Piercing om man bara är 15år?

Skall min son få pierca sig?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Om du sanktionerar att han ser ut som en idiot så har du i samma stund sanktionerat att han beter sig som en.

Ungen ska se respektabel ut. Smycken i fejset ser ut som skit, speciellt på män. Säg att han ser ut som en jävla bög så ändrar han sig sannolikt.

Ritkigt bra sammanfattat Markus.! (förutom det sista då kanske).

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Så mycket ståhej för ett litet smycke. De e väl bara låta honom göra det om du hittar nån studio som tillåter det.
Jag har haft massa piercingar under årens lopp och de har gott hur bra som hellst för mig.
Folk är inte så inbitna liberaler och gammalmodiga i den riktiga världen som vissa gubbar här på SH ;)

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Jag skrev att seriösa studios har åldersgränsen 16 år :mattias
Att ha 14-års gräns och dessutom utan målsmans tillstånd kan jag inte på något sätt se hur det är seriöst...
Finns det inte regler skrivna om ålder med? :va Har förr mig det var snack om det för några år sedan när piercingen var som störst... Eller?

Jag håller med dig, åldersgränd utan målsmans tillstånd. Men sen är det väl ändå så att det är vi föräldrar som ska ha omdömet och avgöra vad som är lämpligt och tillåtet för våra barn, inte Staten.
Däremot tycker jag dom studios som går emot och gör både hål här och där och tatueringar utan tillstånd och leg förfrågningar, ja dom ska fan få böta jäkligt drygt.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Men de flesta här är töntar som tror höjden av lycka är att få ha kostym på jobbet.

Sen så har vi respektabla jobb. Kommer in överallt utan att folk misstror. Kan be en polisman om hjälp mm.

Ni som ser ut som interner som rymmt från närmaste kåk blir oftast inte lika snällt bemötta utan att först bevisa att ni är trevliga.

Ser en stor skillnad mellan mej och mina bekanta som är fullgaddade.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Som vissa sagt innan, piercing i ansiktet ser bokstavligt talat F*rjväligt ut.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Låt han göra det och att du är med hos en professionell piercare och tycker absolut du ska göra bröstvårtan (än om det skrev som sarkasm här i tråden)! Gör det till en sak som ni gör tillsammans.

Hellre ett proffs, så han inte gör som jag, piercade mig själv i ögonbrynet. Vilket blev inflamerat och ändå stöttes ut av kroppen. Sen piercade jag näsan i Köpenhamn (danskarna hade i alla fall då inte samma åldersgräns) och den tröttnade jag på. Med andra ord onödiga ingrepp på kroppen som kunnat sluta illa med tex. blodförgiftning, inflamationer och kanske t.o.m HIV (med tanke på Danmark).

Varför jag la min första riktiga piercing för ca tio år sen när jag vart 17, var för att jag inte skulle börja med tatueringar. För att jag vart ändå så pass vuxen att jag insåg att om jag skulle börja med tatuering, så skulle jag aldrig sluta och nu tio år senare så ångrar jag inte mitt eget beslut. Jag har inte en enda tatuering på kroppen idag men lite kul är det att folk tror att jag har det i alla fall.

Min mamma vart med när jag piercade naveln för tio år sen och det är den enda piercing jag har kvar efter ögonbrynet, näsan och bröstvårtan(som jag gjorde när jag blev myndig).

Gillar grabben sen inte sin piercing av olika anledningar, så är det bara att plocka ut den.

Gällande att se professionell ut i utåtriktade jobb: Jag har varit säljare i många år och haft mycket kundkontakt och även i ledande position. Jag vet att om din son, skulle jobba så som jag gjort/gör, så kommer han själv inse att ansikts smyckning inte är passande. Jag tycker själv inte att just ansiktet är passande i professionella situationer men jag blir glad när jag ser personer i min egen situation som har någon smyckning som för övrigt syns på kroppen för att det är konst och för att smycken ligger mig vart om hjärtat och jag blir glad och nyfiken för att det är ett sätt att visa sin personlighet på.

Ett tips, använd EMLA från Apoteket om du ska pierca dig i bröstvårtan! Värre smärta vid piercing får man leta efter.

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Sen så har vi respektabla jobb. Kommer in överallt utan att folk misstror. Kan be en polisman om hjälp mm.

Ni som ser ut som interner som rymmt från närmaste kåk blir oftast inte lika snällt bemötta utan att först bevisa att ni är trevliga.

Ser en stor skillnad mellan mej och mina bekanta som är fullgaddade.

Måste vi vara seriösa?

Nu ser jag iofs inte ut sen en knutte, har respektabelt jobb och har ett vårdat språkbruk. Men jag är övertygad om att folk som vågar stå ut har roligare. Tycker alltid det är lika kul att se blickarna man får i SJs lounge eller när man flyger med någon som har EBG på SAS. Personalen brukar i alla fall vara minst misstänksamma, kanske har med klasstillhörighet att göra.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Måste vi vara seriösa?
.

Nej =)

Men jag är övertygad om att folk som vågar stå ut har roligare. .

Inte helt säker på det. Då jag anser att jag helt utan gaddningar eller percingar inte har det ett dugg mindre kul än mina helgaddade/percade bekanta.

. Tycker alltid det är lika kul att se blickarna man får i SJs lounge eller när man flyger med någon som har EBG på SAS. Personalen brukar i alla fall vara minst misstänksamma, kanske har med klasstillhörighet att göra.

Jo visst kan det vara kul. Frågan är om det är det i längden.

Men vad vet jag? Jag dömmer i vilket fall inte någon. Men på min kropp hamnar det då inte något bläck eller järnskrot eller onödiga ärr. Inte ens när helvetet frusit till is. Tycker det bara ser skabbigt ut och låter då "skabb" folket roa sig med det.

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tycker att ingen annan har med att göra om det är fult eller inte, det är inget bra argument. Smaken är som baken..
Däremot kan piercingar göra att man utvecklar nickelallergi plus att det alltid finns en viss infektionsrisk och risk för fula ärr.
Kör han moppe? Isåfall är det ingen hit med ögonsbrynspiercing och hjälm!
Känner en kille som fastnade i hjälmen med sin och rev loss den! Aj!

Själv är jag piercad i :tuttar och det är ett ställe som både går att dölja och är lätt att hålla rent:tummenupp

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Tycker att ingen annan har med att göra om det är fult eller inte, det är inget bra argument. Smaken är som baken..
Däremot kan piercingar göra att man utvecklar nickelallergi plus att det alltid finns en viss infektionsrisk och risk för fula ärr.
Kör han moppe? Isåfall är det ingen hit med ögonsbrynspiercing och hjälm!
Känner en kille som fastnade i hjälmen med sin och rev loss den! Aj!

Själv är jag piercad i :tuttar och det är ett ställe som både går att dölja och är lätt att hålla rent:tummenupp

Nickelallergi Nej. Dom använder kirurgisk stål. Samma metall som läkarnas verktyg är gjorda av pga av att det är det bästa.
Finns inget nickel i ett piercing smycke.

I ett vanligt örhänge osv finns nickel, men inte i en piercing smycke.

Jag körde mycket cross under tiden jag hade min i ögonbrynet och det var inga problem, värre med den jag hade i örat, den jävel fastnade jämt i innertyget på hjälmen.

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Dottern piercade sej på sin 16-årsdag på seriöst ställe istan och med förälder med. Inga problem med ärrbildning eller svårläkta sår och som sagt se till att gå till någon som är riktigt seriös.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
De som har svårast att acceptera piercings och tatueringar är oftast personens föräldrar.

Edit: Min mamma grät en skvätt när hon upptäckte min första tatuering :näsblod

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Men de flesta här är töntar som tror höjden av lycka är att få ha kostym på jobbet.

Och sen brukar de som dömer efter utseendet inte vara de man vill träffa ändå. Kan inte folk ta att man ser ut som man vill så får de leva med att bli dömda som ytliga och ointelligenta.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
De som har svårast att acceptera piercings och tatueringar är oftast personens föräldrar.

Edit: Min mamma grät en skvätt när hon upptäckte min första tatuering :näsblod

Min mamma pratade inte med mig på tre dagar när jag kom hem med helrakad skalle 16 år gammal. Det kallar jag straff.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept