Kan tipsa om http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=169749 om du nu inte läst där.
Fråga R1 uffe som är trådens guru
Jag har den fast 46"... pröjsade 11,495:- på Webhallen. Riktigt nöjd med den till både blueray, PS3 samt digitaltv.
Den skall komma till sommaren, men räkna inte med några reapriser direkt.
Därför att självaste bakgrundsbelysningen styr mycket av hur färg och kontrast kommer fram... CCFL är lysrör från sidorna som försöker lysa upp hela skärmen medans LED kan du lägga en matta bakom hela bilden och belysa allt med samma styrka. (alla kör inte med led på det viset, men de som gör har vansinnigt bra bild)
Helt enkelt bättre "lampa" för bilden kan man säga.
Kan tipsa om http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=169749 om du nu inte läst där.
ok.
när du menar med 'skärm', menar du att man använder den 'som en dator' osv? jag har inga sådana planer utan ska ha den bara som en tv, mest för att spela xbox/ps3 samt dvd-filmer då och då.
Varför får man bättre färgåtergivning med LED belysning?
(Ja det var menat som en FRÅGA o inte som en diss! )
Ger LED-bakgrundsbelyst LCD-TV bättre bilder än plasmaskärmar?
Intressant nog så har jag inte hört någon i branschen hävda att de gör detta. I bästa fall säger de att med LED-bakgrundsbelyst LCD-TVs har plasma inte längre ett försprång när det gäller att skapa djup svärta och mättade färger. Men plasma har fortfarande en stor fördel då det gäller priset.
Den stora skillnaden ligger väl främst i att plasmorna är mer ekonomiska när man pratar stora skärmar.
Tittar man på skärmar över 60 tum börjar LCD:erna på 119000 och går upp till 300000:- En 60-tumsplasma kan du köpa för 25000:-
Shit pommes frites – finns det folk som har plats för så stora tv-apparater?
Jag hade nog viktat ungefär som följer:
<30% Dator/TV-spel & resten TV/DVD = Plasma
>31% Dator/TV-spel & resten TV/DVD = LCD
Vid mycket TV & film så väger bildkvaliten över förlusten i upplösning som man skulle sakna vid dator/tv-spelande.
Vid mycket spelande & datoranvändande så väger skärmens bättre upplösning över förlusten i bildupplevelse vid film & tv-tittande.
Bra fråga
Jag tror inte det gäller alla LED-belysta.
Citerar en led-tv.nu:
Antar att tekniken möjliggör så färgerna kan återges bättre.
CCFL-rör avger ljus med smalt spektrum jämfört med LEDs, vilket begränsar mättnaden av färgerna.
Dynamisk kontrast kan man ju dra på men det var inte heller något jag gillade vilket jag inte heller tror "TV-folket" gillar?
Det var nog den här jag skulle länka till som verkar vara en av de bästa, men billiga LCD-skärmarna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=416224
Full HD m.m.
SKulle jag däremot tipsa om Plasma hade Panasonic legat högt på listan men den hade du ju redan blivit tipsad om.
cool, då är det de 2 som jag finner mest intressanta för mig. samsung'en verkar vara väldigt billig jämfört med andra märken etc, är den 'gammal'? jag har ingen lust att köpa en ny platt-tv om 2 år igen...
Det står lanseringsår 2009. Sen brukar väl iofs tillverkarna göra så att de reserverar sina senaste innovationer till sina toppmodeller medan de billigare modellerna får teknik som varit med ett tag.
50" FullHD 2 - 2.70m tittar avstånd
50" 720p 2.70 - 3.50m
50" DVD digital TV 3.5 - 5m"
har en panasonic veira 50" som jag är riktigt nöjd med.
den panasonic'en jag är intresserad av, är denna (42") för tvspel, samt en del dvd-tittande:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=420236
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |