Pickup-besatt.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Den var så fin att det gjorde ont! Jag planerar också en trip till staterna. Ska renovera upp min pickis och behöver ny bil men vill inte ha något annat så det får bli en till F350 så jag tänkte dra och köpa en där, fixa till den lite och sen roadtrippa lite innan jag skeppar hem.

Problemet för mig är att tjejen och hennes bästa kompis ska med. Så allt för utflippad eller krånglande bil kommer trötta ut dom. Men de verkar vara med på idéen om klassisk pickis. Var tänkte du skeppa ifrån?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Din hade kanske gått att sälja om det fanns någon bild på den och lite information. Har ju hängt i den här tråden sen begynnelsen men är fortfarande ganska osäker på vad för bil du har. Det jag vet, är att du vill sälja utan att behöva fota den.

Hmm, antingen är jag ute o cyklar eller så följer du tråden dåligt men jag har iaf för mig att jag postat några bilder och en annons här i tråden :va
Men får väl lägga in annonsen o en bild igen då =)
http://www.classiccars.se/classic/b_detalj.asp?txtLopnr=75560&txtVar=1#.VAMMcfl_vm5

chev.jpg

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Din är fin men jag gillar inte backspegelinfästningen. Är den original? Om så, varför så jefla stora?

Det är an american truck god damnit! Stort skare va.

Finns typ vet inte hur många olika typer av speglar på dessa och såvitt jag vet är detta en av varianterna.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Problemet för mig är att tjejen och hennes bästa kompis ska med. Så allt för utflippad eller krånglande bil kommer trötta ut dom. Men de verkar vara med på idéen om klassisk pickis. Var tänkte du skeppa ifrån?

Mitt mål är att köpa, och på den bygga världens bästa bil (enligt mig såklart) så krånglande kommer det inte vara fråga om men jag hajar.

Planen är att slutligen landa i Boston då det finns ett svenskt företag som skeppar därifrån. Då kan man avsluta resan med att nörda ner sig lite på MIT...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Normans tjeva är snorfin! Snyggaste tjevakarossen I tells ya! Hade den varit 4X4 hade jag nästan kunna köpt den på rent jävelskap.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det är an american truck god damnit! Stort skare va.

Finns typ vet inte hur många olika typer av speglar på dessa och såvitt jag vet är detta en av varianterna.

Jo jag ändrade ovanstående inlägg. Tyckte det såg ut som om det på länkbilden var den varianten med stag upp till fönsterbågen. De är stora :3freak

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jo jag ändrade ovanstående inlägg. Tyckte det såg ut som om det på länkbilden var den varianten med stag upp till fönsterbågen. De är stora :3freak

Min hade de "maskulina" speglarna med tvenne stag ner på dörrsidan som bekräftelsesökande män tycker är jetteballa. Det enda dessa två stag gör är att vidarebefodra dörrplåtens vibrationer upp i backspegeln vilket renderade den obrukbar. Jag fick byta ut dom mot sssssportvarianten...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Mitt mål är att köpa, och på den bygga världens bästa bil (enligt mig såklart) så krånglande kommer det inte vara fråga om men jag hajar.

Planen är att slutligen landa i Boston då det finns ett svenskt företag som skeppar därifrån. Då kan man avsluta resan med att nörda ner sig lite på MIT...

http://www.arizonaclassic.com/ Dessa finns också om de passar bättre, levererar till strax utanför Örebro om man vill så. Bara för info.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Kanske man skulle ha det i åtanke. Jag drömmer lite om att åka till the bayou och kika runt lite. Kanhända kunde man hitta en sönderskjuten, rostig f100 att skeppa hemöver.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Ja den varianten är lite väl, dessa tycker jag passar fint in när den står på lite större däck o lite högre över marken sådär.
Snyggt med de små när bilarna är låga.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Se nedan.

Hmm, antingen är jag ute o cyklar eller så följer du tråden dåligt men jag har iaf för mig att jag postat några bilder och en annons här i tråden :va
Men får väl lägga in annonsen o en bild igen då =)
http://www.classiccars.se/classic/b_detalj.asp?txtLopnr=75560&txtVar=1#.VAMMcfl_vm5

View attachment 410571

Nu ska jag inte vara allt för gnällig. Men en mobilkamerabild med knasig vitbalans och kryptiskt lite info i annonsen. Kanske jag som är gnällig men du har skrivit 100 gånger i tråden och den där annonsen är 2 veckor gammal. Gillar inte minimalistiska annonser och bild kan jag ta åt dig om du råkar åka förbi sthlm. Mobilkamera duger utmärkt om man inte försöker fota i skymning.

Den bilden du klipper in i inlägget är väl från förra ägaren? Varför ids du int lägga in den i annonsen?

Hitta en fin sådan med 4X4 som på bilden, lyfta ur 92 ci sidventilsexan och köpa en frisk 6,6 Duramax med Alisson 1000 och be någon jänkemek slänga i den sen kan man ha den som världens ballaste brukis.

Hur funkar regbesiktning då? Skulle varit så jävla fint (!!!). Gammal kaross med ny motor är väl allas dröm.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tsss. Min är mycket större! ;)
Magen också! Hehe

Du får fixa taket på din bil snart.
Eller köpa 4x4 så att du kan följa med ut och leka i vinter.

Iofs så får du nog plats i hytten.

Ja tids nog blir de väl en 90-talare, får se va mycket pengar man har över efter husköp o om man kan lyckas övertala sambon om att ha en pickis som andrabil o inte bara som tredjebil :S

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Se nedan.

Nu ska jag inte vara allt för gnällig. Men en mobilkamerabild med knasig vitbalans och kryptiskt lite info i annonsen. Kanske jag som är gnällig men du har skrivit 100 gånger i tråden och den där annonsen är 2 veckor gammal. Gillar inte minimalistiska annonser och bild kan jag ta åt dig om du råkar åka förbi sthlm. Mobilkamera duger utmärkt om man inte försöker fota i skymning.

Den bilden du klipper in i inlägget är väl från förra ägaren? Varför ids du int lägga in den i annonsen?

Hur funkar regbesiktning då? Skulle varit så jävla fint (!!!). Gammal kaross med ny motor är väl allas dröm.

Finns inte så mycket att skriva om en gammel fincheva, en typisk bilannons går i stil med.
Eluppvärmd framruta.
ABS
Multifunktionsratt.
Bla bla bla.

Dehär e en bil, 4 hjul, en hytt, ett flak, en motor o en växellåda. Tror jag listade allt det :D
Men vad vill du veta?
Bilen ser likadan ut som när förra ägaren tog bild på den, jag har inte tagit någon bättre o tydligare bild själv.
Alltid när jag parkerar den här hemma så står den så jävla illa till så det är hopplöst o ta någon bra bild o när jag är ute o åker så är jag ute o åker. Har tagit en heldel bilder från insidan när jag åker men väldigt få från utsidan när jag åker :D

Edit* La inte in förra ägarens bild i annonsen för jag hade inte tillgång till den på mobilen.

Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Ja tids nog blir de väl en 90-talare, får se va mycket pengar man har över efter husköp o om man kan lyckas övertala sambon om att ha en pickis som andrabil o inte bara som tredjebil :S

Har ju också pickisen som tredjebil.
Får rulla när jag kör morgonturerna, då det är mycket djur på vägarna in till Örebro som vill ta livet av sig.

Tycker att mx-5:an är lite klen när man träffar på en älg eller två.

Iofs klippte jag en grävling med mazdan.
Hände inte ett dugg med bilen.
Hade en jäkla tur helt enkelt.
Grävlingen dog, fick backa över den en gång då den låg och sprattlade på vägen.

Nåväl. Vart lite ot.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ni får bråka någon annanstans gossar, för säkerligen kan man väl inte sura i en sådan här härlig tråd?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA