Pickup-besatt.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vore ju fint om nån ville komma o ta över pärlan faktiskt, köper ju bara hus för att ha plats med leksaker, men varför behålla leksakerna när man får plats? :gnissla
Arghhh

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nog för att detta är pickistråden, men är jag konstig om jag börjar bli sugen på en fullsize van med fyrkrafs? Typ Dodge/Plymouth van charger? :va :dummer

Edit:
5996109064_69df2be1d9.jpg

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nog för att detta är pickistråden, men är jag konstig om jag börjar bli sugen på en fullsize van med fyrkrafs? Typ Dodge/Plymouth van charger? :va :dummer

Edit:

Tycker dom är löjligt tuffa! Grym zombieapokalypsbil. Är ganska ovanliga men finns förvånansvärt många ut nu faktiskt.

http://www.blocket.se/sodermanland/Dodge_Ram_4wd_49995182.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/jamtland/2St_udda_Dodge_van_B350_4x4_49672809.htm?ca=11&w=3

Sen såg jag en knallgul chevavan med 4X4, 6,2l diesel som var höjd med 35" or på men den hittade jag inte nu.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Edit:

Du har min välsignelse. Fast bland vanar gillar jag nog Ford bäst. Görs den med 4 krafs? Såg nyss ett avsnitt med Dirt every day från motortrend om offroad campers byggda på nya ford.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Du har min välsignelse. Fast bland vanar gillar jag nog Ford bäst. Görs den med 4 krafs? Såg nyss ett avsnitt med Dirt every day från motortrend om offroad campers byggda på nya ford.

Visst gör dom det. Fanns en c-reggad E250 förut som var vinröd. Annars har jag bara sett bensinare i Sverige. Då har man tyvär IFS-axeln fram dessutom.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Visst gör dom det. Fanns en c-reggad E250 förut som var vinröd. Annars har jag bara sett bensinare i Sverige. Då har man tyvär IFS-axeln fram dessutom.

Jag har inget mot bensinare. Kör så lite ändå och så kan man köra etanol när andan faller in.

Detta vore ju kanske den optimala korsningen av behovet av en crossförflyttare och en stor bil med offroad egenskaper. Hojta till om ni hittar en med rediga mackor.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tycker dom är löjligt tuffa! Grym zombieapokalypsbil. Är ganska ovanliga men finns förvånansvärt många ut nu faktiskt.

http://www.blocket.se/sodermanland/Dodge_Ram_4wd_49995182.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/jamtland/2St_udda_Dodge_van_B350_4x4_49672809.htm?ca=11&w=3

Sen såg jag en knallgul chevavan med 4X4, 6,2l diesel som var höjd med 35" or på men den hittade jag inte nu.
Håller med, asballa är de!
Såg också den gula, löjligt fet var den men inte riktigt så fin att den motiverade de 50 pappen han ville ha för den eller vad det nu var... Den där vita Dodgen däremot såg ju riktigt trevlig ut, rimliga pengar också! :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håller med, ser nice ut.
Osäkert på om det är c-regg bara, och lite synd att det bara är en 318. :/

B-reggad står det klart och tydligt i annonsen :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag är blind!:dummer
Eller så uppdaterade han lite idag? :va (tittade igår, inte så noga idag)

Nåväl, lite synd faktiskt.
Hehe, lite kanske :D
Kan så vara :)

Synd??:va Är väl typ asbra att monstret inte kräver lastbilskort?? :va

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag är blind!:dummer
Eller så uppdaterade han lite idag? :va (tittade igår, inte så noga idag)

Nåväl, lite synd faktiskt.

