Pickup-besatt.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Min cheva vortec 350 drog ungefär 1,4 liter milen när jag åkte längre sträckor, gick oftast 10-20km/h för fort men annars snäll på gasen. Rätt små däck också 31" cirka med snällt mönster. Vortec'n kom 96 tror jag, har 50 extra hestar, annan topp.

Min nya diesel drar runt 1 liter om jag är snäll med gasen, knappa 300 hestar uppmätt med min rövdyno. :kär

Ja, men då pratar vi ju nya bilar och inte gamla härken :tungan
Gamla åbäken går ju att få att dra precis hur mycket som helst. Men ska man ha nån måttstock mellan tumme och pekfinger så tycker jag bensin 2,5l vrs diesel 1,5l är hyffsat rättvis

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja, men då pratar vi ju nya bilar och inte gamla härken :tungan
Gamla åbäken går ju att få att dra precis hur mycket som helst. Men ska man ha nån måttstock mellan tumme och pekfinger så tycker jag bensin 2,5l vrs diesel 1,5l är hyffsat rättvis

Dessutom behöver man inte tänka på blyfoten så mycket med dieseln utan den håller sig där ganska oberoende. Bensinaren drar mellan 1.7 och 4 liter...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Konstigt att såna där inte säljs i Sverige för dom där borde ju sälja jäkligt bra med tanke på hur reglerna ser ut för firmabilar här. På en pickup lyfter man hela momsen och så snart man har ett flak så minskar problemen med skattemyndigheten.
Om jag var ägare till en firma med lite lagom snurr och verksamhet så skulle den där sortens bil vara väldigt intressant.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Varje gång jag ser på transformers, relativt sällan:tungan, så blir jag så vansinigt sugen på att ha en pick-up :rodnar

transformers-gmc-topkick-autobot-ironhide.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag är en idiot jag är en idiot jag är en idiot.....
Tjackade en flång ny spis från GM, 350 generation 1.
Kändes bra när jag gjorde det :)
IMG_4819.jpg

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Lite offroad kanske!

Holy crap vad spö chevan får vid 8:40.

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hur var det nu med delar till ih? Har hittat en ascool men den har drivlina från en volvo 740. Man vill väl ha en 8?

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Då har man fått hem lite grejor från US of A, tog väl drygt två veckor och blev ungefär 10,50:-/dollar med frakt, tull och skatt inräknat. Tog det mha shopusa, vet inte hur bra det är men sammanlagd vikt för allt är väl sisådär 70kg.

två bladfjäderpaket +
DSC_04337.jpg

uhm balken är inte inräknat.. :rolleyes:

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Driftsäker diesel pickis? dodge cummins,cheva 6.5td.......vad ska man ha? vilka årsmodeller ska man undvika...och vilka ska man leta efter? gäller årsmodeller upp till 03-04 dit upp funkar min budget.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Driftsäker diesel pickis? dodge cummins,cheva 6.5td.......vad ska man ha? vilka årsmodeller ska man undvika...och vilka ska man leta efter? gäller årsmodeller upp till 03-04 dit upp funkar min budget.

Ford Powerstroke 94-03, Dodge Ram Cummins 12 V 90-98. Tjevorna vet jag inte så mycket om men gamla 6.2:an är väl rätt problemfri annars så finns Duramaxen från början av 00-talet.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ford Powerstroke 94-03, Dodge Ram Cummins 12 V 90-98. Tjevorna vet jag inte så mycket om men gamla 6.2:an är väl rätt problemfri annars så finns Duramaxen från början av 00-talet.

Teo, da lexikon åff får by får :)

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr

tackar :tummenupp...då börjar letandet lite smått.....antar att 2wd är inget att leta efter.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept