Fränt. Du har haft den ett tag.
Jupp och -97 till -02 hade jag en -92 F250 med IDI 7.3:an, även den med 4X4 och enkelhytt.
Fränt. Du har haft den ett tag.
Nää fan någon måste faktiskt köpa min cheva nu, har ingenstans o förvara henne i vinter o när fan som helst hittar vi säkert ett hus vi behöver pengarna till.
Så säg till era polare att de faktiskt behöver en cheva, de blir kompispris.
http://www.classiccars.se/classic/b_detalj.asp?txtLopnr=75560&txtVar=1#.VAEBW_l_vm4
Gäller även detta c-reggat?
Börjar misstänka att det är borttaget, då gallren bakom lastbilshyttarna är borta på lastbilarna på jobbet.
Jupp och -97 till -02 hade jag en -92 F250 med IDI 7.3:an, även den med 4X4 och enkelhytt.
När du är ändå är inne på ämnet. Jag har svårt att få grepp om de olika motortyperna, jag vet att att IDI och Powerstroken är helt olika motorer dock.
Som min 7.3-världsbild ser ut nu:
7.3 IDI 180 någonting hk
7.3 IDI Turbo 194 hk
7.3 Powerstroke 194 hk?
7.3 Powerstroke 214 hk
Senare varianter av Powerstroken hade väl uppåt 250 hk?
Men hur ligger det till ijengkligen? Jelp!
Du har bra koll. 7.3 IDI Turbon som bara fans en kort stund -94 innan första Powerstroken kom är en skitmotor.
Powerstroken fick 215 hästar när den kom -94,5 och sedan 235 när den uppdaterades vid -99,5 med intercooler, nya spridare och elektrisk matarpump samt med 220 volts styrenhet till spridarna i stället för 110 men hade sista åren fram till första kvartalet -03 255 hästar.
Tack! Akta sig för IDI turbo alltså.
Inte om den är hel och fungerande samt b-reggad...
För de inbitna så är 96-98 Cummins-Ramarna och 94,5-2003 7.3 F250-F350 så bra det kan bli och truckar som dessa kommer aldrig mer tillverkas så snarare kommer de börja knalla uppåt i pris snart.
Jag har blivit erbjuden 200.000:- 3 gånger för min under tiden jag haft den.
Personligen har jag svårare att förstå hur man kan köpa en 4 år gammal A4 för 150.000 än en av dessa.
Hehe .. ja nu har jag massa bilar på min uppfart men ingen 200k eller 150k bil så jag kanske inte är rätt man att bedöma. Men jag både håller med dig och ändå inte, 150k för en gammal sketen Audi? nä tack, 150-200k för en gammal jänkepickis som kostar 60-80k i moderlandet tycker jag är överpris oavsett hur jäkla bra man tycker dessa bilar är. Och blocket-torsk som jag är har jag sett många passera för klart under den prislappen .
För lekmannen kan tvenne pickisar verka lika trots olika prislägen. Det finns dock saker som höjer priset i många fall. Rätt dieselpump, bl.a...
Den jag har nu med allt rätt på skulle i Sverige hamna på en dryg hundring, betydligt mer om den är b-reggad då det är en F350 vilket inte kommer gå att få igenom igen, ytterligare lite mer om den har 9,1 kw dieselvärmare samt är regbesiktigad med 35" däck vilket gör att bilprovningssossar och poliser kan gnälla hur mycket de vill på däcken utan att kunna göra ett skit åt dom.
Kan man köpa en Carl Larsson för ett par mille, en i mitt tycker rätt rutten konstnär så kan man väl köpa en Pickis som är stark som en björn, löjligt användbar, billig att äga och som kan hålla livet ut för dryga hundringen...
Hittar du en B-reggad Ram 2500, 96-98, 4X4 med under 35.000 mil för under hundringen så slå till. Det hör inte till vanligheterna I tells ya.
Hur är Dodge cummins 99 och uppåt då? Vad jag förstår 24 ventiler och vp44 rotorpump? är den så kass?
Saxat från wiki: "The VP44 setup meant that timing and fuel could be precisely controlled, which led to cleaner emissions. However, VP44 failure rates were very high versus the older P7100 injection pump"
Fordens 6.0 verkar lite sådär också, ivartfall de första modellerna?
Är ev lite sugen på en nyare pickup, helst en cummins, men har alltid pysslat med cheva, och en duramax verkar gå fantastiskt fint, förutom problemen med spridartätningarna
Rotorpump är aldrig kul.
6.0:an blev framtvingad av Ford (International) och hade som största miss endast 4 bultar per cylinder vilket fick topparna att lätt ge med sig. Sedan så är de nyare, mer "potenta" insprutningssystemen betydligt mer fragila och är känsliga för vilken typ av diesel man ger dom.
Gammelcumminsens radsexepump är föga gnällig när det gäller sådant och 7.3:ans HPOP kan man köra peeling kräm igenom.
Fördelen med Duramaxen är att den endast modifierats marginellt sedan den kom för snart 15 år sedan så det finns prylar på ebay. Prylar e kul.
Säg mig Guru, hur har ni lärt er allt detta?
Har varit dieselpickisnörd hela livet. När jag fick "battle of the monster trucks" på VHS i min hand vid blöjvätarålder och såg 70-tals tjevan (US1) och Forden (Big Foot), båda med enkelhytt så brast något i mig och jag blev aldrig den samma.
Jag snokar på dieselpickisforum från staterna sena nätter med folköl i hand och läser Diesel Power Magazin på klosetten samt att jag KAN ha en släng asperger.
Efter att som en vilsen själ hoppat fallskärm, åkt skrevraket, rejserbåt, dykt, mm har jag nu kommit fram till att det är dieselpickis som är min grej. Ser jag ett påfverbåtekipage så är oftast dragbilen den som intresserar mig mest. Bara att ge vika för sin böjelse LiXåM...
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |