Pickup-besatt.

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Kanske inte passar in bland alla feta chevor och sånt. Men jag funderar på att köpa en snorbillig l200 från -03 för att köra omkring crossen och diverse skrot på.
Hur fungerar dessa? Rosten är givetvis uppenbar men motormässigt? Har läst lite om lagerhaveri på -02 till -04. Är det någon som haft någon eller känner till hur de är?
Söker inte efter komfort, utseende eller ens 4x4. Bara det inte är rent skrot.

Lagerhaveri gäller Nissan Kingcab årsmodell runt 02-03. L200 vet jag inget om, annars är ju Toyota Hilux (även VW Taro som är en Toyota med VW-emblem) ett säkert kort.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Är för övrigt tvungen att erkänna att även jag fått se bäbisfjorden nu! Trevligt avbrott på sveavägen. Men jag blev så chockad över att den var mindre blå än vad den ser på bilder, så jag glömde plocka ut lurarna och lyssna. Teo måste blivit skitnöjd när man stod som ett fån och glodde.

Men du måste plocka av dragkroken när du inte använder den. Sabbar ju frigångvinkeln!

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Detta är ju utan tvekan den sämsta tråden på SH!!!Fan va sugen man blir på pickis :mad: Hur funkar det med 2 bakåtvända barnstolar i en pickup?Tycker en S10 kan vara en bra väg in i detta träsket,eller har jag fel.Igen.?Har de sån där lönndörr där bak som de riktiga har?Antar att det blir svårt att tråckla in en unge annars.

Har hört och läst att man skall ha den lille 4an,men finns den med 4x4?Eller det blir 6an man får sikta in sig på?

Fakk,tusen frågor och ett sug större än Reinfelts ego.

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Detta är ju utan tvekan den sämsta tråden på SH!!!Fan va sugen man blir på pickis :mad: Hur funkar det med 2 bakåtvända barnstolar i en pickup?Tycker en S10 kan vara en bra väg in i detta träsket,eller har jag fel.Igen.?Har de sån där lönndörr där bak som de riktiga har?Antar att det blir svårt att tråckla in en unge annars.

Har hört och läst att man skall ha den lille 4an,men finns den med 4x4?Eller det blir 6an man får sikta in sig på?

Skit i S10, vill du åka jänkare köp en fullsize. S10 med fyran är bakhjulsdriven, V6 och fyrhjulsdrift är lika törstiga som en fullsize. Ska du ha pickup i S10:ans storlek så köp Hilux med dubbelhytt så får du med hela familjen.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Kolla på Dodge Dakota från mitten av 90-talet. Svåra att hitta men byggda som de större med bra axlar och V8.
:litemittimellan

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Tolkar det som att en s10 är inget att ha?Hade gärna haft en silverado men aningens utanför budgeten.Skall bara ha den till att lämna ungarna på dagis (6km/dag) å lite helgkörning,så mao en 2a bil som knappt rullar.
Dock så måste jag få in 2 stolar,eller vänta tills ungarna kan sitta framlänges.För en pickis ska jag fan ha :yoparty

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jaha då fick min b-reggade personbil rycka in igen då för att då Valmet 502:ans jordbruksdrag citat "inte får belastas för mycket"... och dessutom kör fast så fort det inte är packad stallbacke.

IMG_1300.jpgIMG_1302.jpgIMG_1303.jpgIMG_1305.jpg

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
TILLFÄLLE?
55´ ej uppnåt resevration för en -07..
552645.jpg

http://netbil.se/Auction/Details/14828/CHEVROLET-SILVERADO-Z71-V8-4WD-CREW-CAB

Pappsen köpte en bil på netbil för några år sedan och den fick han för budet, trots att reservationen inte var uppnådd.

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
Honda CB 750
Nu är jag pickislös.. Min gamla F250 rullar just nu söderut i Sverige..
Abstinensen har redan satt in...
Behöver en stor tuff dieselpickis med 4x4. Gärna crewcab dually. Hög dragvikt. NU!

Är lite sugen på en Dodge 3500 med 5.9l 24v automat. Vad säger eliten om Dodge? Jag är okunnig på märket.
:yoparty

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Bröder,

Tjevan startar inte. :gråta Klickar bara när man vrider om nyckeln. Den har varit lite vek i batterierna på sistone och när jag skulle hem igår eftermiddag så ville han inte. Så lite senare på kvällen åkte jag ner med lillbilen och skulle kabla igång den, men den vill inte då heller, klickar bara när man vrider på nyckeln trots 14v på instrumentet.

Så, jag misstänker startrelä, startmotorsolenoid eller startmotorn, i den ordningen. Alternativt kablaget mellan batterier och startmotor. Har jag missat nåt här? Första problemet är att få hem skiten, jag vågade inte bogsera igår med en stackars i30 som dragbil.. :gnissla

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bröder,

Tjevan startar inte. :gråta Klickar bara när man vrider om nyckeln. Den har varit lite vek i batterierna på sistone och när jag skulle hem igår eftermiddag så ville han inte. Så lite senare på kvällen åkte jag ner med lillbilen och skulle kabla igång den, men den vill inte då heller, klickar bara när man vrider på nyckeln trots 14v på instrumentet.

Så, jag misstänker startrelä, startmotorsolenoid eller startmotorn, i den ordningen. Alternativt kablaget mellan batterier och startmotor. Har jag missat nåt här? Första problemet är att få hem skiten, jag vågade inte bogsera igår med en stackars i30 som dragbil.. :gnissla
Testat knacka på startmotorn?
(kolrester och skit får motorn att inte vilja kontakta, brukar hända på gamla grejjor)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati