Bröder,
Tjevan startar inte. Klickar bara när man vrider om nyckeln. Den har varit lite vek i batterierna på sistone och när jag skulle hem igår eftermiddag så ville han inte. Så lite senare på kvällen åkte jag ner med lillbilen och skulle kabla igång den, men den vill inte då heller, klickar bara när man vrider på nyckeln trots 14v på instrumentet.
Så, jag misstänker startrelä, startmotorsolenoid eller startmotorn, i den ordningen. Alternativt kablaget mellan batterier och startmotor. Har jag missat nåt här? Första problemet är att få hem skiten, jag vågade inte bogsera igår med en stackars i30 som dragbil..
som föregående, prova knacka på startmotorn.
Sen är det verkligen viktigt med ordentligt med kräm till startmotorn. Duger inte att titta på voltmätaren, har själv gått på den niten flera gånger tidigare.
Om du ska ha igång bilen så är det ordentliga startkablar och inga från macken som gäller, jag har provat! nu vet jag inte var dom jag har är köpta, men kolla in denna tråden:
http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?t=9323
1000:- är rätt magstarkt, men jag råder dig att prova med ett annat par(låna?) först om du behöver få igång kärran.
Alltså, viktigt att kolla så du har ordentligt med ström till starten.
/Henke
Last edited: