SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Trist med 2WD...
4WD är för överklasskärringar som är lite mjuka för att stå ute i snöstorm med en spade...
Trist med 2WD...
4WD är för överklasskärringar som är lite mjuka för att stå ute i snöstorm med en spade...
Manövrera runt en 6-tons båt på en fuktig åker en stund och återkom...
Jag använder sällan 4X4 men de finns situationer då det är oumbärligt.
Förstår inte folk som beställer en ny pickis och väljer en massa komfortpaket och fräsiga säten men skiter i 4X4...
Jag håller med dig.
Men; hur många har en 6-tons båt att manövrera på en blöt åker egentligen?
Där emot är 2wd trist och jag hade inte velat ha den typen av bil utan, om tillfälle ges e de grymt med 4wd.
Men jag tror det är få som faktiskt behöver det.
Jag hade inte velat ha en pickis utan. Tycker bara beskrivningen haltar lite då tyvär 95% av 4wd bilarna idag går ToR mellan centrum och lägenheten.
Visst är det så men poängen med en 3-tons flakis med stor motor är ju att man kan klösa på genom snödrivor och helsike då andra får stå.
Sen gillar ju jag även att klättra runt lite i skogen och då och då gör man saker som att hämta hem 3 uppkapade alar nere från en svampig hage på timmerkärran där traktorn inte tar sig fram...
Skulle jag ha en 2WD så hade den blivit "PreRunner"-stukad med svampig fjädringsväg I tells ya!
mnja, c-reg brukar väl det vara bra lastvikt iaf. b reg brukar vara löjlig last och dragvikt tyvär
Nackdelen med de största pickisarna från staterna är väl det där med C kort och eller löjligt låg lastvikt.
Då har jag ju en liiiiten som Teo snart kommer att påpeka.
Den är ju fullsajs och det är väl allt som räknas...
Folk försöker alltid hita saker att gnälla på. Många säger till mig att "den där kan man ju inte lasta mycket på, min kingcab på andra sidan..."
Jag kan slänga upp två Harley Davidsons på flaket viktmässigt men ytan räcker inte till om man vill ha dom ordentligt lastade.
Få kör runt med över halvtonet på sina pickisar. Det skulle vara ett lass grus eller motsv och det är inget man gör dagligen om man inte har tippflak eller om man är intellektuellt utmanad...
Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att hög lastvikt är ghey.
Enkel hytt och kort flak = sportpickis!
Den kommer aldrig att vara en bra skogsbil, eller vara oerhört pålitlig, windsor spisen är lite 60-tal, liksom mycket annat, och med elektroniskt allt-satan så får man pyssla.
Men nu i höstrusket lägger den sidan till vid gaspådrag i allt under 45mph, med mäktigt bensin V8 muller, och jag får både garagerensningslass, hojar, cyklar, verktyg, bra & ha grejer i flaket.
Bra skit för en bil i prisklass med en gammal 740 eller liknande.
C-reg, ELLER låg lastvikt. Läs om läs rätt.
Hade gärna haft c-reg själv, men bara för skattens skull. Tyngsta lasset jag kört var en pall granitgolv på ~600kg och den körde jag längst bak emot lemmen. Drev lite bättre på isgata, men annars märktes det inte mycket.... Då har jag ju en liiiiten som Teo snart kommer att påpeka.
Den är ju fullsajs och det är väl allt som räknas...
Folk försöker alltid hita saker att gnälla på. Många säger till mig att "den där kan man ju inte lasta mycket på, min kingcab på andra sidan..."
Jag kan slänga upp två Harley Davidsons på flaket viktmässigt men ytan räcker inte till om man vill ha dom ordentligt lastade.
Få kör runt med över halvtonet på sina pickisar. Det skulle vara ett lass grus eller motsv och det är inget man gör dagligen om man inte har tippflak eller om man är intellektuellt utmanad...
Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att hög lastvikt är ghey.
jag ser pickis som ett alternativ till att slippa släp och då är lastvikt kung.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|