Pokertråden

Dark_Messenger

Guest
Rake är en liten del av varje pott som pokersiten tar. Har man rakeback får man tillbaka en viss procent av den del man själv lägger i rake. Hur stor procent man får tillbaka är olika från site till site. Vanligtvis nånstans mellan 25-60%.

Jag har 50% rakeback på den site jag brukar spela på. När jag spelade mycket (typ 13000-18000 händer/månad) så brukade jag få ihop mellan 1000-1500$/månad enbart från rakebacken. Då spelade jag inte ens på hög nivå. Bara på 0,5/1$- och 1/2$-blinds.

Nu spelade jag ju inte så mycket som dom riktiga hard core-grindarna. Dom brukade ha rake race där jag spelade förut, så man fick se hur många händer alla hade spelat. Fanns vissa som spelade över 100 000 händer på en månad. Skulle tro att dom drog ihop en ganska bra summa pengar på det. Då fick dessutom den som spelat flest händer en bonus på typ 7000$ och den som rake:at mest fick en bonus på 3000$. Oftast var den som spelat mest den som rake:at mest, så det blev ganska bra månadslön för han.

Ok jag ska förtydliga. :) Hur får man rakeback? Har aldrig sett några sajter erbjudit detta men man kanske måste ta kontakt med kundtjänst/support och skaffa sig en personlig deal?
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Ok jag ska förtydliga. :) Hur får man rakeback? Har aldrig sett några sajter erbjudit detta men man kanske måste ta kontakt med kundtjänst/support och skaffa sig en personlig deal?

Här kan du kolla t ex:

http://www.rakeback.se/

Har dock aldrig själv provat att gå genom den där siten. Jag fick min för att nån norrman vid bordet frågade om jag ville ha det. Det ville jag givetvis, så jag fick ett mail och sen var det klart.
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Ok jag ska förtydliga. :) Hur får man rakeback? Har aldrig sett några sajter erbjudit detta men man kanske måste ta kontakt med och skaffa sig en personlig deal?

Man tar kontakt med mig =)

Om du pratar med kundtjänst/support kommer du med största sannolikhet inte få nån rb, får du de har du en otrolig tur..
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Ok, nästa turnering är bokad och klar. Enda skillnaden mot förut är att vi ökat på startstacken med 1500 marker enligt önskemål.

Datum: Tisdag 7 oktober
Plats: Svenska Spel
Tid: 20.15
Buy in: 100+10kr
Startstack: 3000 marker
Blindsnivå: 12min
Lösen:


Lösen PM:as ut till anmälda deltagare strax innan turneringsstart precis som förra gången.
 
Last edited:

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Ok, nästa turnering är bokad och klar. Enda skillnaden mot förut är att vi ökat på startstacken med 1500 marker enligt önskemål.

Datum: Tisdag 7 oktober
Tid: 20.15
Buy in: 100+10kr
Startstack: 3000 marker
Blindsnivå: 12min
Lösen:


Lösen PM:as ut till anmälda deltagare strax innan turneringsstart precis som förra gången.

Vart spelar ni och hur anmäler man sig?
 

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
*Korvgubbe
*tHOORd
*Starfighter
* SjöKexet
*

Svenskaspel var guld värt första året efter de startade poker klienten.
Snittpotterna var alltid överdrivet höga och man träffade alltid på någon tomte som kastade bort allt han hade. Då gjorde det inget att de inte delade ut någon rakeback. Nu när pokerbubblan (kanske inte spruckit) men intresset är inte lika stort så är det svårare att hitta de dåliga spelarna, tycker jag.
Eftersom de då inte delar ut rakeback känns det som man slösar bort sin tid med att sitta och grinda mot för tighta spelare.

Saknar också turneringar med en garanterad prispott på Svenskaspel , i dagsläget är det för lite folk och för små turneringar. Hade de startat guaranteed turneringar hade nog de varit fler deltagare i de turneringar som har lite högre buy in.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
*Korvgubbe
*tHOORd
*Starfighter
* SjöKexet
*

Svenskaspel var guld värt första året efter de startade poker klienten.
Snittpotterna var alltid överdrivet höga och man träffade alltid på någon tomte som kastade bort allt han hade. Då gjorde det inget att de inte delade ut någon rakeback. Nu när pokerbubblan (kanske inte spruckit) men intresset är inte lika stort så är det svårare att hitta de dåliga spelarna, tycker jag.
Eftersom de då inte delar ut rakeback känns det som man slösar bort sin tid med att sitta och grinda mot för tighta spelare.

Saknar också turneringar med en garanterad prispott på Svenskaspel , i dagsläget är det för lite folk och för små turneringar. Hade de startat guaranteed turneringar hade nog de varit fler deltagare i de turneringar som har lite högre buy in.

Jag har alltid gillat layouten på SvS. Genomtänkt och överskådligt utan en massa onödigt tjafs som det finns i många andra klienter. Det jag inte tycker om på SvS är mirakelkorten som alltid verkar komma på sista gatan. Nu behöver vi inte diskutera just det kanske ;) men för egen del har jag både blivit utdragen och dragit ut alldeles för många gånger för mycket på väldigt udda sätt för att jag ska känna mig bekväm. Vidskeplighet och paranojja? Möjligen, men jag känner mig bekvämare på andra sajter och den känslan är minst lika viktig för resultaten.

Jag styr upp din lista lite:

*Dark_Messenger
*Korvgubbe
*tHOORd
*Starfighter
*SjöKexet
*
*
*
 

Dark_Messenger

Guest
Testade lite NoIqpoker ikväll. Verkar vara ett trevligt ställe. Bra klient, jag som har lirat på bet365 tidigare känner igen mig direkt då de tydligen delar nätverk. Tabbade mig när jag gjorde första insättningen så den 100%iga bonusen på min insatta lax endast blev motsvarande en tvåhundring eller nått sånt. De kör SvS modell att man manuellt får "köpa marker" av sitt insatta kapital direkt i klienten, detta första inköp byggs bonusen på. Jag labbade runt lite med överföringsdialogen och överförde endast 30$ första gången vilket resulterade i en bonus på endast 30$. :rolleyes: Kan vara värt att nämna så inte fler gör misstaget. Ska fortsätta att utvärdera mer när jag får mer tid.
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
[YOUTUBE-ID]s31YQAJN7ac[/YOUTUBE-ID]

Hehe, det är inte alltid lätt att förstå innebörden av ett potbet.:D
 

Dark_Messenger

Guest
Isåfall kan du ju testa Boss Media som kör med samma klient på sitt nätverk som SvS:tummenupp

Kom iofs på en grej som är störigt hos SvS. Hela deras spela-lagom-koncept med insättningslimits, maximalt antal spelade turneringar osv. Det är störigt. Nån gång när jag fipplade runt där så lyckades jag frysa ute mig från fortsatt spelande. :3freak Det finns en god tanke bakom men det hela blir lite löjligt när de å ena sidan vill att man ska spela å andra sidan säger spela inte det är jättefarligt. :)
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Kom iofs på en grej som är störigt hos SvS. Hela deras spela-lagom-koncept med insättningslimits, maximalt antal spelade turneringar osv. Det är störigt. Nån gång när jag fipplade runt där så lyckades jag frysa ute mig från fortsatt spelande. :3freak Det finns en god tanke bakom men det hela blir lite löjligt när de å ena sidan vill att man ska spela å andra sidan säger spela inte det är jättefarligt. :)

Hehe, ja lite jobbigt att man måste stänga en ruta varje gång man startar klienten :) Men man behöver ju bara fylla i den där skiten en gång, bara dra till med siffror man aldrig någonsin har en chans att komma upp i :tummenupp
Men Boss använder inte sånt där skit :tummenupp
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Hehe, ja lite jobbigt att man måste stänga en ruta varje gång man startar klienten :) Men man behöver ju bara fylla i den där skiten en gång, bara dra till med siffror man aldrig någonsin har en chans att komma upp i :tummenupp
Men Boss använder inte sånt där skit :tummenupp

Jag får onekligen känslan av att du vill få över spelare till Boss. Vad kan du fixa för deal?
 

Dark_Messenger

Guest
Jag får onekligen känslan av att du vill få över spelare till Boss. Vad kan du fixa för deal?

Jag var på vippen att fråga samma sak men du hann före. :D

När man fixar sk affiliates vad är vinningen med det eg? Är det en win-win situation eller är det bara "värvaren" som tjänar på det?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top