Platt-TV: LCD vs. LED vs. PLASMA

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Sådant har jag aldrig upplevt själv på någon av de tre platt-TV som jag har haft genom åren, så det måste vara att det är någon fnurr med signalkällan i den butiken du var inne i.
Vertikala randningar vid panorering och ljusstarka bilder har jag på min lågbudget-plasma, men inga sådana där hack i bilden som du länkade till.
Okej, det låter ju bra!

Ska till en mindre, halvlokal, handlare i helgen och kolla på samma modell, får hoppas på det bästa då. Blir förhoppningsvis ett köp då med, sen är hösten räddad :näsblod

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Neeeeejjj, du ska köpa projektor och duk istället.... Här ska det spelas!!!!
Sitter själv på en gammal tv (samsung 42" plasma EJ full hd osv...) och jag ska köpa full hd projektor för spel och film!!! 104" kommer bli kanon!!!

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Kapar tråden lite.

Päronen ska byta ut sin 20 år gamla Philips 25" :)

Letar plasma i storlek 37" - 42"

*De har ca 3 m till TV:n med stort fönster precis bakom soffan.
*Kommer enbart användas till att kika på TV
*Kör Canal Digital parabol (enbart SD)
*Behöver inga finesser alls utan bra bild med lågupplöst material är prio ett
*Pris runt 5000:- men om det finns någon som är übermycket bättre fast lite dyrare är det också intressant.

En snabb sökning på prisjakt ger ju ett gäng men lite feedback på modellerna är ju inte fel
prisjakt.se

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Letar plasma i storlek 37" - 42"

*De har ca 3 m till TV:n med stort fönster precis bakom soffan.

Jag är ingen expert på det här men om man har plasma så ska man väl ha ganska mörkt i rummet för att bilden ska bli bra. Finns tv-apparater som har ett filter som ska minska reflektioner men dom kostar nog mer än 5000 kr.

Kan nog vara värt att försöka få låna hem tv:n först och se om det går att leva med reflektionerna från fönstret eller så möblera om. Vore ju tråkigt om det skulle visa sig att dom skaffat sig en spegel för 5000 kr istället för en tv.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Jag är ingen expert på det här men om man har plasma så ska man väl ha ganska mörkt i rummet för att bilden ska bli bra. Finns tv-apparater som har ett filter som ska minska reflektioner men dom kostar nog mer än 5000 kr.

Kan nog vara värt att försöka få låna hem tv:n först och se om det går att leva med reflektionerna från fönstret eller så möblera om. Vore ju tråkigt om det skulle visa sig att dom skaffat sig en spegel för 5000 kr istället för en tv.

Möblera om är uteslutet så de får leva med att ha fönstret bakom. Finns ju persienner om man behöver ha mörkt och tanken är väl att hitta en TV med matt yta.

Prio ett är som sagt att försöka hitta en TV med vettig bild när man kikar på lågupplöst material. Svårt att avgöra när man står i butik.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år