Martein
därför att älg
Lånade en Ford F 250 XLT med 450 motor i ett par veckor då en kompis drog på semester. Första kvällen då jag skulel köra hem den från flygplatsen hade jag ångest o var helt övertygad om att jag skulle krocka med någon stolpe vid sidan av vägen. Och att sedan svängradien gjorde att jag hade problem att lägga en högersväng i en 4vägs korsning gjorde det inte bättre. Gäller o planera körningen lite mer än med en Clio. Men efter ett par dagar så älskade jag den, och är nästan, men bara nästan, roligare o sprätta grus med en sådan än med en enduro. Parkering är inga bekymmer, den är så fyrkantig att man har full koll på var den börjar o slutar i speglarna. O skulle det ta emot någonstans brukar det vara den andra bilen som får bucklorna
Självaste navigerandet i fart är inte det som oroar mig, fattar bara inte hur fan man ska hitta en lucka på Hornsgatan kl 06:55 en vacker måndagmorgon när man väl måste göra det!..
Eller ens klämma in den mellan grannarnas mitsubishi galant/jeep cheroke på min parkeringsplats utan att behöva klättra ut genom takluckan efter att ha orsakat skrapsår på 2 främrehjulhus, 4 dörrar och 2 bakre hjulhus...
Eller handla på ICA kvantum kungens kurva utan att behöva hänga på låset söndagmorgon så man kan få hela västra halvan av parkeringen för sig själv!
Bor i villa - check!
Jobbar i villa - nej, men med stor gratis grusparkering
Nä, men det är väl som när man hade rejsbuss som enda bil - 3 ton skåpbil ställer man bara av där det finns plats. Två-tre parkeringsplatser eller vad som passar bäst för dagen. "Jag kör fetstor bil, jag gör som jag vill" typ...
Förlåt, nu var frågan riktad mot storstadsbor(i Sverige kallat "Stockholmare"), inte folk vars uppfattning av fickparkera är "att ställ hon mellan lada o ut-dasset"