns som mycket bil för pengarna.

Last edited:

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Har du plats tycker jag du ska ha långt flak, det är praktiskt och coolt.
Tänk på att de blir ganska trötta med stora däck, jobbigt att köra landsväg då. Min cheva varvar typ 1700 rpm i 100 så på 70 vägar får man hålla 80+ för att den inte ska lägga ur OD'n i varje uppförlut... :rolleyes:
Ska du inte ut i terrängen och bröta duger ju en 1/2-tonnare gott.
Tycker miltalet säger ganska lite, man får kika på plats och se om den verkar välservad, sen be till högre makter... :Bugar

Tycker den klart snyggaste är 3'e generationens cheva pickis. Enkelhytt och långt flak. :kär

Precis, första bilen -20k så skulle jag ta´n direkt.
andra bilen har jag velat på fram o tillbaka. Ser bra ut på bild iaf, men miltalet är kanske lite väl tilltaget 35-39k mil. jag vet inte hur långt dessa rullar? men den har gått en hel del mil.
tredje är schysst men jag måste då lägga 25k på hjul,båge,ljus etc innan jag blir nöjd så det får vägas in.. annars bra bil

Dessa är helt klart intressant.
http://www.blocket.se/dalarna/Chevrolet_2500_Silverado_47184011.htm?ca=11&w=3
Helt perfekt till utseendet, lite rostig men det kan ordnas, dock vet man inte mil på den där. EDIT; Enligt transportsyrelsen hade den gått 49k mil i dec då den blev besiktigad. alldeles på tok för mycket för mig då jag planerat behålla bilen länge. tyvär
annars
http://www.blocket.se/dalarna/Dodge_ram_1500_4x4_47168593.htm?ca=11&w=3

ingen diesel, men känns som mycket bil för pengarna.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati