Pickup-besatt.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Esch, nu är du kinkig teo!:smasha

Jag hittade iaf mina elfel till slut. Det var hemmaklåpat tror jag, för det finns noll logik i det.
Men iaf så är allt draget till passagerardörrkontakten som alltså måste vara till/öppen för att övrig belysning ska funka. Får riva ner det nån dag och dra nya kablar och brytare.
Köpte dessa på ebay häromdagen också.
$(KGrHqVHJCEE63(USBfyBO6ncjF41Q~~60_12.JPG

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Näe, de slutade väl tillverkas på 70-talet någon gång :gnissla
En sån där vill jag med ha och sen stoppa dit en quattro-drivlina för att ha den optimala plogbilen på sjön med några ton med sand på flaket :yoparty

1959-1967
blir en dyr plogbil. :tungan

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Esch, nu är du kinkig teo!:smasha

Jag hittade iaf mina elfel till slut. Det var hemmaklåpat tror jag, för det finns noll logik i det.
Men iaf så är allt draget till passagerardörrkontakten som alltså måste vara till/öppen för att övrig belysning ska funka. Får riva ner det nån dag och dra nya kablar och brytare.
Köpte dessa på ebay häromdagen också.
View attachment 386818

Jofasen elsystemen är lite som julgransbelysningar som sagt. Kan vara skönt att riva ur en tuss kablar och få det grundfixat en gång för alla.

Ebaylampor vill jag också köpa. Mina glas är mjölkvita, som att bilen har mörkgrå starr.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Köpa en bil på 20-30.000 mil och sedan gnälla över spänningsfel till handsfacksbellysningen...

Nåjo.
Det jävliga är ju att min har fan inte gått nått långt, bara runt en 16k mil. (106k miles eller nått sånt). Och ja, fodrar ordentliga reparationer dagligen.

Det är inte elfel egentligen, utan det är hjulupphängningar och maskinella problem... :3freak
Då är den nästans helt rostfri och orginalservad fram tills för nåra år sen. :3freak

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag hittade ett par hjul igår på blocket som åkte och hämtades. Dom var så billiga så jag kunde inte låta bli.
Var vintersulor i åtanken först men vi får se, de finns lite däck kvar på dessa som kanske kan användas.
De hade tydligen suttit på en suburban, men köptes av en silverado ägare som inte fick det att lira med bromsarna på sin bil. Så då tänkte jag, då ska fanimej jag få dem att passa :D
1200:- efter lite prut får väl anses som helt okey.
Blästra,pulverlacka,dubbdäck är planen som småningom. Men just nu får de ligga som extrahjul då jag bara har en uppsättning.
DSC_0385.jpg
DSC_0384.jpg

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Hur e dessa eller generationen innan, lite sugen på en, fast snarare C20 kanske

Ptja .. I bra skick är dom ofantligt dyra. I dåligt skick är de bara kex kvar. Sen e väl de flesta 2wd?
Var och kolla på stepside av samma årsmodell förra året för 60k prisklassen. Men det var mest möggel och rostigt skit. Känns som man ska lägga ut bra med flis för att få en fin 70talare.

EDIT;
Det där e väl tredje generationen?
andra är typ 60nånting till -72? Då var väl dieslarna mindre också, 5,7l. Och har hört ryktesvägen att de var mindre bra innan 6,2an kom. Bensinarna vet jag icke.
Min farbror hade en stepside andra generationen -60nånting. Gick loss på en bra bit över 200k. Men då var den ju rostfri också.
Är väl omöjligt att hitta en fräsch 50år gammal bil för småpengar av naturliga skäl.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja dedär är tredje, andra gen jag funderar lite på, sugen på en gammal jänkecab o nyare pickis, men går inte ha båda så får bli mellanting :D är bensin o 2wd jag kikar efter. Sommarbil

Ptja .. I bra skick är dom ofantligt dyra. I dåligt skick är de bara kex kvar. Sen e väl de flesta 2wd?
Var och kolla på stepside av samma årsmodell förra året för 60k prisklassen. Men det var mest möggel och rostigt skit. Känns som man ska lägga ut bra med flis för att få en fin 70talare.

EDIT;
Det där e väl tredje generationen?
andra är typ 60nånting till -72? Då var väl dieslarna mindre också, 5,7l. Och har hört ryktesvägen att de var mindre bra innan 6,2an kom. Bensinarna vet jag icke.
Min farbror hade en stepside andra generationen -60nånting. Gick loss på en bra bit över 200k. Men då var den ju rostfri också.
Är väl omöjligt att hitta en fräsch 50år gammal bil för småpengar av naturliga skäl.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lite jobb, lite sova sen äre truckhunting.

Bara ett orosmoment, den ska besiktigas denna månad men ägaren har inte gjort det, varför är frågan :gnissla

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jahopp, typiskt min tur, hittar äntligen en bil som jag blir sugen på o bestämmer mig för att verkligen köpa om den är lika fin som på bilderna. Ska bara sega igenom en 40 timmars arbetshelg, men det är ju lugnt, på måndag ska jag köpa truck.
Mycket snack om dendär trucken har det varit på jobbet i helgen, våran chevaexpert på jobbet hakar på ner o kikar, likaså en till kollega som nu är mer sugen än nånsin att köpa truck.

Ja, en halvtimme kvar på jobbet, strålande sol o mobilen plingar till. Mail från igårkväll, trucken är såld.
Ridå.....ingen har köpt den på en månad ute på annons, kvällen innan jag kommer o köper så ska det självklart dyka upp en jävel.
Jag ger upp, varken sambon eller ödet vill ge mig en ny truck i min ägo, fy faaaan

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag skådade en tuettekta IH Scout gracilt floffa förbi mig där jag gingo utmed gatan. En sådan grace, en sådan styrka. Sina rosthål och sin rödmatta lack till trots fick den mitt hierta att ånyo ta fart. En sådan lycka!

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC