Pistolskytte?

Skjuter du pistol?.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
"MC-relaterat kackel"? Var?................

Redan rubriken "pistolskytte" e lite inne på fel spår, eller?

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
johanrehn80 skrev:
så klart jag menar. Var lite snabb där. Skulle ha skrivit 9mm 39B som används i kpist 45B SAMT i våra 9mm Glock
Inte att förglömma polisens mp5 samt i vissa fall även deras pistoler(kan inte nummrena) även om det inte är tillåtet(pistolerna tål det inte)
Sen skulle jag vilja veta vad du menar med kraftig? högt laddtryck?

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
39B är inte hårdare laddad än mycket annan 9mm:s ammunition.
Den har dock en stålmantlad kula som ger ett högre gastryck och bättre penetrationsförmåga.
Det är det förhöjda gastrycket som till slut knäcker vapen som inte är byggda för det, exempelvis polisens Sig 225 och 226.

Edit: K-Man:s korrigering nedan är korrekt, stålkärna, inte mantel. Jag skrev nog lite för snabbt :rodnar
Klart du är en bessermesser !! :D

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Biker66 skrev:
Den har dock en stålmantlad kula som ger ett högre gastryck och bättre penetrationsförmåga.
Det är det förhöjda gastrycket som till slut knäcker vapen som inte är byggda för det, exempelvis polisens Sig 225 och 226.
:fakta Jag är ingen Besserwisser jag lovar!!!! men det är så att 39B har en mycket tjockare kopparmantel än normalt runt en stålkärna istället för blykärna. Sant är dock att stommarna spricker på många vapen efter ett par tusen 39B och slitaget på bommarna i pipan är något högre. Vapen som Glock och H&K USP tål dock 39B utan problem.

:hej Om någon här är aktiv skytt i Stockholm och håller på med dynamiskt (praktiskt) skytte så söker jag efter nån att träna med. Jag har för avsikt att träna på Tullinge idag tisdag em, om vädret tillåter. PMa om du vill med!

Vill du veta vad praktiskt skytte innebär så finns det ett videoklipp på min hemsida som visar....

För övrigt skulle jag vilja se gubben med hans 75 cm tjocka skinnjacka.... :D (tror att sgtpepper var en aning ironisk) och jag kan garantera att ingen tål ett skott i ryggen på 75 meters håll med en 7.62 NATO från en AK4. Man dödar lätt en älg på 100 meter med den ammunitionen.
Originally posted by Limstift
Mina erfarenheter är att AK4 är en ren ärtbössa
:rolleyes: Jag tror att Limstift blandar ihop AK4an med K-pisten och att han inte har någon som helst erfarenhet av det vapnet. Det är vad jag tror...

Nedan en bild på mig och en S&W mod 66 .357 mag. Bilden är INTE photoshoppad. Den är fångad från digital videofilm.

Bifogat

• kalle357_1.jpg
    kalle357_1.jpg
    85 KB · Visningar: 170
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Jaha så kommer nästa X-pert till forumet,,,
låt mig hålla i pangen som du skjuter 9mm 39b på "tjock" skinnjacka så kan jag med 100% säkerhet lova att den gubben inte reser sig igen...och det är jag helt 100 på,,
innan Kongokriget som svenskarna som FN soldater fick tjänstgöra vid så sköts det med en patron som heter 39 och den är bra klen,så klen att den inte alltid lyckades gå igenom infödingarnas sköldar av buffelhud,,mycket pinsamt tycktes det och genast tillverkades 39b och därmed så blev det lite annat ljud i skällan hos dom sköldbeklädda.,

var det någon som tyckte att det var klent tryck i våran AK4 ?
tänk om,,,
jag har på 200m legat och skjutit på 5mm I-balk och kulan går rakt igenom som om någon hade stansat ett hål,,
samma resultat med gamla CG-96 (mausen) det är dom snuskigt hårda mantlarna som gör det så tufft för lede fi.

under min militära prickskytte utb så sköt jag även med psg-90 som jag inte alls gillade,,trög och dålig mekanism uppfattade jag det som,
men jag tror mitt x-emplar var hemskt misshandlat i jusst slutstycket.
precetionen var det då inget fel på på 600m skjuter du lekande lätt på en fotboll om du är en hygglig skytt,,(kan beräkna vindavdrifter x-empelvis).

Bara för att dela med mig av lite "kuliga" saker som finns ute på nätet så länkar jag en intresant sida,,
kolla när någon av infödingarna skjuter med T-REX,,
och det är bara Caliber 50 på den bössan,,, uj uj uj uj

www.accuratereloading.com/videos

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Biker66 skrev:

Inga vapen mår bra av för hådra laddningar jag lyckades med konststycket att ha sönder kompensatorn till min Grizzly med jättehårda laddningar(en polare trackade mig för att min mesiga .45 winmag inte stansade hål i en 5mm plåt vi har på skjutbanan till skillnad mot hans .454 casull, så jag laddade patronerna för kung och fosterland vilket tyvärr även resulterade i att jag även fick förpassa min balla nyinköpta 3-ports kompensator till soptunnan). :gråta

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
jocke i köping skrev:
Fasen åxå,,
länken jag skickade verkar ligga nere för tillfället,,
sorry om det inte fungerade,,, :eek:(

Är det den där länken där araberna flyger som vantar när dom testar den där .477 T-rex elefantkanonen?.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Silwer skrev:
jag skjuter en del luftgevär jag med, vad har du för bössa(or) då?

Åh... Inget sådär "seriöst" med matchgevär och så. Har en HW30S 4.5 för informellt tavelskytte och plinking.
Den funkar rätt hyggligt upp till 20-30m. Med en annan kikare, där man kan justera parallaxen, skulle det nog funka ytterligare en bit. Att sen JAG funkar mindre hyggligt på samma avstånd är en annan femma. :) Jobbar med att försöka få ner min 30mm träffbild på 20m (stående utan stöd). :)

När jag "blir stor" och får råd blir det det kanske till att försöka på licens och skaffa ett PCP från FX eller liknande åxå.

Har en HW40PCA på ingående åxå. Valde mellan den och Gamo Compact, men lotten för på den förra då den är billigare och snyggare och har samma egenprecision. :)
Ska bli roligt att testa lite mer pistolskytte, har knappt skjutit pistol alls tidigare, bara testat nån enstaka gång.

Last edited:

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Polisens skott

Polisen skjuter inte med 39B utan dom skjuter med Fiocci med en kula som i stort e identisk med Normas gamla megachock,,

Och deras övningsammo är en 8,42Grains Tmj(blyfri) ammo...

Hightuned skrev:
Inga vapen mår bra av för hådra laddningar jag lyckades med konststycket att ha sönder kompensatorn till min Grizzly med jättehårda laddningar(en polare trackade mig för att min mesiga .45 winmag inte stansade hål i en 5mm plåt vi har på skjutbanan till skillnad mot hans .454 casull, så jag laddade patronerna för kung och fosterland vilket tyvärr även resulterade i att jag även fick förpassa min balla nyinköpta 3-ports kompensator till soptunnan). :gråta

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Svar på araber som flyger som vantar,,
japp det är den länken,,
även överfeta jänkare får sig en rejäl omgång he he he

det finns ju såååååå mycket skadeglädje över bänkskytte med en T-rex,,hur kan man vara så DUM ?

jag har själv förstört mitt högra långfinger pga Smith&wesson´s mycket roliga 44 Mag,, svinhårda laddningar och en varbygel som slår i fingret ger garanterat broskbildning....

ha det // Jocke

simee_93

Medlem
Gick med
9 Nov 2009
Hoj
KTM 525 05
i princip så fungerar ju en motor på samma sätt som ett vapen. krutet e bensin, hylsan e cyllen och kulan e kolven. sen smäller de ju om båda

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kan man inte bara göra ett enkelt formulär på varje användare där man får klicka i:

Vapenfetisch
Kamphund
Tribaltatuering
Adidasbyxor
Fallskärmshoppning
Dykning

och andra överrepresenterade attribut så att onlinedejtningen blir lättare?

Det är möjligt att jag har glömt några som borde vara med, men dom där verkar vara absoluta måsten.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Kan man inte bara göra ett enkelt formulär på varje användare där man får klicka i:

Vapenfetisch
Kamphund
Tribaltatuering
Adidasbyxor
Fallskärmshoppning
Dykning

Det är möjligt att jag har glömt några som borde vara med, men dom där verkar vara absoluta måsten.

App app app!

Vi får inte glömma Moralkärring.

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Bra idé:tummenupp

Det skulle förenkla mitt raggande om även attributet "BMW" fick
en plats på formuläret. Tack!

Vapenfetisch
Kamphund
Tribaltatuering
Adidasbyxor
Fallskärmshoppning
Dykning

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bra idé:tummenupp

Det skulle förenkla mitt raggande om även attributet "BMW" fick
en plats på formuläret. Tack!

Ahh, hur kunde jag glömma det, FYRHJULIG BMW, tvåhjulingarna var tills för något år sedan det skamligaste man kunde erkänna att man hade, det har ju vänt på ett par år bara!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin