Fasiken.
Var ute och mätte nyss (igen).
Och såg att jag bara får plats med ett 351mm långt batteri på ena sidan.
Men det borde väl gå att blanda ett 95Ah med ett 80Ah bara båda är AGM?
Båda batterierna blir väl ett tillsammans i alla fall?
Eller tänker jag helt galet nu?
Edit: Drar inte 80Ah ut 95Ah?
Den låg ute för 65.000:- för några veckor sen. Någon försöker göra sig en hacka... Försökte få någon att köpa den förut.
Åh fan. Var det något fel på den då? Kan inte handla förrän Februari men försöker få ett grepp om marknaden. Helst skattefritt om man inte hittade något sånt där.
Ja då får jag väl pruta 40 000.Nä den hade inga fel. Som nu fast med en ägare mindre. Gillar den tjevafronten. Är det ok med rost så är 40K mil bara ballt.
Ja då får jag väl pruta 40 000.
Glykol läckage dårå...
Har haft bekymmer med att skruvarna till kåpan bakom vattenpumpen skruvat upp sig, men nu verkar det lävka framme vid kylaren istället. Inte när motorn är kall av någon anledning, men när man fått upp värmen så kommer det ut, inte så mycket att det inte går att köra med, men en liter på en tank vill den ha åtminstone.
Känns som detta inte är någon bil för folk som inte har råd med garage. Får fanemig läcka nu till våren, tänker inte ligga i snön i 15 minus och leta läckor....
Fasen vad osis du har! Jag vet att vattenpumpen är någon standard som sitter på många maskiner och jag har för mig att det är någon nylonkåpa som är fastdragen i metalhuset som tenderar att läcka lite...
Den trycker väl ur sig mer när det blir varmt och trycket ökar men har tu lokaliserat läckan fram? Kan ju vara något så jäkla enkelt som att locket inte håller tätt och det rinner ner därifrån (har, av egen tidigare erfarenhet börjat söka efter idiotsakerna till att börja med...)
Näe de e skit de där med att stå ute och meka i kylan. Jag har garaget, men det gjorde jag iordning för motorcyklar. Nu har jag pickis,grävmaskin,släpkärra,kombi,jobb bil. istället för just motorcyklar och inte ett skit går in i garaget
Du får be om plusgrader eller hitta en billig meck, jag gjorde det sistnämnda .
Det funkar inte med nån sån där "cement" som man häller i kylaren för att täta hål, i nödfall om kylaren ändå ska bytas tänker jag? Kanske går att köra en stund på .
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |