Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Blev ju riktigt bra den där! Lite polering, vax eller olja så skyddar du trät också. Såg något tips om aska, honung och vatten som man penslar skålen med för att snabbare få den i inrökt skick. Stod på cigarrprat i någon tråd.
Om jag får gissa, så behöver skålen vara lite spetsig i botten precis där hålet går in från sidan så att du får en jämn förbränning ner mot botten. Men inte för spetsig förstås.
Tackar!
Ja, jag skulle vilja hitta någonting att färga in träet med så att det blir lite mörkare också. Just nu har jag bara lagt på en slags möbelvax för att få lite glans i ytan...
Jag är avig till det där, vissa säger att kammaren ska behandlas, vissa säger absolut inte... Men man borde ju kunna bygga upp ett kollager bara genom att elda i den tycker man, så jag försöker med det först och främst så ser vi vad som händer
Den är faktiskt skålformad i botten, även om det syns dåligt på bilden. Slipade till ett eget litet skålningsverktyg så botten är rundad och som djupast i mitten så att säga!
Den röker helt ok iallafall, och träet verkar klara värmen bra!
Last edited: