Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vi höjde även polarens gammeltjeva 4" och den blev grym! Har massor med bilder men det är så galet jobbigt att lägga upp bilder på SH så jag orkar inte.

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Med risk för att bli idiotförklarad....gäller 2wd...som i detta fall dodge cummins 96:a
Fram eller bakhjulsdriven? :glömdet :rodnar

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ingen pickup nej.
Cadillac har ju gjort några gigantiska framhjulsdrivna pråmer, och pontiac toronado. Vilket kätteri! :3freak

Givetvis men de bygger inte på "fullsize"-chassit. Alltså GM's, Fords och Chrysler ramar som deras respektive pickisar, vanar, stor-suvar bygger på. Skulle klargjort vad jag menade.

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Vi höjde även polarens gammeltjeva 4" och den blev grym! Har massor med bilder men det är så galet jobbigt att lägga upp bilder på SH så jag orkar inte.

Men så kan du inte säga! Klart att du måste upp med bilder....

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Coolt, jag måste också höja min nån dag!
Jag har snart en stepsidebåge på plats iaf.
Hur är det med diff på min bil, antar att detta är diff? G80 : AXLE POSITRACTION, LIMITED SLIP
Sitter det bara bak? bak och fram?
betyder det att jag inte kan åka runt med 4kraffset ikopplat hela vintern som jag hade tänkt mig?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jo det kan du köra. Den sitter ju i bakknosan och påverkar bakhjulen likadant oavsett om du kör 2WD eller ej. Men jag kör bara fyrhjulsdrivet ibland. Funkar finfint med 2WD för det mesta.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
okej bra! om vi vänder på frågan då, har jag diff fram? hittar ingenting i koderna och om jag har det hur påverkar det normaldriften 4wd.
Den blir lite mer trögstyrd och tappar svängradie med 4wd i inte jättemycket men lite grann. har jag diff då ?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
okej bra! om vi vänder på frågan då, har jag diff fram? hittar ingenting i koderna och om jag har det hur påverkar det normaldriften 4wd.
Den blir lite mer trögstyrd och tappar svängradie med 4wd i inte jättemycket men lite grann. har jag diff då ?

Inte nödvändigtvis. Även odiffad blir lite knackigare i styrningen och om drivknutarna är ruttna riktigt usel i både styrning och svängradie.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag använder bara fyrkrafs när bakhjulsdriften inte tar mig framåt längre. Detta vid normal körning på väg, ska jag ut i terrängen så lägger jag i fyrhjulsdriften innan det börjar spinna och ha sig. kanske till och med lågväxel om man vill smyga runt lite försiktigt.

Chevan blir rejält motsträvig på undrlag med bra grepp när man har alla hjulen inkopplade!

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott

Du har IFS fram och jag tror inte det finns diffbroms/spärr till dem. Men de blir trögstyrda eftersom fördelningslådan är odiffad så den driver alltid lika mycket fram och bak.

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
ISR och en 996R
En vacker solnedgång

Bifogat

• 13110012.jpg
    13110012.jpg
    242.5 KB · Visningar: 88
Nyheter