Platt-TV: LCD vs. LED vs. PLASMA

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
TL-1000S
Jag har en lg60 pk 550, aldrig sett några inbränningar fast den stått med statisk bild på i över 8h.

Precis vad jag ville höra! :)
Har funderat rätt mkt på pk550, pk760 och pk950 fast då i 50".

Inte så fasligt dyra och pk950 har ju dlna med. :)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag kan se på min TV ibland att det har fastnat när man stänger av den... Men det försvinner ju sen.

Vissa teve apparaterna kan nog brännas in.

Jag har fått uppfattning att LCD TV med LED är ganska bra. Då slipper(?) man den här efterdragning(?)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Är också lite nyfiken på vad som är da shit idag, har en gammal samsung 42" lcd idag bara en 720p maskin som scarten börjat kuka ur på...

Hade tänkt köpa mig en lcd/led historia som julklapp då jag har en htpc/xbox och ps3a kopplad till tvn och plasman är väll inte lika grym på datorbiten vad jag förstått?

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
TL-1000S
Lyfter tråden eftersom man ännu inte kunnat bestämt sig vad man ska köpa. :gnissla

Någon som vet vad det är för skillnad på LG's 50pk760 och 50pk950?
Det enda jag kan se som skiljer är att 950 har bättre kontrast?
Är det värt att lägga 3000kr extra för det? :confused:

Pips

Guest
Som ivirg förespråkare av Panasonic måste jag ändå rekomendera

Panasonic P50G20 istället för dina LG.. :)

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Köp en billigare sony eller panasonic då, lätt lika bra som en lg.

Varför har lg blivit så jävla poplulära? visst har de snäppt upp sig men... samsung lcd/led. Panasonic plasma är mina utgångspunkter. Samsung har förvisso gjort ett par prisvärda plasmor med...

Sedan finns det ju alltid uppstickare, inte tu tal om det.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Varför har lg blivit så jävla poplulära?

.

Det enda jag kan komma på.

3611115685_a995303fa3.jpg

Sonny

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
TL-1000S
Har bara hört av många som skaffat lg's plasmor ur PK serien har varit nöjda med dom, och dom ligger på en bra prisnivå tycker jag.
Om nån hittar en plasma i 50" under 10k som är bättre än lg's så får ni gärna säga till. :)
Märket bryr jag mig inte så mycket om, bara jag får en tv jag är nöjd med.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Har bara hört av många som skaffat lg's plasmor ur PK serien har varit nöjda med dom, och dom ligger på en bra prisnivå tycker jag.
Om nån hittar en plasma i 50" under 10k som är bättre än lg's så får ni gärna säga till. :)
Märket bryr jag mig inte så mycket om, bara jag får en tv jag är nöjd med.

Typ panasonic?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
köpte mig en 50" samsung plasma PS50C7705XXE
Shit vad den surrar...., funderar starkt på att lämna tebax den :huvet

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Bra där, du kan inte säga vad som är så bra med Panasonic men inte heller varför LG är dåligt.. Lysande.. :tummenupp

Du frågade väl efter modell eller :va

Men kolla på lg och jämför bilden med panasonics apparater så förstår du vad jag menar, påpekas skall att du inte skall göra det på något i hd så ser du tydligare.

LG rasar med oroande hög frekvens, men har endast kommit i kontakt med en panasonic som gått sönder.

Har aldrig sätt en endaste lg och tänkt, fan vad bra bild.

Skulle en panasonic plasma kosta dubbelt mot en LG skulle den fortfarande vara värd det, men nu är det nästan samma pris så varför överhuvudtaget fundera på den sämre?

För att göra det enklare för dig, vad skulle du välja, hyungsan eller honda?

Pips

Guest
Fan.. Eller?!
Jag är ungefär en mm från att köpa en Panasonic P42GT20. Släpade med tjejen till Expert idag o visade henne tv'n. Jo bilden tyckte hon var bra, men den ör ju inte svart (svag ton av brun). Sen ör den tjock också... Hon vill ha en fu..ing LED!!! Dessutom 46", resonemanget är att när vi flyttar till större (om kanske 3år). Ska vi köpa ny då igen?? Jaaaa...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fan.. Eller?!
Jag är ungefär en mm från att köpa en Panasonic P42GT20. Släpade med tjejen till Expert idag o visade henne tv'n. Jo bilden tyckte hon var bra, men den ör ju inte svart (svag ton av brun). Sen ör den tjock också... Hon vill ha en fu..ing LED!!! Dessutom 46", resonemanget är att när vi flyttar till större (om kanske 3år). Ska vi köpa ny då igen?? Jaaaa...

Har folk blivit synsvaga eller?

I 40 års tid köpte man 20-28" tv apparater till vardagsrummet, nu räcker inte 46"?

Jag vill inte ha större än max 36", skulle jag köpa större än så skulle jag bara kunna möblera på ett sätt utan att TV'n täckte ett fönster, men sen räcker den storleken utmärkt om man inte har tänkt ha soffan 8meter ifrån.

Jag hatar att se tv hos folk som har soffan 1½meter ifrån och den billigaste 52" dom har kunnat hitta, som har så grynig bild att man går hem med huvudvärk, när dom för samma pengar hade kunnat köpa den bästa 42" på marknaden med kristallklar bild....

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Kör själv Samsung 40" LED.

Tycker den fungerar bäst med BluRay-filmer.
Vid vanlig DVD och Digital-tv känns det som att bilden
liksom hänger löst i luften på något sätt. Svårbeskrivligt.

Kan vara ovana också.
Dock så är LED det bästa jag sett vad det gäller svärta och kontrast.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Lyfter denna tråd i hopp om lite expertishjälp...

Har förstått att det finns mkt kunskap här inne hos vissa av er och jag hoppas någon av er kan hjälpa en hojbroder.

Då vi har gjort om hemma i huset, så har plötsligt vår TV hamnat ca 6 meter från TV-soffan och vår 40 tummare ser plötsligt väldigt liten ut...
Är således på jakt efter en 50-60 tummare och är HELT villrådig!
Att försöka få hjälp på någon av de större elektronik-kedjorna är ju helt meningslöst - litar mer på folket här!

Vi tittar uteslutande på TV via Boxer (inte den bästa signalkällan således) samt en del film via dvd. Dator/TV-spel används i princip aldrig.
Har tänkt budgetera ca 15 000:- som smärtgräns på TV (give or take).

I'm all ears!
:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom