På "knullkontakt.se"?
Där med. Universallösning.
På "knullkontakt.se"?
F650F350
F 350
F-350
F250
F 250
F-250
Tristar
Tri star
Tri-star
7,3
7.3
7.3L
Powerstroke
Felstavning av Pickup
Andra märken också, Fyll på!
Som sagt, en 6,5'a kostar endel.
Troligen billigare byta bil.
Gillar faktiskt 350 motorn också.
Bushido: här är en bil för dej. http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F150_pick_up_4x4_31546900.htm?ca=17&w=3
Hur krångligt är det att regga om från C till B?
C kostar multum att ta.
http://www.blocket.se/vasternorrland/Dodge_Ram_2500_31619073.htm?ca=12&w=3
Är det så jävla dyrt då?
Runt 10000 tro jag du får ett c kort för.
Beror självklart på hur duktig du är på att köra, men så jävla svårt kan det inte vara att köra en lastbil.
Säkert en hel del teori om vikter och last osv.
C kortet betalar man nog på 3-4 år med den lägre skatten, sen finns det som sagt en hel del fina pickisar som är c reggade.
Sen kan man lasta rejält och köra lagligt också.
Själv funderat på att ta c kort, men det är ju nå jävulskt tråkigt att ta körkort.
behövs inte för bärgare enligt han som bärga min bil föra veckan (nästan värt allt skit för att dräggla över en tok manlig ford pickis) ska fan ta c kort när jag får tillbaka lappen!Moar like 20k enligt de jag pratat med, inkl buffert då.
Sen har de ju begränsat nyttan med Ckort ganska ordentligt nu när man inte får använda det till att arbeta som chaffis utan ett yrkeskompetensbevis för ytterligare 20lax.
behövs inte för bärgare enligt han som bärga min bil föra veckan (nästan värt allt skit för att dräggla över en tok manlig ford pickis) ska fan ta c kort när jag får tillbaka lappen!
Beror lite på. Jag vet inte hur reglerna är nu men när jag skulle regga om min gamla F250 skulle det ha blivit lättare om jag hittade en likadan som var b-reggad att använda som prejudikat.
Behövs så fort din huvudsakliga uppgift är att framföra ett fordon som kräver C-kort.
Så det faktum att man får köra till egen entrepenad funkar inte om allt du gör är att köra ut till entrepenaderna.
Vet inte om bärgare hamnar någonstans i gråzonen där.
vill minnas att bärgningsbilar hamnar under utryckningsfordon och då behövs ej yrkeskompetensbevis.
dom behöver ej följa eu´s kör och vilotider som vanliga chaffisar måste göra,
vill minnas att bärgningsbilar hamnar under utryckningsfordon och då behövs ej yrkeskompetensbevis.
dom behöver ej följa eu´s kör och vilotider som vanliga chaffisar måste göra,
Sen är väl 3500 kg höjt nu? Eller är det bara vid släp?
Hmm det lilla jag sökt fatta jag som att yrkes kompetens bevis var tvunget för c men så är det alltså inte? Taxi, är det samma som för c? Ska nog ta taxi nu så.
Men om C reggningen sätter annan maxfart går det fetbort. Sen är väl 3500 kg höjt nu? Eller är det bara vid släp?
Räcker det inte att lägga på däck med lågt belastningsindex och därmed sänka lastvikten?
Så gjorde man förr.
När jag skulle nerregga F250:n vad det bl.a. krav på bättre bromsar för att den skulle lasta/dra mindre
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari