Jaha så kommer nästa X-pert till forumet,,,
låt mig hålla i pangen som du skjuter 9mm 39b på "tjock" skinnjacka så kan jag med 100% säkerhet lova att den gubben inte reser sig igen...och det är jag helt 100 på,,
innan Kongokriget som svenskarna som FN soldater fick tjänstgöra vid så sköts det med en patron som heter 39 och den är bra klen,så klen att den inte alltid lyckades gå igenom infödingarnas sköldar av buffelhud,,mycket pinsamt tycktes det och genast tillverkades 39b och därmed så blev det lite annat ljud i skällan hos dom sköldbeklädda.,
var det någon som tyckte att det var klent tryck i våran AK4 ?
tänk om,,,
jag har på 200m legat och skjutit på 5mm I-balk och kulan går rakt igenom som om någon hade stansat ett hål,,
samma resultat med gamla CG-96 (mausen) det är dom snuskigt hårda mantlarna som gör det så tufft för lede fi.
under min militära prickskytte utb så sköt jag även med psg-90 som jag inte alls gillade,,trög och dålig mekanism uppfattade jag det som,
men jag tror mitt x-emplar var hemskt misshandlat i jusst slutstycket.
precetionen var det då inget fel på på 600m skjuter du lekande lätt på en fotboll om du är en hygglig skytt,,(kan beräkna vindavdrifter x-empelvis).
Bara för att dela med mig av lite "kuliga" saker som finns ute på nätet så länkar jag en intresant sida,,
kolla när någon av infödingarna skjuter med T-REX,,
och det är bara Caliber 50 på den bössan,,, uj uj uj uj
www.accuratereloading.com/videos