Pistolskytte?

Skjuter du pistol?.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag har SportTac, om de är bäst vet jag inte men jag tycker de funkar bra iallafall :tummenupp Tjejen kör ProTac Hunter som jag testat nån gång, upplever att de har lite större kupa över öronen jämfört med ProTac men i övrigt rätt likvärdiga. Något sämre batteritid dock.
Båda hörselskydden är specificerade till att ha 26 dB dämpning så upplevelsen borde vara liknande.

Helst skulle man ju vilja testa olika hörselskydd ute på skjutbanan för att direkt jämföra vilka passar en själv bäst.

Jag kör med ett par sådana just nu. Trevliga, bra justering av medhörning men ibland tycker jag att de kan vara något långsamma i att klippa skottljud. Visst klipper de av ljudet innan det blir till skadliga nivåer men man hör början av varje skott på ett onaturligt sett.

Nåväl, inga stora problem direkt.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ni som skjuter med aktiva hörselskydd, vilka kåpor använder ni?
Aktiva hörselskydd med medhörning är fantastiska. Skönt att höra allt som skytteledaren säger på skjutbanan. Ibland hör man även sånt som egentligen är för långt bort för att höra vilket kan vara störande ibland.

Är det Peltor sportTac som är bäst eller finns det andra alternativ?
Jag har några olika. Allt från billiga som förstärker ljudet av pappersprassel och om man gnider fingrarna mot varandra, men inte ett skit av samtal till Peltor Comtac (bäst ljud) och XPI som är smalare/tunnare men har en lägre högsta förstärkning än Comtac (viktigt om man har proppar under för att dämpa tryckvågor). Använder oftast Comtac.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Peltor Comtac verkar ha bra betyg, men $500…

Ja, jag skulle verkligen vilja ha ett par Comtac av senaste modellen, dom är förjäkligt fina men priset är inte motiverbart för en privatperson...

Jag behöver egentligen inte hörselskydd, så just nu är jag väldigt nöjd med ett par äldre sony hörlurar, men Peltor har fördelen att man kan ha flera källor anslutna samtidigt, både med blåtand och med sladd, och har man hörselskydd på sig så kanske folk låter bli att försöka prata med en. (dom behöver ju inte veta att man har medhörningen på)

EDIT: Dessutom är Peltor förhoppningsvis tåligare, mina Sony har sprickor i byglarna på båda sidor efter att ha fasnat i buskar när jag klippt gräs

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
+1 på ComTac.

Underbara hörselskydd. För mig funkar de med skyddsglasögon också.

Bra skit är inte billigt, billigt skit är inte bra.

• Gilla
Reaktioner: GuW

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tackar. "Belt" är nog min preferens här.
Finns en Police med längre pipa på auctionet just nu!

Tjöp :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Själv passade jag på och ropade jag hem denna på temaauktionen ovan:

20241014_215240-1.jpg

Remington Rider Pocket, en double action femskotts revolver i kaliber .31 :kär Jag som tyckte min Police var liten och nätt, den ser fan gigantisk ut jämfört med denna... :rofl Ett enda finger får plats på kolven:
20241014_215623.JPG

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom