Pickup-besatt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det är offroadkörning i eskilstuna nästa helg. Funderar på att prova, kommer man fram med min cheva?
Teo, du vet allt, svar tack!
Vi kan ha pickisträff där tycker jag så åker vi alla och kör lite skog!
Seså 4wd är till för att nyttjas
Länk: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=8&t=45545

Det finns garanterat spår du klarar. Kommer långt med 4wd och lite grövre däck. Har du difflåsning ännu längre. Kör! Sen kommer folk hjälpa dig loss om det går åt skogen(hehe).

Ädit: Är ju supermoto läger där då. Kommer alla möjliga discipliner. Så det finnas annat att kolla på om du kör sönder?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är offroadkörning i eskilstuna nästa helg. Funderar på att prova, kommer man fram med min cheva?
Teo, du vet allt, svar tack!
Vi kan ha pickisträff där tycker jag så åker vi alla och kör lite skog!
Seså 4wd är till för att nyttjas
Länk: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=8&t=45545

Låter ytterst lockande. Klart du kan klättra runt lite med din. Se till att sätta dig fast uta helvitte så någon stackars suzukijijp får bränna sönder kopplingen när han ska dra loss dig.

Kanske kommer dit jag å med en polare och ölhänger lite på lämmen.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det finns garanterat spår du klarar. Kommer långt med 4wd och lite grövre däck. Har du difflåsning ännu längre. Kör! Sen kommer folk hjälpa dig loss om det går åt skogen(hehe).

Ädit: Är ju supermoto läger där då. Kommer alla möjliga discipliner. Så det finnas annat att kolla på om du kör sönder?

Nån difflåsning finns inte, tror jag? Jag vette tusan hur lågväxeln funkar förvisso, men det kom säkert först på senare modeller eller endast eftermonterat? vad vet jag.
Precis var lite så jag tänkte, enklare spår där man klarar sig med 4wd och lite högre bil. Har ingen lust att köra sönder han i skogen dock.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag brände runt på ett bygge för ett par veckor sen.
Dom hade lagt betongsuggor så man inte kunde ta sig in, men jag slängde i 4hjulen och klättrade över dessa ( nu var det inga monstersuggor, men tillräckligt för att man skulle tveka både en och två ggr innan jag provade) och in och gjorde 8or i gytjan och sprängstenen. Det var så jävla roligt så jag fick mersmak:D

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Update

Jag tvättade upp underredet,flak,balkar och parkerade mig på tomten och började underredsbehandla. En spruta från biltema som fungerade jävligt bra måste jag säga.
Grisigt till tusen och har bara gjort knappt halva bilen än men tror jag kan sladda runt i vinter med gott samvete sen. Importerad för bara 5år sedan så den är ju som när på rostfri, och så vill jag behålla den!

Bifogat

• IMG_2284copy.jpg
    IMG_2284copy.jpg
    203.2 KB · Visningar: 98
  • IMG_2286copy.jpg
    IMG_2286copy.jpg
    193.8 KB · Visningar: 96
  • IMG_2298copy.jpg
    IMG_2298copy.jpg
    236.1 KB · Visningar: 101
  • IMG_2299.jpg
    IMG_2299.jpg
    184.5 KB · Visningar: 95

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Update2

Alldeles för lite bilder i den här tråden så jag kör på :D

Gjort sedan tidigare är alltså lite höstbelysning så man ser vars fan man tar vägen när mörkret faller på.

Bifogat

• IMG_2289copy.jpg
    IMG_2289copy.jpg
    241.8 KB · Visningar: 84
  • IMG_2300copy.jpg
    IMG_2300copy.jpg
    211.6 KB · Visningar: 79
  • IMG_2285copy.jpg
    IMG_2285copy.jpg
    214.9 KB · Visningar: 81
  • IMG_2305copy.jpg
    IMG_2305copy.jpg
    189 KB · Visningar: 77
  • IMG_2306copy.jpg
    IMG_2306copy.jpg
    200.1 KB · Visningar: 80

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Alldeles för lite bilder i den här tråden så jag kör på :D

Gjort sedan tidigare är alltså lite höstbelysning så man ser vars fan man tar vägen när mörkret faller på.

Fina backljus, vars närs hurs pris osv

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Fina backljus, vars närs hurs pris osv

Jag köpte dem på humanhabit.se dom hade ett erbjudande, 6pack för 1500 så det vart 250kr/st, (vilket är snorbilligt!) de är på 18w och ser riktigt schyssta ut, tunga och fina med hög ipklassning och bra ljus. Satt där två st små rostiga 55w halogen tidigare men dessa var det bättre drag i.
Delade med en polare som skulle ha 4st till sin racebuss så jag tog två stycken.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Arboga var ju på förslag i våras men det blev det ju inget av med..

Förlåt :gråta
Jag vet inte vad som hände, tidsoptimist som jag är så trodde jag att jag skulle hinna med allting i våras men ungefär hälften fick stryka på foten. Offroadträffen glömde jag bort och när jag väl kom på det var det högsommar och alldeles för torrt i skogen :(

Jag får försöka köra upp ett spår i höst istället och hoppas på mer tid då. Nu står det en risig Mazda pickis 4x4 i ladan som ska byggas om till renodlad ut-och-skjuta-gris-bil-med-husvagns-skyttetorn-bakom men den går att klättra i skogen med också. Och en Subaru Legacy fick jag nys om idag som ska agera isbil, även en sån kan vara rolig i skogen med lite fulhöjning :banana

I'll be back...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Last edited:

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Är cheva jevligt bränslesnåla eller flintstonade du? :crash

Min gamla S10a (me 6:a) ville ha 1,1-1,3 blandat utan bus å den e ju ganska liten... Nuvarande jeep 1,3-1,5 me orginalstorlek på hjul... Fick nyss på 33or så de blir väl inte billigare (ingen pickis men samma spis sitter i dakota å snålram)...

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Botaniserad bland hyllorna ute på landet och hittade då ett GMC Frihjulsnav. Flång nytt i kartong. Fanns lite nuffror på kartongen som jag inte kommer i håg just nu. Finns det något värde i ett sådant?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC