Dark_Messenger
Guest
Rake är en liten del av varje pott som pokersiten tar. Har man rakeback får man tillbaka en viss procent av den del man själv lägger i rake. Hur stor procent man får tillbaka är olika från site till site. Vanligtvis nånstans mellan 25-60%.
Jag har 50% rakeback på den site jag brukar spela på. När jag spelade mycket (typ 13000-18000 händer/månad) så brukade jag få ihop mellan 1000-1500$/månad enbart från rakebacken. Då spelade jag inte ens på hög nivå. Bara på 0,5/1$- och 1/2$-blinds.
Nu spelade jag ju inte så mycket som dom riktiga hard core-grindarna. Dom brukade ha rake race där jag spelade förut, så man fick se hur många händer alla hade spelat. Fanns vissa som spelade över 100 000 händer på en månad. Skulle tro att dom drog ihop en ganska bra summa pengar på det. Då fick dessutom den som spelat flest händer en bonus på typ 7000$ och den som rake:at mest fick en bonus på 3000$. Oftast var den som spelat mest den som rake:at mest, så det blev ganska bra månadslön för han.
Ok jag ska förtydliga. Hur får man rakeback? Har aldrig sett några sajter erbjudit detta men man kanske måste ta kontakt med kundtjänst/support och skaffa sig en personlig deal?