318 är fina maskiner. Sitter säker en långslagig "truckeversion" i den. Då går den ganska snålt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Hehe, lite kanske :D
Kan så vara :)

Synd??:va Är väl typ asbra att monstret inte kräver lastbilskort?? :va

Blir för dyr att äga, kostar satan att skatta en personbil med 3500kg totalvikt. En sån bil går rätt få mil ändå, så kostnaden där den står är viktigare.
Blir också så onödigt dyr att importera. :(

318 är fina maskiner. Sitter säker en långslagig "truckeversion" i den. Då går den ganska snålt.

Snålt är inte så kinkigt med en bil som inte gör så många kilometer som sagt, och under 2.5litter milen kan man nog glömma med fögg och fyrhjulsdrift. 318 är lite klen helt enkelt, mindre kräm än min nuvarande 351efi, i en tyngre bil.

Hade den däremot varit c-reggad hade jag vart väldigt sugen på att ta hem den & riva ur 318:en och klämma in en ettrig 360 med lagom mycket gat-trim. :banana
Är ju också mopar small block, så borde gå in utan bekymmer, och brukar gå att få att röra på sig riktigt bra både enkelt och med bibehållen pålitlighet.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Blir för dyr att äga, kostar satan att skatta en personbil med 3500kg totalvikt.
inte så farligt med besinare..

Snålt är inte så kinkigt med en bil som inte gör så många kilometer som sagt, och under 2.5litter milen kan man nog glömma med fögg och fyrhjulsdrift. 318 är lite klen helt enkelt, mindre kräm än min nuvarande 351efi, i en tyngre bil.

Som jag skrev finns det två versioner av 318 och den långslagigare truckmotorn är perfekt i en sån bil. Inte alls för klen. Du kan lätt köra på 2 liter och fyrhjulsdriften kör man ju inte med hela tiden. Har ju manuella frihjulsnav...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
inte så farligt med besinare..

Mjo, kanske inte i sverige, men här är det farligt. (gentemot min sk lön iaf)

Men även så blir det importskatt på ca hälften av inköpsvärdet, det slipper man med c-regg. Mao betalat jag 25k för den har jag betalat närmare 40 innan jag har den reggad, hade den vart c-regg hade jag klarat mig med 25, skillnad.

Som jag skrev finns det två versioner av 318 och den långslagigare truckmotorn är perfekt i en sån bil. Inte alls för klen. Du kan lätt köra på 2 liter och fyrhjulsdriften kör man ju inte med hela tiden. Har ju manuella frihjulsnav...

Frihjulsnaven gör inte att fyrhjulsdriften inte tar mer soppa (även om de hjälper mycket).
Om den är för klen eller inte beror ju på hur man definerar för klen. :fakta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag blir mer och mer sugen på den där dodgen ju mer jag tittar på den, det är tur att jag inte har pengar för annars hade jag fan ringt på den :D

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag har nu i typ 5 jävla månader letat flakbåge utan resultat, på blocket ( typ 3 ggr varje dag) på tradera, på ebay, på offroad forum, på pickis forum. i 4wheeldrive tidningar, googlat, kollat butiker.

Jag har pratat med 5st olika smidesverkstäder om någon vill tillverka en som alla sagt nej, eller mnja kanske .
Hur i helvete ska jag få tag i en flakbåge?! :huvet

Kommer sluta med att jag måste köpa en till jävla bil för att plocka bågen och sedan sälja. Ska det vara såhär?
Tips någon?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag har nu i typ 5 jävla månader letat flakbåge utan resultat, på blocket ( typ 3 ggr varje dag) på tradera, på ebay, på offroad forum, på pickis forum. i 4wheeldrive tidningar, googlat, kollat butiker.

Jag har pratat med 5st olika smidesverkstäder om någon vill tillverka en som alla sagt nej, eller mnja kanske .
Hur i helvete ska jag få tag i en flakbåge?! :huvet

Kommer sluta med att jag måste köpa en till jävla bil för att plocka bågen och sedan sälja. Ska det vara såhär?
Tips någon?

Vad åker du för bil?
Kolla med osbyskroten, dom hade både nya och beggade för några år sedan.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum