Tack!
Du har aldrig gjort en transaktion över nätet förmodar jag. Hoppas du vet att verkligheten inte är mycket säkrare än internet. Vill man inte hitta lösningar hittar man heller inga.
Titta så vackert:
http://www.aftonbladet.se/pryl/article4454376.ab
Klaga nu inte på bolagen... de försöker ju så gott de kan
Synd men det verkar som rättegången redan har tappat nyhetsvärde.
Så lite så, fast jag faktiskt menade den personen/gruppen av inspärrade nötter som kom på just e-legitimation.
Men resten av ditt dravel kan man ju ifrågasätta vad du menar med.
Du har fortfarande inte kommit med en fungerande lösning hur du skall veta vem som är bakom tangentbordet när ett verk laddas upp så att vi vet vem vi skall fälla om de gör något brottsligt.
Det är lätt att stå o skrika om att det är så jämrans orättvist hit o dit men utan lösningar kommer vi inte så långt. så om du vill fixa problemet så kom med lösningarna då.
För min egen del så vet jag hur svårt det är och jag vet också vad det riktiga problemet är.
Vi har i alla tider gjort kopior på musik som sänts i radio osv.
men förut så har kopiorna haft en degradering av "kvalite" jämfört med orginalen, i o med den teknik som finns i dag så har denna degradering nästan tagits bort helt o hållet. En kopia är i princip identisk med orginalet.
lägg till en möjlighet att sprida ut denna identiska kopia till nästan alla i hela världen. Däri ligger problemet.
Om jag har gjort transaktioner över nätet ? jo visst har jag det, vissa saker kan man bara köpa över nätet och på något sätt måste det betalas.
Men det betyder ju inte att jag för den sakens skull väljer att gå till ett internetcafe och scannar in mitt kreditkort där.
eller för den sakens skull frågar knarkar berra på plattan om inte han kan springa över med pengarna när jag handlar på ica heller.
Om de försöker så gott de kan så kan man ju då undra lite över varför de så totalt och kapitalt misslyckas med det de försöker uppnå.
Hur kommer det sig att sony lade till ett överakningsprogram i sina musikcd som installerade sig utan användarens godkännande.
Hur kommer det sig att de vill låsa in användarna till specifika produkter och inte kan låta dem välja själva hur de vill hantera sina inköp ?
om du köper en kopp kaffe och jag försöker tvinga dig att bara dricka den i en grön kopp med piggar på som du inte vill dricka ur, kommer jag att gå i konkurs i samma ögonblick det kommer ett alternativ som låter dig välja själv.
Samma sak med musik.
Ja det är synd att nyhetsvärdet svalnat för det vore verkligen bra om det blev ett ordentligt frikännande av de som faktiskt inte har gjort fel enligt lagen och att de som försöker utnyttja sin ställning verkligen får stå till svars för det. Jag tycker inte att piratebay är en site för mig och moraliskt kan man ställa sig frågande till dem, men fakta kvarstår, hela rättegången är en fars och har kommit till stånd pga politiska påtryckningar som i sin tur kommit till stånd pga påtryckningar av mediabolagen.
om de lagt pengarna på att finna en lösning istället för att försöka måla in sig i ett hörn hade det garanterat gått bättre.
som det är idag med "kopierings skydd" och allt annan jävla idioti som försvårar för användarna att använda sin produkt på det sätt som de önskar kommer skivbolagen ALLTID att förlora.