Pickup-besatt.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Truckat landcruiser ett par hundra mil senaste manaderna.
Stryktalig sma bilar, tror en fullsize hadr tagit mycket stryck av att aka pa stotiga akrar hela dagarna.
Och flaken ar sjukt smidiga, alla sidorna gar att falla sa att man kan lasta hyfsat stora saker och kora upp tex en fyrhjuling ifran sidan.

Men den gamla diesel 6 an ar pa tok for liten.
Snittade 1,8 liter milen pa langkorning idag!!!
Har 500 kg pa flaket saftblandare och annat skrap pa taket och haller 120 (fullgas)

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
LÄNKTEXT
Kan inte ladda upp bilder har med min telefon, sa jag lagger till en labk.
Forsta jobb pickisen.
Soklycktan pa taket anvands till gris och kangru jakt, sjalvklart sker allt skytte ifran flaket. :banana

Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Truckat landcruiser ett par hundra mil senaste manaderna.
Stryktalig sma bilar, tror en fullsize hadr tagit mycket stryck av att aka pa stotiga akrar hela dagarna.
Och flaken ar sjukt smidiga, alla sidorna gar att falla sa att man kan lasta hyfsat stora saker och kora upp tex en fyrhjuling ifran sidan.

Men den gamla diesel 6 an ar pa tok for liten.
Snittade 1,8 liter milen pa langkorning idag!!!
Har 500 kg pa flaket saftblandare och annat skrap pa taket och haller 120 (fullgas)
Bilder, bilder, bilder, en Land Cruiser pickis:Bugar

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Japp de är riktigt fina, jag ska ha en. Det där är samma exemplar som var ute för några månader och var uppe i tråden då, jag ringde på den då, synd att den inte har diffar.
Det var ute en på 14000mil i fint skick från brandkåren för ett par veckor sedan på 55'. Jag ville ha, men hann inte.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Spände styrsnäckan på min styggelse ikväll. Blev en helt annan bil att köra!
Inte riktigt gokart känsla direkt, men ändå, vilken skillnad! Från att vara hopplös till helt bra för en gammal bil! :) :yoparty
Nu skulle det vara att få hjulvinklarna justerade med så skulle det vara å så fint. :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Spände styrsnäckan på min styggelse ikväll. Blev en helt annan bil att köra!
Inte riktigt gokart känsla direkt, men ändå, vilken skillnad! Från att vara hopplös till helt bra för en gammal bil! :) :yoparty
Nu skulle det vara att få hjulvinklarna justerade med så skulle det vara å så fint. :)

Det gör en grym skillnad på minsta slack i styrningen. Är så jäkla skönt att ha bra styrning. :tummenupp

johanzzon

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
ingen
Nån som har koll på vars jag kan få tag på en bakre kardanaxel och knutkors till en silverado k10 -85

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nån som har koll på vars jag kan få tag på en bakre kardanaxel och knutkors till en silverado k10 -85

Jag skulle köpa på ebay men om du inte vill det av någon anledning så har http://www.abergsvtc.se/ eller http://www.hansenkatalogen.se/ knutkors. Kardan kan du kolla med dom här killarna..

http://www.blocket.se/horby/Delar_till_Chevrolet_Blazer_K5_49010206.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/skaraborg/Cheva_delar___blazer_suburban_pick_up__84_90_49312664.htm?ca=11&w=3

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Hur fixar man till styrningen då?

Ser till att pitman arm sitter ordentligt samt drar åt allt så det inte finns minsta glapp, sen är det ju hjulinställningen också... Jag kör rätt mycket toe in och märker inte alls att den sliter mer på utsidorna av däcken men den är grymt skön i styrningen.

johanzzon

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
ingen

tack för tipsen, har kollat runt lite på ebay men lyckas bara hitta främre kardan som passar min maskin

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Förrförra helgen var jag och polaren nere i Flen och besiktigade skottkärrorna. Vi mötte upp polaren som jobbar där med sin bensindådj...

2dådjd2fård1.jpg2dådjd2fård3.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...