Pickup-besatt.

Gagarin

I rymden kan ingen höra dig gråta
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Мир
Hoj
ISR och en 996R
Blir inte bra att blanda batterier av olika storlek. Bättre då att sätta dit två stycken 80Ah om det är det största du får plats med.

Fasiken.
Var ute och mätte nyss (igen).
Och såg att jag bara får plats med ett 351mm långt batteri på ena sidan.

Men det borde väl gå att blanda ett 95Ah med ett 80Ah bara båda är AGM?
Båda batterierna blir väl ett tillsammans i alla fall?
Eller tänker jag helt galet nu?

Edit: Drar inte 80Ah ut 95Ah?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Den låg ute för 65.000:- för några veckor sen. Någon försöker göra sig en hacka... Försökte få någon att köpa den förut.

Åh fan. Var det något fel på den då? Kan inte handla förrän Februari men försöker få ett grepp om marknaden. Helst skattefritt om man inte hittade något sånt där.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Åh fan. Var det något fel på den då? Kan inte handla förrän Februari men försöker få ett grepp om marknaden. Helst skattefritt om man inte hittade något sånt där.

Nä den hade inga fel. Som nu fast med en ägare mindre. Gillar den tjevafronten. Är det ok med rost så är 40K mil bara ballt.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Så där. 2st AGM-batterier inköpta från Biltema.
Fick bli dom på 80Ah.

Passade även på att beställa hem hjullager fram till pickisen från USA också.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Glykol läckage dårå...

Har haft bekymmer med att skruvarna till kåpan bakom vattenpumpen skruvat upp sig, men nu verkar det lävka framme vid kylaren istället. Inte när motorn är kall av någon anledning, men när man fått upp värmen så kommer det ut, inte så mycket att det inte går att köra med, men en liter på en tank vill den ha åtminstone.

Känns som detta inte är någon bil för folk som inte har råd med garage. Får fanemig läcka nu till våren, tänker inte ligga i snön i 15 minus och leta läckor.... :gnissla
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Glykol läckage dårå...

Har haft bekymmer med att skruvarna till kåpan bakom vattenpumpen skruvat upp sig, men nu verkar det lävka framme vid kylaren istället. Inte när motorn är kall av någon anledning, men när man fått upp värmen så kommer det ut, inte så mycket att det inte går att köra med, men en liter på en tank vill den ha åtminstone.

Känns som detta inte är någon bil för folk som inte har råd med garage. Får fanemig läcka nu till våren, tänker inte ligga i snön i 15 minus och leta läckor.... :gnissla

Fasen vad osis du har! Jag vet att vattenpumpen är någon standard som sitter på många maskiner och jag har för mig att det är någon nylonkåpa som är fastdragen i metalhuset som tenderar att läcka lite...

Den trycker väl ur sig mer när det blir varmt och trycket ökar men har tu lokaliserat läckan fram? Kan ju vara något så jäkla enkelt som att locket inte håller tätt och det rinner ner därifrån (har, av egen tidigare erfarenhet börjat söka efter idiotsakerna till att börja med...)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fasen vad osis du har! Jag vet att vattenpumpen är någon standard som sitter på många maskiner och jag har för mig att det är någon nylonkåpa som är fastdragen i metalhuset som tenderar att läcka lite...

Den trycker väl ur sig mer när det blir varmt och trycket ökar men har tu lokaliserat läckan fram? Kan ju vara något så jäkla enkelt som att locket inte håller tätt och det rinner ner därifrån (har, av egen tidigare erfarenhet börjat söka efter idiotsakerna till att börja med...)

Bakom vattenpumpen är det kåpan för tajmingdreven som skruvar upp sig. Mitt fel då jag inte locktitat dem när jag bytte ked & drev.

Fram sog jag nu på lunch så inte felsökt. Men fel sida för lock och slangen är torr.
Lite rädd att det är kylaren som helt och enkelt gått ur tiden, 24 år och plastgavlar känns lite som att där kan va problemet.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Näe de e skit de där med att stå ute och meka i kylan. Jag har garaget, men det gjorde jag iordning för motorcyklar. Nu har jag pickis,grävmaskin,släpkärra,kombi,jobb bil. istället för just motorcyklar och inte ett skit går in i garaget :huvet

Du får be om plusgrader eller hitta en billig meck, jag gjorde det sistnämnda .
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det funkar inte med nån sån där "cement" som man häller i kylaren för att täta hål, i nödfall om kylaren ändå ska bytas tänker jag? Kanske går att köra en stund på .
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Näe de e skit de där med att stå ute och meka i kylan. Jag har garaget, men det gjorde jag iordning för motorcyklar. Nu har jag pickis,grävmaskin,släpkärra,kombi,jobb bil. istället för just motorcyklar och inte ett skit går in i garaget :huvet

Du får be om plusgrader eller hitta en billig meck, jag gjorde det sistnämnda .

Billiga verkstäder betackar jag mig ifrån. Det brukar alltid sluta med att man får göra om det själv iaf innan det är klart.
Gucka i kylaren är väl ok, men vet inte om jag vill ha't i blocket och nya (-ish) pumpen. Och när jag inte vet hundra vart det kommer från så kan jag lika bra lasta en stor dunk i flakan. Måste ha bort skiten för att komma åt och se så får fan va ett tag.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det funkar inte med nån sån där "cement" som man häller i kylaren för att täta hål, i nödfall om kylaren ändå ska bytas tänker jag? Kanske går att köra en stund på .

Funkar mycket bra är min erfarenhet, tätade en kylare på en gammal bruksbil med det där för ett antal år sen och den rullade +tusen mil med det innan jag till slut sålde den som reservdelsbil när den inte längre klarade besiktningen av andra anledningar. Men kylaren var tät iallafall! :)
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Nej. Häll inte i något sådant i kylaren. Renoverade en amazon en gång som var tätad på detta sätt. Var ett helvete att få bort allt skit ur kanalerna.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Så, däck och fälgar beställda.

Grått nytt hår på er alla !!!!

däck.pngblackspoke.jpg
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top