Pokertråden

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
*Dark_Messenger
*Korvgubbe
*tHOORd
*Starfighter
*SjöKexet
*Oddjob
*
*


Detta hade jag missat fram tills jag såg det i Korvgubbes signatur nyss :näsblod

Jag är på och denna gången ska jag spela med :hihi
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
*Dark_Messenger
*Korvgubbe
*tHOORd
*Starfighter
*SjöKexet
*Oddjob
*abstruse

Count me in Korvis! Shuffle up and deal, [insert valfri klyscha här!] :rolleyes:
 

Dark_Messenger

Guest
Såååå.. Psykningen börjar nu!

Jag kommer vinna för det gick så dåligt förra gången. Rätt logiskt eller hur!?

Korvgubbe kommer åka ut på bubblan och abstruse kommer tilta ut sig direCt. :yoparty
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Korvgubbe kommer åka ut på bubblan

Måste säga att den svenska översättningen gör sig bättre:
- Åka ut på pottkanten....
...och där blir det thoordan som drar ut sig mot någon vilda västern-spelare som prickar en osannolik stege på sista gatan trots att thoord haft 92% till sin favör sen floppen...
 

Dark_Messenger

Guest
...och där blir det thoordan som drar ut sig mot någon vilda västern-spelare som prickar en osannolik stege på sista gatan trots att thoord haft 92% till sin favör sen floppen...

...som han medelst sin geniala pokerhjärna kalkylerat fram inte skulle kunna hända. tHOORd kallar motståndaren diverse okvädningsord såsom fisk och synmaskin, n00b och mormorsknullare varvid han blir bannad från SvS... :D
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag undrar vem som är mest vilda västern, vilda västern-spelaren, Lucky Luke eller thoordan själv? :D

I övrigt uppmanar jag samtliga att skriva något passande och uppmuntrande i t-rex gästbok så slöisen kommer till start denna gång. :tungan

...som han medelst sin geniala pokerhjärna kalkylerat fram inte skulle kunna hända. tHOORd kallar motståndaren diverse okvädningsord såsom fisk och synmaskin, n00b och mormorsknullare varvid han blir bannad från SvS... :D

Han är ju redan bannad från chatten... :gnissla
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Måste säga att den svenska översättningen gör sig bättre:
- Åka ut på pottkanten....
...och där blir det thoordan som drar ut sig mot någon vilda västern-spelare som prickar en osannolik stege på sista gatan trots att thoord haft 92% till sin favör sen floppen...

Haha, förmodligen så blir det så. Men jag tror mer på att jag plockar mycket marker av abstruse och Dark_m, för dom vill så gärna busta mig. Så fort jag får 7-2 o/s så lovar jag att spela den som A-A och sedan visa bluffen, det har ni mitt ord på. Så känner ni att jag har A-A så spela hårt mot mig, jag sitter bara med 7-2 då;). Lite synd att man inte kan ha bounty på förra vinnaren, hade varit kul.

Såg förövrigt en sevärd film nyligen, eller den var iofs halvkass, dokumentären är jävligt intressant i alla fall. Den heter 21 och handlar om Black Jack. Dom hade ett ganska bra avsnitt om sannolikhet. Tänkte ta det exemplet här och se vilka som nailar det. Har ni sett filmen så behöver ni ju inte skriva svaret:)

Du har 3 stycken dörrar att välja på. Bakom en utav dörrarna så finns det en bil att vinna, väljer du den dörren så får du bilen.


Du väljer dörr nummer 1. För att göra det lite spännande så visar man att dörr nummer 3 är tom, ingen bil. Nu har du möjligheten att byta dörr till dörr nummer 2. Gör du det? Och varför väljer du att byta/behålla dörr.


Han är ju redan bannad från chatten... :gnissla

Jag får en tår i ögat när du nämner detta. Jag saknar verkligen tiden man hade möjligheten att skriva i chatten. Jag får nog ta och maila SvS igen.
 
Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Haha, förmodligen så blir det så. Men jag tror mer på att jag plockar mycket marker av abstruse och Dark_m, för dom vill så gärna busta mig. Så fort jag får 7-2 o/s så lovar jag att spela den som A-A och sedan visa bluffen, det har ni mitt ord på. Så känner ni att jag har A-A så spela hårt mot mig, jag sitter bara med 7-2 då;). Lite synd att man inte kan ha bounty på förra vinnaren, hade varit kul.

Nu ska vi inte smickra oss själva alltför mycket här bästa thoordan. Självfallet bustar jag dig gärna, men när du ändå är inne på sannolikheter är nog problemet snarare som så att jag inte hinner göra det. Dina marker är nog redan gone innan jag hinner dit då du torskat dina 3Tos mot Korvis AA, eftersom han synade din all-in preflopp då du satte honom på A7os som du mothöjde med all-in då du trodde han överspelade sin preflopp raise något kopiöst... :tungan
 

Dark_Messenger

Guest
Nu ska vi inte smickra oss själva alltför mycket här bästa thoordan. Självfallet bustar jag dig gärna, men när du ändå är inne på sannolikheter är nog problemet snarare som så att jag inte hinner göra det. Dina marker är nog redan gone innan jag hinner dit då du torskat dina 3Tos mot Korvis AA, eftersom han synande din all-in preflopp då du satte honom på A7os som du mothöjde med all-in då du trodde han överspelade sin preflopp raise något kopiöst... :tungan

Låter faktiskt som en helt rimlig och sannolik teori. :mattias

Ok en liten update kan vara på plats:

*Dark_Messenger
*Korvgubbe
*tHOORd
*Starfighter
*SjöKexet
*Oddjob
*abstruse
*Reginaharjar
*
*

+ Freddola skulle lira om han var hemma.
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Nu ska vi inte smickra oss själva alltför mycket här bästa thoordan. Självfallet bustar jag dig gärna, men när du ändå är inne på sannolikheter är nog problemet snarare som så att jag inte hinner göra det. Dina marker är nog redan gone innan jag hinner dit då du torskat dina 3Tos mot Korvis AA, eftersom han synade din all-in preflopp då du satte honom på A7os som du mothöjde med all-in då du trodde han överspelade sin preflopp raise något kopiöst... :tungan


Du får hoppas att du får en plats brevid mig, bordet kommer luta så mycket att folket på andra sidan behöver slänga upp tegelstenar till motvikt.

Tillbaka till kluringen nu!:)
 

Dark_Messenger

Guest
Tillbaka till kluringen nu!:)

Nu kommer jag säkert bli kallad iddi av nån som kan tänka i högre logiska banor på ett plan som är inaccessable för oss dödliga, men varför ska jag inte fortsätta köra på ettan. 50% chans ju!? :va
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Nu kommer jag säkert bli kallad iddi av nån som kan tänka i högre logiska banor på ett plan som är inaccessable för oss dödliga, men varför ska jag inte fortsätta köra på ettan. 50% chans ju!? :va

Nja, det är inte riktigt 50/50, man kan lätt tro det. Men du måste tänka på dom ursprungliga oddsen.


Sannolikheten att du väljer rätt dörr är 33.33%.

Dörr 1 33,33%
Dörr 2 33,33%
Dörr 3 33,33%

Detta betyder att det är 66,66% chans att det antingen är dörr nummer 2 eller 3. När man nu visar att dörr nummer 3 är blank så väljer man
att byta till dörr nummer 2. Varför? Jo, ursprungliga oddsen kvarstår ju givetvist. Det var 66,66% chans att det antingen skulle vara dörr
nummer 2 eller 3.
 

Dark_Messenger

Guest
När man nu visar att dörr nummer 3 är blank så väljer man att byta till dörr nummer 2.

Nu messar du bara med oss. Två dörrar, jackpot bakom ett av dem = 50/50!?

50%! Det kan ju inte vara 33.33 med två alternativ? Varför man skulle byta begriper jag inte heller för oddsen är ju exakt lika att pricka rätt. Väl. :confused:
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Nu messar du bara med oss. Två dörrar, jackpot bakom ett av dem = 50/50!?

50%! Det kan ju inte vara 33.33 med två alternativ? Varför man skulle byta begriper jag inte heller för oddsen är ju exakt lika att pricka rätt. Väl. :confused:

Du valde dörr nummer 1 med 3 alternativ, eller hur. Inte med 2 alternativ. Så när du valde dörr nummer 1 så var det endast 33.33% chans att det var rätt dörr, medans det var 66.66% chans att det var dörr nummer 2 eller 3. Du gör inget nytt val när du stannar på dörr nummer 1.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top