Pokertråden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Åfan 8:a? Du får man akta sig alltså. :D

Ikväll skiter jag i placeringen bara jag får vara med och spela några händer.
Jag fick nästan inga starthänder värda namnet utom typ två tre gånger då jag fick JJ eller QQ och raisade ordentligt bara för att möta två dårar som går ALLIN och tvingar mig slänga händerna för att se dem göra upp med AA vs AK och liknande... Så för mig var det skithänder eller "bra händer" som jag fick slänga för att flera andra fick monster just de givarna.
 

Dark_Messenger

Guest
Ikväll skiter jag i placeringen bara jag får vara med och spela några händer.
Jag fick nästan inga starthänder värda namnet utom typ två tre gånger då jag fick JJ eller QQ och raisade ordentligt bara för att möta två dårar som går ALLIN och tvingar mig slänga händerna för att se dem göra upp med AA vs AK och liknande... Så för mig var det skithänder eller "bra händer" som jag fick slänga för att flera andra fick monster just de givarna.

Beredd att hålla med dig, skillnaden är att jag inte fick något pp högre än 6 typ. Det sög ju rätt hårt! Ikväll kommer jag göra lite avkall på tightheten och se till att spela aggressivt när jag väl har NÅGOT. Får se om det kommer fungera bättre..

Ikväll ska jag busta tHOORd! :Bugar
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ikväll ska jag busta tHOORd! :Bugar

Det går inte eftersom han kommer hamna på mitt bord innan vi slås samman och då kommer jag dra ut honom med en riktig högodds-stege som landas på sista gatan och gör en faKcYou-burnout och garvar åt alla hans outs och de där 95% som var på hans sida.
 

Dark_Messenger

Guest
Det går inte eftersom han kommer hamna på mitt bord innan vi slås samman och då kommer jag dra ut honom med en riktig högodds-stege som landas på sista gatan och gör en faKcYou-burnout och garvar åt alla hans outs och de där 95% som var på hans sida.

Har du tänkt på hur underbart det faktiskt vore OM det faktiskt skulle inträffa!?? Just en sjuk utdragning av tHOORd...mmm...vet inte varför jag myser så mycket just som det handlar om honom. :D Jag tror han skulle slänga saker omkring sig och skrika en massa könsord till skärmen. Ev välta något skåp eller så också. Please god let it happen!! :rofl
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Har du tänkt på hur underbart det faktiskt vore OM det faktiskt skulle inträffa!?? Just en sjuk utdragning av tHOORd...mmm...vet inte varför jag myser så mycket just som det handlar om honom. :D Jag tror han skulle slänga saker omkring sig och skrika en massa könsord till skärmen. Ev välta något skåp eller så också. Please god let it happen!! :rofl

För att inte tala om efterföljande diskussion i denna tråd med postad handhistorik som bihang.

Beware, I tell ya'll! :mattias
 

Dark_Messenger

Guest
För att inte tala om efterföljande diskussion i denna tråd med postad handhistorik som bihang.

Beware, I tell ya'll! :mattias

Han skulle ha minst 10 argument för att det var idiotiskt spelat av dig! :)

@tHOORd: Du fattar att vi sköjjar hoppas jag!
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
@tHOORd:

När kommer senaste chat-loggen/mailutdraget från SvS nu då? Vi är ju nyfis!
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag blir alldeles varm i kroppen av denna uppmärksamhet. Jag kommer posta konversationen, snart. Har suttit i massa möten och har lite annat att göra just nu. Kommer dock inte posta hela konversationen, den har blivit väldigt lång och det är inte så mycket nytt från förra mailkonversationen. Dock så kommer jag att ta ut varenda logg som har brutit mot SVS regler. Det kommer bli rolig läsning, men den måste begäras ut skriftligen. Jag får se om jag hinner posta den nu, annars gör jag det så fort jag kommer hem. =)
 

Dark_Messenger

Guest
hysch!
Skvallra inte!
Hur fan ska vi kunna tilta honom innan turneringen om du är framme och tröstar honom?!

- "Mobbing, en underskattad form av teambuilding!"

Saker kan så lätt missuppfattas på nätet så jag vill bara vara tydlig med just det. :)
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag fick klippa och klistra lite då allt hamnade i fel ordning, och jag har utlämnat lite, inga smaskigheter dock. Men vi kom fram till att jag skriftligen ska begära ut loggar och ansöka om att min ban tas bort. Kanske inte var så rolig konversation, men här har ni den i alla fall. När loggarna kommer hemskickade så lovar jag att posta dom också;)



>Fråga - Måndag-10-06 15:20 PM
>Hejsan!
>
>Jag är permanent bannad ifrån er chatt och har varit det något år nu. Det känns som en evighet sedan. Detta är något som verkligen tär på mig. Jag kan minst sagt säga att jag har lärt mig en läxa och ber nu på mina bara knän att ni gör något åt saken. Jag var tidigare i kontakt med en trevlig medarbetare på er kundtjänst som sa att det var tal om att dessa permanenta bannar kanske skulle lyftas i framtiden. Nu är vi i framtiden och ingenting har hänt. Kan ni ordna detta? Om ni har kvar eran policy att permanenta bannar aldrig tas bort så förstår jag det. Men då kanske du,du som får detta mail dvs, har hjärtat att ta bort bannen i smyg. Ingen får veta någonting. Detta sker då mellan fyra ögon, eller snarare mellan 20 fingrar.
>
>Blunda och tryck enter!;)
>
>MVH
>Ted



>Svar (Kundservice Poker) - Måndag-10-06 16:04 PM
>Hej!
>
>Då du har brutit mot våra regler upprepade gånger och med tanke på vad som sagts i chatten så kommer vi inte att låsa upp din chatt.
>
>Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker, Kundservice är öppet dygnet runt alla dagar.
>
>Med vänlig hälsning
>
>Kundservice
>Svenska Spel


Hejsan!

Jag hoppas detta svar var ett måndagsexemplar. Oavsett vad som har sagts i chatten så är jag fortfarande eran kund, och inga utav mina "inte så väld valda ord" har riktats mot er. Så jag förutsätter därför att ni också behandlar mig som eran kund. Och då förtjänar jag ett svar som innehåller mer än två meningar och som inte luktar dryg bitterfitta lång väg. Jag vill veta om detta någonsin kommer att öppnas för diskussion eller kommer jag fortfarande vara bannad om exempelvis 20 år när jag fortfarande sitter och grindar småfisk. Är straffet verkligen så hårt?

Då jag nu har fått vetskap om att ni för noteringar på mig så vill jag gärna att ni mailar mig dessa noteringar, på saker som jag har sagt och även på saker ni har noterat om mig. Detta är endast för att jag vill få en resning och för att ha en chans till det så måste jag veta vad som har sagts och vilka regler jag har brutit emot.

Så töm arkiven och maila mig är ni snälla.

MVH
Ted


>Svar (Kundservice Poker) - Tisdag-10-07 10:58 AM
>Hej!
>
>Här kommer lite fraser som du skrivit i chatten:
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14553323 STT 10/06/2007 04:13:04 Judejävel
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14553323 STT 10/06/2007 04:13:04 är du cp i huvudet eller?
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14553323 STT 10/06/2007 04:13:04 knulla min morsa
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14534316 Cash SV 10/05/2007 01:01:44 judejävel
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14604047 Cash SV 10/13/2007 04:36:50 sandra kukhuve:)
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14600668 Cash SV 10/13/2007 04:12:42 vill du ha telefonsex din jävla bögturk?
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14600668 Cash SV 10/13/2007 04:12:42 judejävel
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14600668 Cash SV 10/13/2007 04:12:42 fittnylle
>
>Detta är lite av vad du har skrivit och som inte tillåts i chatten.
>Du kan läsa om våra regler i chatten på följade länk:http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=3#pinfo=91
>
>Med vänlig hälsning!
>
>Kundservice

Bäste kundservice.

Som jag menade i mitt tidigare mail så vill jag ha ut alla noteringar om mig och allt jag har skrivit som har brutit mot era regler. Uppenbarligen så har ni ju allt loggat och jag vill då ha det.

Om ni tittar på erat svar och sedan så tittar ni på min tidigare fråga, tycker ni då att detta är den ultimata kundservicen. Ser ni verkligen att ni har uppfyllt mina(kundens) behov i erat svar? Är detta ett kundbemötande som följer Svenskaspels servicepolicy. Läs igenom mitt mail och visa nu att ni är en kundservice!

MVH
Ted
 

Dark_Messenger

Guest
>Svar (Kundservice Poker) - Tisdag-10-07 10:58 AM
>Hej!
>
>Här kommer lite fraser som du skrivit i chatten:
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14553323 STT 10/06/2007 04:13:04 Judejävel
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14553323 STT 10/06/2007 04:13:04 är du cp i huvudet eller?
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14553323 STT 10/06/2007 04:13:04 knulla min morsa
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14534316 Cash SV 10/05/2007 01:01:44 judejävel
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14604047 Cash SV 10/13/2007 04:36:50 sandra kukhuve
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14600668 Cash SV 10/13/2007 04:12:42 vill du ha telefonsex din jävla bögturk?
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14600668 Cash SV 10/13/2007 04:12:42 judejävel
>134797 tHOORd Texas Holdem Poker 14600668 Cash SV 10/13/2007 04:12:42 fittnylle
>
>Detta är lite av vad du har skrivit och som inte tillåts i chatten.


Jag dööör! :rofl

EDIT: HAHAHA!! :rofl
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09

Tänk nu på att du är 13 år äldre än mig. Jag är inte lika verbalt mogen som dig:).

EDIT: Konstigt att vissa "fraser" har samma tidsstämpel, om det nu är en tidstämpel. Jag måste ha varit väldans kvick i fingrarna om jag ska hinna säga tre meningar vid samma bord och samma tidpunkt. Luktar ju konspiration all over the place.
 
Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tänk nu på att du är 13 år äldre än mig. Jag är inte lika verbalt mogen som dig:).

Måhända. Likväl, när jag var tretton år yngre kallade jag inte folk för de ting vilka du hävde ur dig, oavsett vilka känslor jag bar inom mig.

Men, vi kan väl vara överens om att det är synd att du ej kan medverka i kvällens chat... :D
 

Dark_Messenger

Guest
Kommer finnas online här från runt 18-tiden om nån har några frågor eller det är något annat. :tummenupp
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Kan tyvärr inte vara med ikväll.. :(
Har konto sedan länge på svenska spel men det e så sällan jag e inne där, brukar mest hänga på expekt och betsson att jag inte kommer ihåg mitt spelkortsnummer el kod. :huvet
Beställde en ny, men de skickas till min adress, så jag får det tidigast imorron med posten! :censored
typiskt alltså.. :näsblod
 

Aaco

Finns bakom kameran
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Jäderfors
Hoj
utbytt mot barnvagn -09
Är det i kväll ni ska spela??:confused:
Vad ska man göra om man vill vara med???
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Att stanna är ju ett val lika mycket som att välja igen och i.o.m det valet(oavsett vilket det blev) är förutsättningarna nya.... Två dörrar kvar, en ger vinst, 50/50.

Inför ditt första val, där du valde dörr 1 fanns tre kandidater, 33.33%
Efter det valet öppnas en av de tomma dörrarna... Därefter ges du alternativen att "byta" dörr eller stå kvar...
Att stå kvar är självklart ett val det med. Förutsättningarna är nya eftersom det nu bara finns två valmöjligheter varav en ger vinst. 50/50

Att säga att det inför första valet var 66.66% sannolikhet att vinsten är bakom dörr 2 och 3 är lika irrelevant som att säga att det är 66.66% chans att vinsten är bakom dörr 1 eller 2 när du gör ditt första val.

Korvis, kycklingen här! För en gångs skull har Thoord rätt. Du har fel som vanligt :) Det här 67% chans att vinna bilen genom att byta dörr. Fenomenet kallas för "teorin om begränsat urval".

Ni gör tankevurpan eftersom det är tre dörrar, varav två kvarstår och anser det är 50%. Tänk så här:

Jag tar fram en kortlek. Jag ber dig försöka välja spaderess från leken, utan att titta på kortet. Därefter tittar jag på kortleken, sorterar bort 50 kort som INTE är spaderess, och håller upp lekens sista kort. Nu är frågan...vill du behålla ditt ursprungsval, eller vill du byta kort till det jag håller upp?
Det är ju bara två kort kvar, så det borde vara 50% enligt ert resonemang. Sanningen är att du har 51/52 chans att pricka spaderess genom att byta, men endast 1/52 chans om du behåller ditt kort.

På samma sätt är det med dörrarna och bilen. Behålla dörren = 1/3 chans att vinna. Byta dörr = 2/3 chans att vinna bilen.

Man kan också tänka så här: Om du BYTER dörr, så förlorar du om och endast om du pekade på bilen från första början - ergo 1/3 vs 2/3.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top