Pickup-besatt.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
ImageUploadedByTapatalk1411239808.274251.jpg
Riktig trevlig dag i dag!
Vi var ett gäng på 6st personer som trängde in sig i Dodgen.

Blev en hel dag med grottor, klippor och framför allt nedlagda fräna militärställen i Karlsborg!

Vad har ni själva gjort i dag?

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Fettsnok tipsade om jordfel;
Har stoppat in en jordplint som är matad med fet kabel från batteriet, den i sin tur delar ut jord till motor,kaross,ram. Tottl 5st jordpunkter.
Bilen går som den ska nu men det är ju ingen garanti, får köra en stund och se om det har hjälpt =)

Edit; Felcitat

Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
View attachment 411327
Riktig trevlig dag i dag!
Vi var ett gäng på 6st personer som trängde in sig i Dodgen.

Blev en hel dag med grottor, klippor och framför allt nedlagda fräna militärställen i Karlsborg!

Vad har ni själva gjort i dag?

Härligt, ser kul ut! Gammalt millitärt är alltid fränt!
Själv har jag åkt 45mil för en hockeymatch som gick åt h-vete . Men det är ju kul det också ... :glömdet

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Någon som vet var jag kan hitta något liknande denna i Sverige?
Vill bli av med det jäkla vakuum-skitet i S10an.

pic_actuator16_lockingcable01.jpg

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jag köpte mitt posi-lok utav dalhems.
Vet dock inte om det finns till små pickisarna.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93

Aaah, såg den 4x4posilok förut, men 2 lök är lite saftigt (dalhems har satt sitt pris i linje med vad det skulle kosta att köpa direkt från USA), vajern på bilden kostar typ 300kr (i staterna).

Det är ju absolut värt 2000kr om jag hade haft en bil som var värd som minst 30k, men min är ju inte värd mer än 15k som den står..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Aaah, såg den 4x4posilok förut, men 2 lök är lite saftigt (dalhems har satt sitt pris i linje med vad det skulle kosta att köpa direkt från USA), vajern på bilden kostar typ 300kr (i staterna).

Det är ju absolut värt 2000kr om jag hade haft en bil som var värd som minst 30k, men min är ju inte värd mer än 15k som den står..
Blir det faktiskt så dyrt att handla från amerikat? Har tagit grejjer från andra sidan rättmånga gånger nu till min stackars pickis.
De gånger jag handlat har det varit förvånansvärt förmånligt. Bara tunga & skrymmande grejjer blir ritkigt dyra att ta in, en bit vajjer, lite plast, några metallfästen, och några skruvar borde gå i en liten låda och inte väga mycket.

Allt jag kollat har lönat sig att beställa, har tatt servopump och nått annat (minns ej) lokalt då det landat på ungefär samma summa, men ångrat mig efteråt då det tagit ca 2-3ggr längre tid.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag letar med pickis. Vill ha en 4hjulsdriven med minst 1,5 hytt. Har kollat på cheva, dodge och navara upp till ca 80k klassen. Hittar dock inga jätte intressanta. Finns någon Silverado 99a i Örebro för 59. Och någon enstaka intressant navara.

Någon som vet vad skatten ligger på i motsvarande bilar? :)

Fraden

Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Navara ska du passa dig för.
Vevlagerras på vissa årsmodeller.

Min dodge med dieselmotor som är c-reggad ligger på ca 2400kr i skatt.

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Blir det faktiskt så dyrt att handla från amerikat? Har tagit grejjer från andra sidan rättmånga gånger nu till min stackars pickis.
De gånger jag handlat har det varit förvånansvärt förmånligt. Bara tunga & skrymmande grejjer blir ritkigt dyra att ta in, en bit vajjer, lite plast, några metallfästen, och några skruvar borde gå i en liten låda och inte väga mycket.

Allt jag kollat har lönat sig att beställa, har tatt servopump och nått annat (minns ej) lokalt då det landat på ungefär samma summa, men ångrat mig efteråt då det tagit ca 2-3ggr längre tid.

Posilok kittet är dyrt redan i usa :)

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag letar med pickis. Vill ha en 4hjulsdriven med minst 1,5 hytt. Har kollat på cheva, dodge och navara upp till ca 80k klassen. Hittar dock inga jätte intressanta. Finns någon Silverado 99a i Örebro för 59. Och någon enstaka intressant navara.

Någon som vet vad skatten ligger på i motsvarande bilar? :)

Om du ska köpa japs-pickis så köp en Hilux, dom är driftsäkra dock dyra i inköp. Utbudet är lite dålig på 05:eek:r och äldre då dom gått på export till Afrika och Mellanöstern. Skatten på en Hilux -08 ligger på 4500 kr.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning