Jag kör pastellvarianten.
Jo, men så är du lite mer gay oxå..
Syn!
och har han 8J så är det ju trist att han drar ut dig såklart.
Jag hade synat - må det bära eller brista.
Träffa på handen av en slump på PF nu o i stort sett alla som är hyffsade på spelet skriver fold.
Så verkar som kåken inte vart allt för dåligt gissat , speciellt inte om man kollar på FI's stats.
Beror lite grann på. Är det cash eller freezeout tourney? Synar troligen i cash och foldar troligen i tourney.
J8 har han ju knappast.
Sa jag det? Ok kanske jag gjorde men jag menade att hade fi J8 så fick han kåk på river o det var ju tråkigt. Jag resonerar precis likadant som om fi hade haft 38. Triss som han bettar alt förjer med på sen prickar han 3 på river. Sånt händer.Hehe, hur kan J-8 var en utdragning? J-8 är ju bäst hand hela vägen mot den rivrade stegen? Vad är det värsta som kan hända är också ett härligt resonemang. Speciellt om man nu vill vinna pengar i poker
Borde det inte vara tvärtom Du menar väl att du synar i tunering och lägger i cash? Annars förstår jag inte logiken.
Logiken är att markerna är värdefullare i en turnering. Åker du ut är du ute och har ingen möjlighet att fortsätta. I ett CG kan du hala upp plånkan o köpa in dig igen för att förhoppningsvis vinna tillbaka vad du nyss förlorat. Mao, vid ett avgörande läge där man misstänker att det blir slantsingling om potten kan det vara bättre att folda i en turnering medan man pushar i ett CG.
Det är en klurig hand. Men som sagt, säger ej bu eller bä då jag inte satt vid bordet.
Dock så brister logiken om du förlorar cirka 10 x tuneringsinköp i en cg hand, och endast några marker i tunering. Det är endast 3400 extra av mina 13151 som jag förlorar i en tunering, men i ett cash game så förlorar jag 3400$ rakt av, så nej, jag förstår inte logiken.
Ja, man kan bara hala upp plånboken och köpa in sig för mer i ett CG. Lika väl kan du köpa in dig för en ny tunering.
Förstår inte hur du resonerar nu. Om det handlar om en avgörande pott i låt säga en 2000 pers MTT kan man inte bara köpa in sig i en ny turnering. För att ytterligare spetsa till det kan vi låtsas att du är inne på tredje turneringsdagen och befinner dig på bubblan just då också. Förstår du vart jag vill komma? Chipsen stiger i värde i en turnering. Punkt.
Du blandar in hur mycket pengar det rör sig om, x antal gånger BBs höjning osv. Det har faktiskt inte med något att göra.
(1) Borde det inte vara tvärtom Du menar väl att du synar i tunering och lägger i cash? Annars förstår jag inte logiken.
(2) Förklara gärna varför J-8 inte är möjlig. Som jag ser det så är det den enda möjliga handen. Om jag anser att han inte har J-8 i detta läge så skulle jag syna, annars inte.
"Du blandar in hur mycket pengar det rör sig om, x antal gånger BBs höjning osv. Det har faktiskt inte med något att göra."
Förstår inte vad du menar? Du får gärna utveckla.
I´m in!
*Dark_Messenger
*Korvgubbe
*tHOORd
*Starfighter
*SjöKexet
*totti-R
*
*
Jag var inte med förra gången, hittade nyss den här tråden.
Hur många var med förra gången?
(1) Nej, det menar jag inte. Quote DM: "Logiken är att markerna är värdefullare i en turnering."
Huruvida man torskar 3400$ extra eller ej är rätt irrelevant. Börjar man se markerna som $$ i ett cg bör man nog inte spela så mycket cg.
(2) Allt är möjligt. 87 eller 98 är troligare än J8. Hur många limpsynar en 4xBB raise pre med J8? Som jag också sa - det handlar mycket om vetskap om spelaren.
Jo jag menar att ur ett strikt teoretiskt perspektiv tas ingen hänsyn till hur många marker som är inblandade i en pott, inte heller en viss raise etc utan detta är snarare faktorer som ger DIG en fingervisning hur DU ska agera i ett givet läge.
...yadayadayada...jag har rätt...jag är bäst...yadayadayada...
Eftersom att det är rena pengar. I tuneringen så förlorar du max ditt tuneringsinköp. Och, vanligtvist ligger ett tuneringsinköp en bra bit lägre än ett CG inköp. Och det är just pengar vi tjänar på poker eller hur? Det gör matematiken ganska enkel.
.....vet inte om jag vågar.....
Gå o lägg dig igen. Vakna upp och inse att jag har rätt.
EDIT: Har fortfarande inte hittat nån kul hand åt er. Måste man klicka i "spara handhistorik lokalt" för att kunna få fram det sådär tjusigt som ni får?
Orkar inte dividera denna specifika hand så mkt, men konstaterar att du verkar ha fastnat i tänket "hur påverkar detta beslut min bankrulle?" i såväl cg som turnering. Jag är övertygad om att det är fel sätt att tänka, då tar man alldeles för många felaktiga beslut eftersom ens beslut (i cg) direkt påverkar bankrullen.
Att förlora 1/3 av sin stack i en turnering ser jag som klart allvarligare än att förlora 1/3 av degen jag har på bordet i cg. Om man ställer sig frågan "är snubben beredd att gå allin på en bra men aningen tveksam hand?" så blir svaret JA betydligt oftare i cg än i turnering. Därför är det troligare att min stege står i cg än i turneringsspel - ergo syn i cg och fold i turnering (med reservation för kännedom om spelaren i fråga som i högsta grad påverkar beslutet).
Men som sagt vi släpper det.
Jag tycker det luktar kyckling här borta!
Vilken klient ska du dra ut HH ifrån?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |