Pokerintresse+hojintresse

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nemesis skrev:
Så du menar att allt Swedie gör på SH är bra och ska inte ifrågasättas och att dom som inte tycker det är OK kan besöka bikes forum?!?!?

Nej, Swedie är ingen felfri helgonfigur så självfallet finns det tillfällen då det kan vara befogat med kritik och ifrågasättanden.

I detta fall kan jag däremot inte förstå kritiken ens när jag försöker. Därför tycker jag det hade varit bättre om trådstartaren tagit sina funderingar via PM till Swedie för att reda ut eventuella missförstånd och få svar på eventuella frågor.

Att kritisera initiativ och engagemang som enbart syftar till att ge folket här en rolig stund utan att kosta en krona är snarare ett effektivt sätt att få de som anstränger sig att ledsna och slutsligen skita i att bry sig..

- Varför ska jag bry mig om att baka bullar och ta med mig till kollegorna om det ändå bara kommer sitta en sur djävel i hörnet och gnälla för att han är allergisk mot kanel?!

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
freding skrev:
Jupp, pratar med dom rätt ofta, de lyssnar jättebra tills reklamen kommer och suget efter "lätta" pengar blir för stort :(
Lägg en motion till riksdagen om att förbjuda pokerreklam i Sverige... får du igenom en sådan så påverkar det nog betydligt mycket mer än vad det gör om du får stopp på pokertrådar på SH. För poker och TV har ju egentligen inte mer med varandra att göra än motorcyklar och poker... :rolleyes:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
kaZmur skrev:
däremot tycker jag det är tråkigt när ett fåtal personer ska förstöra för andra.
Bara för att man är en majoritet betyder det inte att det är rätt. Jag menar, det finns mycket fler myggor än människor, är det därför rätt att sitta och mysa i skiten.... :hihi kunde inte låta bli...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
freding skrev:
Bara för att man är en majoritet betyder det inte att det är rätt. Jag menar, det finns mycket fler myggor än människor, är det därför rätt att sitta och mysa i skiten.... :hihi kunde inte låta bli...
På Kuba är det oxå en person som bestämmer... :hihi kunde inte låta bli... :rolleyes:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
mjukis skrev:
På vilket sätt minskar spelberoendet om det finns hojrelaterade prylar i potten?
Det var var det jag menade, men gick inte fram riktigt.

korvgubbe skrev:
Att då offentligt börja ifrågasätta honom, är som jag ser det, precis som att börja ifrågasätta värdinnan för en middags framför alla middagsgästerna.
Om jag blir bjuden på middag, och under tiden som jag äter får höra att det inte är kanin, utan innanlår av homosapiens jag äter, så kommer jag konfrontera öppet.
Allt beror på hur allvarligt man själv tycker att något är.

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
freding skrev:
Citat:
Inskickat av freding
Bara för att man är en majoritet betyder det inte att det är rätt. Jag menar, det finns mycket fler myggor än människor, är det därför rätt att sitta och mysa i skiten.... kunde inte låta bli...

På Kuba är det oxå en person som bestämmer... kunde inte låta bli...

:D :klappar :klappar

Det tar sin lilla tid men budskapet kommer fram..

Last edited:

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Alicia skrev:
haha nja bara nästan ;)
Nu har jag varit duktig och fixat mat åt Swedie ponken, ska snart traska över till butiken och börja putsa kåpor.

.

Eftersom det är en OT tråd kan jag kanske få fråga en OT fråga?

Vilken butik? Äger/innehar ni någon MC butik i Eskilstuna, isåfall vilken?

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
mb skrev:
Tyvärr blir det sällan någon nivå på spelet om det inte ligger några pengar alls i potten.
Nivå??? spelar man inte för skojs skull? Jag hänger inte med... Blir det dålig nivå på hojåkningen om ni inte satsar pengar? Bara en tanke...

korvgubbe skrev:
I detta fall kan jag däremot inte förstå kritiken ens när jag försöker. Därför tycker jag det hade varit bättre om trådstartaren tagit sina funderingar via PM till Swedie för att reda ut eventuella missförstånd och få svar på eventuella frågor.
Antagligen för att du vill spela poker och inte vill se vad jag menar...
korvgubbe skrev:
Att kritisera initiativ och engagemang som enbart syftar till att ge folket här en rolig stund utan att kosta en krona är snarare ett effektivt sätt att få de som anstränger sig att ledsna och slutsligen skita i att bry sig..
Men jag har fått mitt budskap igenom, en diskussion här på forumet, och jag ser inte längre artikel om poker-turneringen på startsidan. Så Jonny förstod nog vad jag menade. :)

newstead skrev:
Lägg en motion till riksdagen om att förbjuda pokerreklam i Sverige... får du igenom en sådan så påverkar det nog betydligt mycket mer än vad det gör om du får stopp på pokertrådar på SH. För poker och TV har ju egentligen inte mer med varandra att göra än motorcyklar och poker... :rolleyes:
Behöver inte, verkar redan vara på gång :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
freding skrev:
Nivå??? spelar man inte för skojs skull?

Att spela poker utan pengar är som att försöka skjuta lerduvor med lösplugg. Det smäller men blir ändå inte samma sak...

Jag tolkar det som att du är ytterst dåligt insatt i poker.

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
korvgubbe skrev:
- Varför ska jag bry mig om att baka bullar och ta med mig till kollegorna om det ändå bara kommer sitta en sur djävel i hörnet och gnälla för att han är allergisk mot kanel?!

Oss datanördar emellan så är du alltid välkommen med bullar till mig. :tummenupp

/Jannis

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Nemesis skrev:
Oss datanördar emellan så är du alltid välkommen med bullar till mig. :tummenupp

/Jannis

Kanel, vanilj eller kardemumma? :)

Edit1:
Såg precis hur träffande din signatur är i just denna tråd! :hihi

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
freding skrev:
Nivå??? spelar man inte för skojs skull? Jag hänger inte med... Blir det dålig nivå på hojåkningen om ni inte satsar pengar? Bara en tanke...

Du sitter o spelar lite på nätet utan pengar inblandat. Alla smäller på och skjuter från höften i alla potter eftersom det ändå inte är några pengar inblandade. Kan du försöka förstå vilken nivå spelet hamnar på då? Hur kul tror du det är?

Som korvgubbe säger så verkar inte du ett dugg insatt i ämnet utan vet att en skara människor tycker det är fel med poker och dess biverkningar och vill vara en i mängden, förstår inte på något sätt vad du får ut av denna tråden?

Kanske du som bor granne med denna man? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,776274,00.html

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
mjukis skrev:
Som korvgubbe säger så verkar inte du ett dugg insatt i ämnet utan vet att en skara människor tycker det är fel med poker och dess biverkningar och vill vara en i mängden, förstår inte på något sätt vad du får ut av denna tråden?

Kanske du som bor granne med denna man? http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,776274,00.html

Hade jag varit en i mängden så hade jag inte sagt min mening här eller? Snarare är du en i mängden i denna tråd, kanske en som bara följer strömmen i vanliga fall oxå...

Den som då och då står upp för sin mening, respekterar oxå när någon annan gör det :mattias

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
freding skrev:
Klart han kan...en GRATIS-turnering...men varför kompengarna med i bilden? Hade det varit så svårt att säga:"Nej tack!"

Förstå att BambaPoker gav det gratis.

JA, den som registrerar sig KAN spela för riktiga pengar. Men jag har inte vid NÅGOT tillfälle begärt att någon ska spela för riktiga pengar, utan ENDAST för låtsaspengar.

Nu dock visade det sig att dessa €200 som delades ut var delvis påkostat av mig efteråt fick jag reda på. Men det är OK faktiskt för väldigt många har oxå hört av sig med att det varit SKITKUL och en ROLIGT tidsfördriv.

Jag kommer inte begära att någon ska betala för att spela poker!
OM det kommer en poker-turnering där vinsten är på något större, t.ex mc-tillbehör eller en riktig MC, så ja då krävs det en "insats".

Kommer jag tjäna pengar då? Ja, möjligen en liten %.

Men, kan säga att jag förstår dig. För Poker är ratat och vart än det kommer in så får stället en dålig stämpel av vissa. En viss "känsla" lägger sig över stället. Det hoppas jag att SH inte får/fått. Är det så illa tar jag bort poker helt. Så enkelt är det ju. Jag vill bara ge medlemmarna något roligt tidsfördriv, vilket Poker faktiskt är!

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vad sägs om att lira en Sporthoj turnering med säg 2-10 dollar i inköp?
Ingen jätte summa men det blir allt några hundringar till vinnaren.

Jag kan ordna Privat turnering eller vanligt poker bord på Prima nätverket.
Om det finns intresse.
Skulle va kul om man fick ihop ett gäng på säg kanske 20-30 pers iaf =)

För er som inte riktigt vet vad prima nätverket är så är det massa olika spelklienter som gått samman.

Ni kan tex använda klienter som Nordicbet, Bet365 etc.
Om ni inte har något konto är det bara att göra ett.
Enkelt o smidigt att sätta in pengar via Visa kort.

www.nordicbet.com

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Swedie skrev:
Förstå att BambaPoker gav det gratis.

JA, den som registrerar sig KAN spela för riktiga pengar. Men jag har inte vid NÅGOT tillfälle begärt att någon ska spela för riktiga pengar, utan ENDAST för låtsaspengar.

Nu dock visade det sig att dessa €200 som delades ut var delvis påkostat av mig efteråt fick jag reda på. Men det är OK faktiskt för väldigt många har oxå hört av sig med att det varit SKITKUL och en ROLIGT tidsfördriv.

Jag kommer inte begära att någon ska betala för att spela poker!
OM det kommer en poker-turnering där vinsten är på något större, t.ex mc-tillbehör eller en riktig MC, så ja då krävs det en "insats".

Kommer jag tjäna pengar då? Ja, möjligen en liten %.

Men, kan säga att jag förstår dig. För Poker är ratat och vart än det kommer in så får stället en dålig stämpel av vissa. En viss "känsla" lägger sig över stället. Det hoppas jag att SH inte får/fått. Är det så illa tar jag bort poker helt. Så enkelt är det ju. Jag vill bara ge medlemmarna något roligt tidsfördriv, vilket Poker faktiskt är!
Jag tycker det är jättebra att du engagerar dig så starkt för din sida, den skänker ju mig och många andra mycket glädje.
Jag tycker inte om pokerns effekter och spridning, därav mitt missnöje över att det verkar bli en del av S-H. Men det är din sida och ditt beslut som jag får respektera, jag ville bara ha en diskussion för att se hur stort intresset var. Lite synd att tråden blev flyttad till OT. För precis som jag, tror jag att många andra aldrig tittar i OT då intresset att vara på denna site är hojar. Med det menar jag att de som eventuellt tycker som jag, inte ser denna tråd, och därför blir inte diskussionen rättvis.

Mvh Fredrik

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag tror riktigt många tittar i OT delen.
Jag är här minst lika mycket som i alla andra delar om inte mer.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...