Pickup-besatt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Min bensin åtta pickis är faktiskt billigaste bilen att äga jag haft, då jag kör så pass få kilometer.
Försäkringen är riktigt låg jämfört med andra motorstarka bilar jag haft, och servicekostnaderna är så löjligt små. Skatten klöser av lite även på bensinaren, men avvägt är den fan inte dyr per år.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag försökte kryssa galant i trafiken igår men då stod en blå långford med bråte hela flaket fullt ivägen. Lurvig typ.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag försökte kryssa galant i trafiken igår men då stod en blå långford med bråte hela flaket fullt ivägen. Lurvig typ.

Sladdar du också sveavägen till vardags? Jag tycker det är skumt för det ser mindre ut för var gång man ser den.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är en riven mellanvägg samt emballage till en bärgvärmepump. Har inte fått tummen ut att åka å slänga. Skulle göra det i går men fick dra upp en båt som någon dåre lyckats vräka ner i diket i Hemmesta vägskäl så det blev hem och fira kalsongtorsdag med en Kronenburg i stället.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Beställt detroit truetrac diff och diverse serviceprylar från amerikat. Snart skall det få byggas lite :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Beställt detroit truetrac diff och diverse serviceprylar från amerikat. Snart skall det få byggas lite :)

Najs. Du får uppdatera oss på truetrac diffen sen. Är själv sugen på att styra upp något liknande i framaxeln jallafall.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Nån som har erfarenhet av Norrorts bil & van service? i kallhäll (skruvar jänk enkom)
Jag är trött att meka och felsöka.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Idag rulla trucken på fint, motorväg, utställning o cruising utan problem.

Såg fint ut med en schäfer hängandes ut genom rutan skällandes :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Problem 1:
http://4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=20&t=47237Har en tråd om problemt där.

Problem 2: kupéfläkten lagt av helt. Fungerade i vintras sen blev det att den bara gick på mellanfart och nu inte alls. Vet inte om det sitter kol eller leta motstånd eller hur dessa funkar.

Sista inlägget där verkar vara något. Har du följt dieselledningarna från tanken och fram och kollat efter slangar?

Har du två tankar?

Jag skulle kika lite på bränslefilterkoppen, bränsletrycksregulatorn.

Testa även med att ta ut filtret utan att dränera koppen, be någon dra lite på starten och kolla om det bubblar upp luft i det, i så fall kan det vara en o-ring på någon av spridarna som är dålig och trycker luft tillbaka in i filterkoppen.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Sista inlägget där verkar vara något. Har du följt dieselledningarna från tanken och fram och kollat efter slangar?

Har du två tankar?

Jag skulle kika lite på bränslefilterkoppen, bränsletrycksregulatorn.

Testa även med att ta ut filtret utan att dränera koppen, be någon dra lite på starten och kolla om det bubblar upp luft i det, i så fall kan det vara en o-ring på någon av spridarna som är dålig och trycker luft tillbaka in i filterkoppen.

Jag har blåst och luftat och kollat en massa men hittar inget fel. Det är en tank.
Ska kolla det där med filterkoppen!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...