Eller ska jag bara göra det lätt för mig och köpa en gen 2'a med 5.9'an
Ja. Dieseln that is.
Haha, ojdå!
Jag brände 10st sågkedjor och en bunt tigersågsblad. Hade tänkt försöka dra upp den med chevan men när grävmaskinen inte orkade så tyckte jag det var meningslöst.
Jag grävde tidigare upp några andra stubbar och det var inge problem. Men det här var första och sista björken.
Så här såg det ut när farsan kom och hjälpte mig när jag hade tröttnat.
View attachment 407145
Fråga till pickup experterna igen då
Har börjat kika på Dodge RAM av tredje generation, men jag blir inte klok på hur jag får reda på vad det sitter för låda i en 4.7'a. 3.7'orna verkar alltid ha den 4växlad 42RLE, och "hemi"sarna verkar bara gå att få med 545RFE.
Men vad katten sitter i 4.7'orna, är det olika lådor för 2wd/4wd, och har någon 5växlad låda?
Hade de växt på träd så hade jag inte tvekat. Men som det är just nu så ligger det en enda ute på blocket inom min budget, och det är verkligen på håret att den ryms i budgetenJa. Dieseln that is.
Jo, gen 3'an är inte direkt diskret av siggen3 5,9a med manuell vore jävulskt najs, de ser lite vulgära ut men ändå drömbil, kunde lätt haft en som DD.
Måste du ha en dådj då?Hade de växt på träd så hade jag inte tvekat. Men som det är just nu så ligger det en enda ute på blocket inom min budget,
Måste du ha en dådj då?
Här är ett kap annars.
http://www.blocket.se/halland/Ford_F250_Super_duty_7_3L_53246696.htm?ca=11&w=3
Trampa bort alla televerketlampor och den blir asfrän och med, enligt mig världens bästa motor i.
Hade de växt på träd så hade jag inte tvekat. Men som det är just nu så ligger det en enda ute på blocket inom min budget, och det är verkligen på håret att den ryms i budgeten
http://www.blocket.se/varmland/Dodge_ram_3500_54330695.htm?ca=11&w=3
Vore förvisso djävligt coolt, men en dually är nog rejäl overkill för mina behov.
Men den här får det att rycka lite i baguetten:
http://www.blocket.se/kronoberg/Dodge_ram_1500_MAGNUM_53681266.htm?ca=11&w=3
Jo, gen 3'an är inte direkt diskret av sig
Okej din var nog lite värre får jag erkänna hehe, självklar vill man klara't själv
Enklast måste ändå vara att bara elda på den i ett par dagar men har man grannar kanske de inte blir så nöjda...
Tar du jobb med grävaren eller har du den för egna jobb bara och kan du lasta den på flaket på chevan?
Rejäl stubbe
Drog upp två sykomorlönnstubbar i går men använde hjullastaren och drog ihop gafflarna till ett enda brett spätt som jag nötte på med. Kändes hopplöst till en början men efter en stunds lirkande såg man hur marken började svikta sen kom hela helsiket.
Det där var helt klart intressant. Var inte medveten om att F250 fanns B-reggade i Svea.
Fast det har juh sina nackdelar om man blir stoppad av en nitisk konstapel också "Max lastvikt, kg: 360"
Stackars gafflar .
Knepet är att man måste undermindera dem, de är sjukt starka när rötterna har jord, frigör man dem djupt och runtikring så blir dom väldigt mycket lättare att jobba med.
Min F350 är b-reggad. Jag kan väl ha 490 kg lagligt på den men har aldrig brytt mig om det. Det är ju ändå ett par snöskotrar.
Sen har man väl fulkört lite med något ton grus men man är ju olaglig vad man än gör så vad spelar det för roll?
7.3 Powerstroken är en helt magisk motor! "there is no replacement for displacement" som jag brukar säga. Sånna maskiner görs tyvärr inte längre.
Blir nog till att ringa handendär Robin på tisdag när min bil blivit hämtad och betald låter det som
En sån där powerstroker borde väl rulla uppåt 50k mil utan problem med regelbunden service?
Sen har man väl fulkört lite med något ton grus men man är ju olaglig vad man än gör så vad spelar det för roll?
Inga probbs. Min Powerstrokeguru på Youtube har sin daily driver som har gått 760.000 miles (122.000 mil)
och den rullar på som den ska.
Urk, försäkrings- och skattekostnaden på Powerstrokern var fan inte kul
Kanske får bli en SVT lightning istället, den var fan billigare än min Polo att försäkra och skatta
Skatten är ju trist på diesel men försäkringen borde inte vara något problem. Har du kollat fler bolag?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|