Pickup-besatt.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag gjorde hi-4 mod på chevan idag. tog typ 10min och var väldigt simpelt. Rekomenderas för er som har cheva/gmc om ni inte redan gjort det.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Leta leta leta leta, inget dyker upp, leta leta leta, jättedyr, leta leta...gå o gråta.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

Vid hellyse så lyser alla 4 lysen istället för bara 2 hel-lampor medan 2 halv slocknar som jänkarna av nån anledning verkar tycka är bra.
Så sätter man ett relä och när man drar igång hellyset så drar den för halv också=allt lyser.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vad var det för fel på den svarta ovan jag länkade till? fanns ju även ett stenkast hemifrån dig

Gillar inte den generationen tyvärr.
Gillar bara generationen före o efter.
Skulle va om det dök upp en riktigt fint till så billigt pris så man vore dum i huvet att inte slå till.

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Om man frågar den samlade expertisen här om Jeep Cherokee,vad sägs då?Vill inte ha grand som är så ful,utan den kantiga smäckrare modellen isf.Bör ju funka med 2 bilstolar i den tycker jag.Vad ska man akta sig för?Fel och brister?

Fänk jo on forehand.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Om man frågar den samlade expertisen här om Jeep Cherokee,vad sägs då?Vill inte ha grand som är så ful,utan den kantiga smäckrare modellen isf.Bör ju funka med 2 bilstolar i den tycker jag.Vad ska man akta sig för?Fel och brister?

Fänk jo on forehand.

Drar en del soppa men är billiga i inköp samt ägande i övrigt så billig över lag. Har en grym och skottsäker motor. Har väldigt lite negativt att säga om dom. Hitta ett fint ex och kolla vanliga saker som oljeläckgage, lager, mm.

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Ja just soppadelen är av mindre betydelse,skall rulla 6 km/dag till dagis med ungarna,och kanske nån tur på helgen,ev med båten bakom.Har hört att axlarna skall vara "dåliga" hörsägen eller nån grund för det?Antar du menar 4,0an då,lär väl inte finnas med 8,och diesel har jag nog bara sett ett fåtal av.

Gamla dagisbilen skall in på bes imorrn,så får väl börja leta nu då :banana

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ja just soppadelen är av mindre betydelse,skall rulla 6 km/dag till dagis med ungarna,och kanske nån tur på helgen,ev med båten bakom.Har hört att axlarna skall vara "dåliga" hörsägen eller nån grund för det?Antar du menar 4,0an då,lär väl inte finnas med 8,och diesel har jag nog bara sett ett fåtal av.
Nä fasen det sitter Dana 30 på om jag inte minns fel.

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Låter ju som ett vettigt köp då.Nån speciell årsmodell man skall ha,eller undvika?Om man nu vill prova lite offroad (Grannen håller tydligen på med sånt :yoparty) är den helt hopplös,eller helt bra i det fria?Tänkte på diffar,fördelninslåda eller vad som nu finns i dessa som hämmar/underlättar framfarten.

#tänkteköraavvägenivintermedmeningen-style#

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
DSC_0394.jpgDSC_0395.jpg
DSC_0388.jpgDSC_0408.jpgDSC_0396.jpg
Vart lite skillnad på blekt original och nytt o fräscht :tummenupp

Senare hittade jag lite grusväg att åka pickis på. Efter en stund började dock bilfan gå illa. Känns som han inte går på alla burkar, blev slö o jävlig.
Tidigare ägare nämnde att han varit med om det och lokaliserat det till tändningslåset som glappade. Men de känns långsökt?
Kört ett par hundra mil utan problem, men nu får den stå och skämmas lite tills jag orkar felsöka.
Tur att man har en till bil så man kan meka i lugn och ro =)

DSC_0398.jpgDSC_0402.jpg

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Najsa lyktor!. Surt att den inte går som den ska. Det var en 6,5:a va?

Jag vet inte hur pass elektroniska de är men min 7.3:a har i alla fall kontaktstycken till solenoiderna till spridarna och det låter som att det skulle vara något sådant eller i pumpen. Får den soppa och spridarna funkar så ska den gå bara. Att det skulle sitta i tändningslåset är uteslutet.

Snygg som fan är den jallafall.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Najsa lyktor!. Surt att den inte går som den ska. Det var en 6,5:a va?

Jag vet inte hur pass elektroniska de är men min 7.3:a har i alla fall kontaktstycken till solenoiderna till spridarna och det låter som att det skulle vara något sådant eller i pumpen. Får den soppa och spridarna funkar så ska den gå bara. Att det skulle sitta i tändningslåset är uteslutet.

Snygg som fan är den jallafall.

Ja den blir rätt fin, la några timmar på att putsa upp fälgarna också, under all rost dolde sig krom, trodde de var kört för längesen och räknade med bläster + lack. Fixat en massa annat mest kostmetiskt också, men en hel del kvarstår.

Precis, det är en 6,5td. Jag misstänker också soppaproblem, pump eller sprut som bara felar ibland.
Jag skulle va smart och köpa en haynes bok så jag kunde meka med den (All gm pickup trucks 1988-1998. )
Perfekt tänkte jag, bara det att när den damp ner i brevlådan så läste jag "for all gasoline engines" Bah!
Nån bra bok/manual att tipsa om? De kompisar jag har som mekar och åker v8 åker tyvär bensin så har ingen i min närhet som kan diesel, än mindre jag.

Solenoider har jag läst ska kunna strula på dessa, vet dock varken hur de ser ut eller vars den sitter.
Men det är väl nån sorts magnethistoria som ska öppna till pumpen? Är detta nått man kan rengöra och smörja upp eller byter man skiten ?

EDIT;
Har varit ute och provkört, nu går den som den ska igen. Suck, det är kul med fel som "fixar sig själv" över natten.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Precis, det är en 6,5td. Jag misstänker också soppaproblem, pump eller sprut som bara felar ibland.
Jag skulle va smart och köpa en haynes bok så jag kunde meka med den (All gm pickup trucks 1988-1998. )
Perfekt tänkte jag, bara det att när den damp ner i brevlådan så läste jag "for all gasoline engines" Bah!
Nån bra bok/manual att tipsa om? De kompisar jag har som mekar och åker v8 åker tyvär bensin så har ingen i min närhet som kan diesel, än mindre jag.

Solenoider har jag läst ska kunna strula på dessa, vet dock varken hur de ser ut eller vars den sitter.
Men det är väl nån sorts magnethistoria som ska öppna till pumpen? Är detta nått man kan rengöra och smörja upp eller byter man skiten ?

Går den som någon i dessa filmer?

http://www.youtube.com/watch?v=cKM55fz-2R0

http://www.youtube.com/watch?v=8caiygsnr2c

http://www.youtube.com/watch?v=OJBNlX_PXFg

Finns lite matnyttigt i kommentarerna att läsa. Står mycket om den där PMD´n...

Känns som att skulle den vara paj så skulle bilen inte gå nu heller så kolla kontaktstyckena till den samt om du har kontaktstycken ut till spridarna.

Om du hittar kontaktstycken ut till spridarna (kan vara 4 st som driver två spridare per styck...) så testa att plocka bort ett i taget när bilen inte går på alla burkarna. Det kontaktstycket som bilen går bäst på när det är bortplockat är i så fall det som är fel om det nu är där skon klämmer...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC