OjaNämen, en pickup? finns det defender pickupper?
http://www.blocket.se/alvsborg/Land_Rover_Defender_110_DoubleCab_PickUp_31446713.htm?ca=11&w=3
Rätt tuffa
OjaNämen, en pickup? finns det defender pickupper?
Det där måste vara en fejkbild. Defenders är för klena för att köra runt med såna lass.
När man räknar ihop alla kostnader enligt nordtrafiks kalkyler så blir det ju tyvärr ganska dyrt.. En bil för 9000usd (60000) så blir alal kostnader med moms, skatt, försäkringar osv 64000, då är man helt plötsligt uppe i 124000, vilket inte riktigt var lika kul, även fast den är mer värd i Sverige om man kollar blocketpriserna...
Nämen, en pickup? finns det defender pickupper?
Defender har turbo.
Jo jag vet det. Som jag skrev så har päronen en sådan jag kört mycket i.
Jag gillar den inte någonstans. Svag, obekväm, drar mycket soppa, opraktisk med tveksam kvalitet.
De skulle dra upp en Flipper för 10 år sedan med den men den gnagde bara ner sig i rampen och dog, sen kopplade de ena traktorn framför Land Rovern och satte fast den med. Till slut fick jag komma med min F250 jag hade på den tiden med 7.3l utan turbo och dra upp traktor, Land Rover och båt.
Dessutom är hytten näst in till kubisk vilket gör att det blir spegelbilder av allt i alla rutor så man blir snurrig i skallen när man kör en solig dag.
Men det största minuset är ändå att jag inte kan sitta iden utan att få ont. Får sitta lutad åt höger och ha ena benet på instrumentbrädan så det gör ont i knät. Jättebra.
Men är det Land Rover-pickisar det gäller så visst får ni väl snacka det i den här tråden.
Jo jag vet det. Som jag skrev så har päronen en sådan jag kört mycket i.
Jag gillar den inte någonstans. Svag, obekväm, drar mycket soppa, opraktisk med tveksam kvalitet.
De skulle dra upp en Flipper för 10 år sedan med den men den gnagde bara ner sig i rampen och dog, sen kopplade de ena traktorn framför Land Rovern och satte fast den med. Till slut fick jag komma med min F250 jag hade på den tiden med 7.3l utan turbo och dra upp traktor, Land Rover och båt.
Dessutom är hytten näst in till kubisk vilket gör att det blir spegelbilder av allt i alla rutor så man blir snurrig i skallen när man kör en solig dag.
Men det största minuset är ändå att jag inte kan sitta iden utan att få ont. Får sitta lutad åt höger och ha ena benet på instrumentbrädan så det gör ont i knät. Jättebra.
Men är det Land Rover-pickisar det gäller så visst får ni väl snacka det i den här tråden.
När man räknar ihop alla kostnader enligt nordtrafiks kalkyler så blir det ju tyvärr ganska dyrt.. En bil för 9000usd (60000) så blir alal kostnader med moms, skatt, försäkringar osv 64000, då är man helt plötsligt uppe i 124000, vilket inte riktigt var lika kul, även fast den är mer värd i Sverige om man kollar blocketpriserna...
Det är inte bilen som är obekväm, det är du som är en mjukis.
Vafan var det för traktor? stiga?
Får man fråga vilken motor som de har i bilen?
Låter inte som om det är TD5an
Valmet 502.
Nej det är fyran men jag vet att femman inte är som något odjur heller.
Finns det ingen som kan ställa upp på en dragkamp mellan en TD5 och valfi V8, hade varit kul att kolla mest för skojs skull.
Jag ställer upp med Långforden.
Har du en lång bogserlina?
Jo jag vet det. Som jag skrev så har päronen en sådan jag kört mycket i.
Jag gillar den inte någonstans. Svag, obekväm, drar mycket soppa, opraktisk med tveksam kvalitet.
De skulle dra upp en Flipper för 10 år sedan med den men den gnagde bara ner sig i rampen och dog, sen kopplade de ena traktorn framför Land Rovern och satte fast den med. Till slut fick jag komma med min F250 jag hade på den tiden med 7.3l utan turbo och dra upp traktor, Land Rover och båt.
Dessutom är hytten näst in till kubisk vilket gör att det blir spegelbilder av allt i alla rutor så man blir snurrig i skallen när man kör en solig dag.
Men det största minuset är ändå att jag inte kan sitta iden utan att få ont. Får sitta lutad åt höger och ha ena benet på instrumentbrädan så det gör ont i knät. Jättebra.
Men är det Land Rover-pickisar det gäller så visst får ni väl snacka det i den här tråden.
Tveksamt.Du glömde vändradien som degraderar ratten till ett pynt.
Men åas. så är väl fården liadaner?
Du glömde vändradien som degraderar ratten till ett pynt.
Men åas. så är väl fården liadaner?
Nja men stroppar finnes och kättingar. Men det blir inte någon vidare intressant dragkamp.
Tveksamt.
Vändradien lär inte vara den bästa.
Men:
Forden är stor, rymlig och bekväm ivändigt och har en hel del pulver.
Inte särskilt lika skulle jag säga.
Grannen har en landrover, tro det är en defender. Enkelhytt och kåpa.
Men den är i princip alltid sönder, ytterst sällan den kan driva på alla 4 hjul.
Idag kom han förbi med traktorn i tron om att han skulle behöva bärga mej ifrån åker/skogen eftersom han hade sett mej kör ut där, landrovern hade aldrig klarat det sa han.
Tveksamt.
Vändradien lär inte vara den bästa.
Men:
Forden är stor, rymlig och bekväm ivändigt och har en hel del pulver.
Inte särskilt lika skulle jag säga.
Kostar nästan gratis på blocket också, fast man ska hitta en med all el och krafs också.
Men är lite orolig att den ska kännas slö, tydligen bara 130-140 hk i den vad jag har förståt.
Och 6,5 td är betydligt ovanligare.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |