Gammal hög för den som är ute efter något roligt.
http://www.blocket.se/halland/GMC_Cummins_31951808.htm?ca=20&w=1
http://www.blocket.se/halland/GMC_Cummins_31951808.htm?ca=20&w=1
Får skaffa klibbor á la "Bushidos el och porr" eller något i den stilen och sätta på bilen
Aufan, det kanske man kan... Värt att kolla upp helt klart! Får man stå dygnet runt möjligen?
Värme, skulle ju frysa både fingrar och köttbanan av mig om jag skulle försöka meka utomhus i minusgrader. Nu får det fan bli sommar snart, vill ju ut och göra bilen fin! Man blir förbannad
Bushidos kennel och kebab
Hade ja haft pengar så hade ja troligtvis slagit te på denna på stört! De som svider mest e att de inte e långt ifrån mej ...http://www.blocket.se/kalmar/Chevrolet_Silverado_1500_PICKUP_4WD_6_5TD_31947712.htm?ca=18&w=1
Såg jävligt fräsch ut, men fälgarna, flaklocket och bakljusen förstörde det råa stuket totalt... 15" fälgar med 35" mudders, en rejäl flakbåge (som den hade på bilderna där locket var borta) och originalljus så hade den varit klockren Just nu var det lite väl mycket putsbög över den
Nu är det fredagquell och jag sitter med pheber och orkar inte ens värma på köttsoppan av märket knorr. Så jag tycker vi alla lägger manken till och länkar upp lite sköna pickisfilmer som driver ut onda andar och virus.
Bushido måste ju till exempel ha hyvlat av otaliga GM-2500 filmer om jag känner karln rätt.
[YOUTUBE-ID]dcAlGIwbl3k&feature=related[/YOUTUBE-ID]
Fan chevadieslarna låter verkligen som V8-or!
Fälgarna håller ja definitivt me om! Flaklocket kunde va fint å ha om man fick för sej å dra iväg på långtur me nåra polare... Bakljusen måste ja dock erkänna att ja gillar ...
Stackars liten, får krya på sig... En annan vaknade mitt i natten med akut magkramp och fick springa ut till badrummet och sätta sig på tronen för att hinna innan störtvågen kom Räser sedan dess, fyfan...
Ahh en hederlig ritt på porslinshästen alltså!
Har du några planer för sketvrålet? Upprustning, mm.
Jag har börjat få ordning på Långforden och det verkar lösa sig med däck. Killen som kunde ta hem centerlinefälgar kan plocka hem däck också vilket landar på nästan halva priset inkl frakt. Kommer ta lite tid iof men det kan det vara värt.
Kolla igenom vilka saker inne i kupén som är slitna och snoka på ebay. Finns hur mycket som helst och det kostar inget. Lite pill och ett par tusingar och bilen kommer kännas resor fräschare att åka i
Äh, det är ju sånt man har leer-kåpa till
Hade jag haft såna ljus hade jag bara oroat mig för att de skulle gå sönder under någon hyfsat aktiv körning. Bättre att hålla det enkelt och oputsat så att man vågar använda skiten[/QUOTE
Främsta anledningen varför ja vill ha en "puts"truck (alt nyare) e att alla pickisar verkar välja döden genom rost framför "stå ut me massa hyss"... Lat som ja e slipper ja troligen massa tråkig rostlagning på en "puts"bil... Rädd å använda grejjerna e ja inte ... Tänkte iaf sälja av bilparken för å skaffa EN bil å ha jämt...
Edit: dedär lät inte alls som ja tänkte ... Men har ja pengarna lägger ja hellre nåra tusingar extra för en fin bil mot massa timmar me rondell å vår gamle esab...
Exakt!
Självklart! För det första ska hon rustas upp rent karossmässigt, bort med rutten plåt och dit med ny. Inte farligt mycket, men jag vill inte att det ska bli värre. Sen när det är klart blir det rostskydd överallt (framförallt ska ram och underreda avfettas, tvättas rent, skrappas fritt från ytrost och få rostskydd typ underredsmassa) och uppfräschning av vissa lackdetaljer, och under denna process tar jag även itu med ytrostfläckarna kring bakre hjulhusen och på motorhuven (lacksläpp). Bryr mig inte om någon ny och fin glänsande lack eftersom då hade jag inte vågat göra någonting med bilen, utan det enda som blir är en högst ickeprofesionell lackering av framskärmarna så att de smälter in i resten lite bättre.
Främsta anledningen varför ja vill ha en "puts"truck (alt nyare) e att alla pickisar verkar välja döden genom rost framför "stå ut me massa hyss"... Lat som ja e slipper ja troligen massa tråkig rostlagning på en "puts"bil... Rädd å använda grejjerna e ja inte ... Tänkte iaf sälja av bilparken för å skaffa EN bil å ha jämt...
Edit: dedär lät inte alls som ja tänkte ... Men har ja pengarna lägger ja hellre nåra tusingar extra för en fin bil mot massa timmar me rondell å vår gamle esab...
Spola rent chassit bara och kör linolja rakt på ytrosten. Det känns som underredsmassa hur man än gör kapslar in fukt och sen har man ingen aning om hur mycket det kryper där under.
Låt rambalkar och axlar hänga i det fria och dränk in skiten med linolja.
Biltema har stora burkar linolja för just detta för 39 spänn burken. Jag har tömt sex stycken under Långforden. Sen får den stå och gona in sig några dagar. Ser riktigt bra ut. Då måste det finnas lite ytrost som linoljan har att hänga kvar i medan den torkar in.
Den kryper ända in till stålet så man kan vara helt lugn sen.
Jag har en plan sen i vår att köpa kallpressad linolja och blanda i svart pigmentering och sen blåsa på så det ser svart och fint ut.
Det är grymt att din är tvåfärgad. Blir lätt med rostlagning och lackning då. Det finns ju folk som blandar till billack på lite schystare sprayburkar om man har färgkoderna. Jag fixade det till en gammal BMW som blivit parkeringsskadad. Blåste på och drog sedan på klarlack. Såg lika bra ut som resten av bilen. Förvånansvärt bra resultat.
Har du kvar lappen med färgkod innanför förardörren? (om den nu sitter där på Cheva...)
Det är precis det som är grejen med linoljan. Den kryper in mot metallen överallt så det enda metallen har kontakt med är linolja.Vet bara att om jag hade haft en fintruck utan så mycket som en repa i den nya blanka fina lacken så hade jag knappt vågat ut och köra med den, än mindre ta ut den i skogen där några elaka grenar skulle kunna få för sig att dra emot och repa lacken... Eller tja, våga skulle jag väl då jag skulle se det som slöseri med en posörtruck. Men du hajar förhoppningsvis hur jag menar: Det skulle vara bra onödigt med knullputs på en bil som ändå ska användas på ett sånt sätt att knullputsen tar skada
Jag är tvärtom så pass snål att jag hellre tar en bil med gott om utseendemässiga defekter, karossrost och annat småpill och sen fixar till det hjälpligt på egen hand. Resultatet blir ju en bil som man vet exakt i vilket skick den är under lacken (föregående lagningar och ny fin lack skulle ju kunna dölja både det ena och det andra... :hönsnät), och ändå är den inte så snygg att man knappt vågar ta i den. Perfekt bruksbil med andra ord, rostar inte bort men tål att användas Men det är bara jag, köp en bil som DU vill ha
Du har en poäng, men samtidigt känns linolja så otillräckligt på något sätt... Kan man inte lägga underredsmassa över linoljan? Eller kanske måla hammerite på hela undersidan först? Planen är ju att skrapa bort allt vad löst rost heter och sen behandla på det, så inga stora rostflagor som kan kapsla in mängder med vatten... Jag vet inte, men det känns som sagt som att ett tunnt lager olja är otillräckligt för att skydda bilen mot väder och vind. Planen är ju att jag ska ha kvar den här bilen ett bra tag, så det är av yppersta vikt att den inte rostar bort för mig...
Det är precis det som är grejen med linoljan. Den kryper in mot metallen överallt så det enda metallen har kontakt med är linolja.
Det är därför jag kör med det på Långforden, för att jag vill ha kvar den länge.
Underredsmassa kapslar bara in problemet och sen känns det bra tills man säljer bilen. Att kapsla in plåt funkar aldrig. Tänk på allt jobb som görs innan en lack läggs på plåt. Hur länge håller det?
Jag tycker det känns friskare med ett exponerat chassi med kontrollerat avstannat rostprocess än ett geggigt överdrag som släpper efter en tur över stock och sten och som så släpper in fukt som kryper längs rambenen.
Slipar du bort rost på rambenen kommer du få med dig en hel del frisk metall med. Den ska ju sitta på rambenen och inte ligga i ett pulver på golvet.
Jag är helt klart förespråkare för linolja. Friskt, enkelt och överlägset.
Förstår... Det låter ju i och för sig vettigt när du nu säger det... Och jag vill ju ha kvar bilen så... Kan ju alltid börja med linolja och se vad som händer
Självklart ska jag inte slipa bort frisk och fin metall, bara skrapa lite med stålborste tänkte jag
Denna tycker jag verkar vettig. Bra pris med tanke på 6.2an. Synd med 2wd bara.. Men sugen blev jag!
Dessvärre verkar det som att jag får vänta lite med mitt köp, och se om jag får jobb nu efter skolan osv. Måste ju ha råd att äga den också.
http://www.blocket.se/goteborg/Chevrolet_pick_up_31958847.htm?ca=23_3&w=3
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |