Pokertråden

Dark_Messenger

Guest
Vad tror ni om 2:a eller 9:e oktober? .....bara tv å datum ryckta ur luften?


Bägge är tisdagar kanske ska tilläggas. För min del kvittar det i princip så länge det inte är måndagar.

När är bra dagar egentligen, när vill folk spela?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Bägge är tisdagar kanske ska tilläggas. För min del kvittar det i princip så länge det inte är måndagar.

När är bra dagar egentligen, när vill folk spela?

Ajdå, jag råkade titta fel. planen var att ta en onsdag.

3:e eller 10:e kanske?

Den tredje är en månad efter förra turneringen....
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Ska vi spika den 3.e då? Så kan vi advertisea redan nu så blir vi förhoppningsvis fler denna gång också:)
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag kan inte få ut handhistoriken snyggt ifrån titanpoker, men jag försöker posta en hand lite snyggt ändå.

Harmanli (No DP Heads Up) 1135625215 2008-08-26 15:55:52 Holdem NL 2/4 Vinst $680.48 2

tHOORd 10h8c
DrJekkyll 6c6s

Jag öppnar potten med 10$ och blir reraisead till 44$. Jag slänger in 36$ till för syn. Det är HU och fi har gjort dessa bet till nästan en standard. Jag har även fångat honom med diverse mediokra händer tidigare. Så han kan sitta med nästan vad som helst här, och jag bestämmer mig för att syna då jag har spelat flopperna bättre än honom.

Floppen är: 8s-9h-9c

fi betar 48$ och jag reraisar till 120$ fi re-reraisar till 270$. Nu ska jag förklara hur jag tänkte.

Jag sitter i en dålig sits nu, och jag vet att fi kan spela många händer, urvalet är stort och han kan mycket väl ha plockat upp en stark hand här. Överpar tänker jag.

Men varför re-raisea med överpar här? Han får garanterat syn av en nia och det är väl nästan enda handen som synar. Har han överpar så vill han väl heller inte skrämma bort en åtta, A-8 t.ex. Det ligger endast ett stegdrag på bordet. Så det bästa sättet att få betalt för sitt överpar är alltså att syna här och låta mig beta med åttan igen på turn, men detta vill han inte. Om han nu skulle ha en nia så hade han(troligtvis) velat låta mig se ett till kort så även här hade han väl inte re-reraisat.

Detta får mig att tro att han helt har missat floppen(det tog ett väldans tag innan jag bestämde mig) men att han sitter på överkort A-k, AQ, även detta är jobbigt då jag vet att han kan träffa ett hålkort och ta potten ifrån mig. men har jag nu satt fi på överkort så finns det ingen annan utväg än att fortsätta med min hand. Jag tryckte in mina resterande 172$ och fi visar upp pocket 6or.

Jag förstår inte hans re-reraise på floppen då även J-10 skulle ha haft väldigt många outs mot honom. Hur som helst jag tog hem potten på 680$ och de tackar jag för.
 
Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Ajdå, jag råkade titta fel. planen var att ta en onsdag.

3:e eller 10:e kanske?

Den tredje är en månad efter förra turneringen....

Mjaha? Skulle ni inte försöka ta just en tisdag eller torsdag nästa gång? Jag kan som sagt inte på måndag, onsdag och fredag. Att jag var med senast på en onsdag berodde bara på att jag var opererad och inte kunde träna.

Vore ju dj*vligt trist om det alltid blir på onsdagar? Vänligen, försök välja olika veckodagar, så man kan vara med då och då iaf. Vissa av oss är ju låsta specifika dagar, är det då inte bättre att sprida speldatum över veckan? Annars utelämnar man ju samma personer hela tiden.

Mobbing! :mad: :rolleyes:
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Mjaha? Skulle ni inte försöka ta just en tisdag eller torsdag nästa gång? Jag kan som sagt inte på måndag, onsdag och fredag. Att jag var med senast på en onsdag berodde bara på att jag var opererad och inte kunde träna.

Vore ju dj*vligt trist om det alltid blir på onsdagar? Vänligen, försök välja olika veckodagar, så man kan vara med då och då iaf. Vissa av oss är ju låsta specifika dagar, är det då inte bättre att sprida speldatum över veckan? Annars utelämnar man ju samma personer hela tiden.

Mobbing! :mad: :rolleyes:

Mig spelar det faktiskt ingen roll, jag kan vilken dag som helst bara jag får reda på det ett tag innan. Så välj ett nytt datum som du kan och är det ett datum som även är Ok för dark_m och korvis så kan vi väl spika det?
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Postar 2 färska händer. Har inte så mycket att säga om dom då jag fortfarande spelar och hinner ej med att recensera.


***** Hand 806489845 *****
5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 september 2008 23:35:46
Eva 51 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: Helt-ok (841.40)
Plats 2: tHOORd (915.36)
Plats 3: nille5 (249.00)
Plats 4: Ee0104 (350.94)
Plats 5: Bmastiff (1009.00)
Helt-ok lägg LM 5.00
tHOORd lägg SM 10.00
** Giv **
Helt-ok [N/A, N/A]
tHOORd [7s, 7r]
nille5 [N/A, N/A]
Ee0104 [N/A, N/A]
Bmastiff [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
nille5 Höj till 30.00
Ee0104 Syna 30.00
Bmastiff Lägg
Helt-ok Lägg
tHOORd Syna 30.00
*** Flop(Board): *** : [10r, 7h, 10s]
*** Bet Runda 2 ***
tHOORd Passa
nille5 Satsa 40.00
Ee0104 Syna 40.00
tHOORd Höj till 90.00
nille5 Syna 90.00
Ee0104 Syna 90.00
*** Turn(Board): *** : [10r, 7h, 10s, 7k]
*** Bet Runda 3 ***
tHOORd Passa
nille5 Passa
Ee0104 All-in 230.94
tHOORd Syna 230.94
nille5 Lägg
*** River(Board): *** : [10r, 7h, 10s, 7k, Ds]
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 811.88
Helt-ok Lägger mig Vinst: 0.00
tHOORd [7s, 7r] Fyrtal i sjuor Vinst: 811.88
nille5 Lägger mig Vinst: 0.00
Ee0104 [9h, 8r] Två par, tior och sjuor Vinst: 0.00
Bmastiff Lägger mig Vinst: 0.00




***** Hand 806487465 *****
5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 september 2008 23:34:09
Eva 51 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: Helt-ok (498.90)
Plats 2: tHOORd (640.92)
Plats 3: nille5 (121.00)
Plats 4: Ee0104 (508.44)
Plats 5: Bmastiff (960.99)
Ee0104 lägg LM 5.00
Bmastiff lägg SM 10.00
** Giv **
Helt-ok [N/A, N/A]
tHOORd [5k, 6k]
nille5 [N/A, N/A]
Ee0104 [N/A, N/A]
Bmastiff [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
Helt-ok Höj till 40.00
tHOORd Syna 40.00
nille5 Lägg
Ee0104 Syna 40.00
Bmastiff Lägg
*** Flop(Board): *** : [3h, 4s, 8h]
*** Bet Runda 2 ***
Ee0104 Passa
Helt-ok Satsa 97.50
tHOORd Syna 97.50
Ee0104 Syna 97.50
*** Turn(Board): *** : [3h, 4s, 8h, 3s]
*** Bet Runda 3 ***
Ee0104 Passa
Helt-ok Passa
tHOORd Satsa 330.00
Ee0104 Lägg
Helt-ok Lägg
*** Showdown *** : Rake: 10.56 Totalpott: 411.94
Helt-ok Lägger mig Vinst: 0.00
tHOORd Vinner potten Vinst: 411.94
nille5 Lägger mig Vinst: 0.00
Ee0104 Lägger mig Vinst: 0.00
Bmastiff Lägger mig Vinst: 0.00
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Slänger upp ännu en hand för att visa varför det är lönt att spela SC's i raiseade potter.


***** Hand 806547160 *****
5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 september 2008 00:17:59
Eva 51 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: oestgard (990.00)
Plats 2: tHOORd (1152.00)
Plats 3: ymmot (878.31)
Plats 4: Äpplet (1697.29)
Plats 5: Liraren#54 (2329.52)
oestgard lägg LM 5.00
tHOORd lägg SM 10.00
** Giv **
oestgard [N/A, N/A]
tHOORd [7r, 6r]
ymmot [N/A, N/A]
Äpplet [N/A, N/A]
Liraren#54 [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
ymmot Syna 10.00
Äpplet Höj till 50.00
Liraren#54 Lägg
oestgard Lägg
tHOORd Syna 50.00
ymmot Syna 50.00
*** Flop(Board): *** : [6h, 7k, 4s]
*** Bet Runda 2 ***
tHOORd Passa
ymmot Passa
Äpplet Satsa 100.00
tHOORd Höj till 370.00
ymmot Lägg
Äpplet All-in 1647.29
tHOORd All-in 1102.00
*** Turn(Board): *** : [6h, 7k, 4s, 10h]
*** River(Board): *** : [6h, 7k, 4s, 10h, Ds]
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2344.00
oestgard Lägger mig Vinst: 0.00
tHOORd [7r, 6r] Två par, sjuor och sexor Vinst: 2344.00
ymmot Lägger mig Vinst: 0.00
Äpplet [9s, 9k] Par i nior Vinst: 0.00
Liraren#54 Lägger mig Vinst: 0.00


Äpplet höjer till 50, vilket ej är standard. Standard ligger på 30/40 höjningar. Så med denna höjning så visar han vad han har för hand par/AK/AQ sätter jag han på. Och har han en av dessa händer så investerar jag gärna 40 kronor till med min hand. Jag har tidigare hört er säga att detta är dåligt, 6-7 är en skithand. Men även om ni tycker att 6-7 är en skithand så är den otroligt lätt att spela i dessa potter. Träffar jag floppen starkt så betar jag ut starkt missar jag floppen så lägger jag mig. Mina beslut kommer vara väldigt lätta. Hade jag istället haft A-J suited så hade jag lagt mig, mina beslut hade blivit väldigt svåra.

Säg att floppen visar 2-4-J och jag sitter med A-J i denna situation, topp par topp kicker, är detta då en bra flopp? Kanske, men jag kan vara uppe mot QQ-KK-AA, och är jag det så sitter jag surt till. Samma sak på en flopp som A-3-6, topp par bra kicker men jag kan vara uppe mot ett högre A. Alltså blir handen svårspelad, men med min 6-7 så är det en automatiskt fold på bägge flopparna. Nu floppar jag stort och efter min reraise på floppen så går fi all in. Beslutet för mig är väldigt lätt då fi redan visat att han sitter med par på handen och hans bet pree tyder på att han inte sitter på 44, det enda troliga paret som kan slå min hand.

Fi visade även tecken på tilt vilket även förklarar att han ställer på flopp. Detta gör man inte i vanliga fall med 9-9, trodde helt klart att han skulle visa upp Q-Q eller högre.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Fi visade även tecken på tilt vilket även förklarar att han ställer på flopp. Detta gör man inte i vanliga fall med 9-9, trodde helt klart att han skulle visa upp Q-Q eller högre.

I en turboturnering - shorthand har man helt enkelt inte råd att sitta och invänta 10 i topp händer. Numer spelar jag oftast även sc, åtminstone i den övre skalan och i startskedet av turneringen. Ibland även lägre sc. Som jag ser det finns det två fördelar:

Jag kan spela fler händer. Sc går väl upp i värde ju fler deltagare det finns? Vid träff har man fördelen att sitta med oväntade kort vilket kan vara najs, speciellt om man odlat en tight image vid bordet.

Handen du spelade kan tolkas på många sätt men eftersom du träffar tvåpar direkt vill du ju försöka få in pengar i potten. Nu gjorde fi detta åt dig visserligen. Utifrån hur fi spelade hade jag satt honom på pockets 88 uppåt kanske? eller AJ-AK. Utifrån hans agerande efter flop hade nog resonerat att han antingen har missat helt och vill representera nått, eller att han faktiskt en mellanträff och vill skydda sin hand. Att han träffat topparet med A som kicker är osannorlikt då hans agerande preflop talar emot. Träffat ett set? Nja, då skulle han vilja ha dig kvar en stund till. Stegdraget? Möjligtvis men återigen, hans agerande preflop talar emot det. Det troligaste är att han sitter med överpar eller inte ett skit och vill köpa ut dig helt enkelt. Du har bra reads på snubben säger du, är känslan rätt och han är nära tilt så är det helt korrekt spelat av dig. Du sitter med två par och skulle dessa inte räcka finns det hyfsat chans att dra in kåken på t och r. Vad står det i böckerna ang situationer som dessa? Visst är rekommendationerna att med floppat tvåpar ska man i princip alltid sätta tryck på motståndet.

***** Hand 806489845 *****
5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 september 2008 23:35:46
Eva 51 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: Helt-ok (841.40)
Plats 2: tHOORd (915.36)
Plats 3: nille5 (249.00)
Plats 4: Ee0104 (350.94)
Plats 5: Bmastiff (1009.00)
Helt-ok lägg LM 5.00
tHOORd lägg SM 10.00
** Giv **
Helt-ok [N/A, N/A]
tHOORd [7s, 7r]
nille5 [N/A, N/A]
Ee0104 [N/A, N/A]
Bmastiff [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
nille5 Höj till 30.00
Ee0104 Syna 30.00
Bmastiff Lägg
Helt-ok Lägg
tHOORd Syna 30.00
*** Flop(Board): *** : [10r, 7h, 10s]
*** Bet Runda 2 ***
tHOORd Passa
nille5 Satsa 40.00
Ee0104 Syna 40.00
tHOORd Höj till 90.00
nille5 Syna 90.00
Ee0104 Syna 90.00
*** Turn(Board): *** : [10r, 7h, 10s, 7k]
*** Bet Runda 3 ***
tHOORd Passa
nille5 Passa
Ee0104 All-in 230.94
tHOORd Syna 230.94
nille5 Lägg
*** River(Board): *** : [10r, 7h, 10s, 7k, Ds]
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 811.88
Helt-ok Lägger mig Vinst: 0.00
tHOORd [7s, 7r] Fyrtal i sjuor Vinst: 811.88
nille5 Lägger mig Vinst: 0.00
Ee0104 [9h, 8r] Två par, tior och sjuor Vinst: 0.00
Bmastiff Lägger mig Vinst: 0.00

Haha - för en gång skull tyckte jag du spelade förnuftigt till att börja med. Jag var nästan övertygat att du skulle höja groteskt med dina pocketsjuor.;)

Du tar det lugnt för att kolla av floppen, helt rätt då pocketsjuor knappast är en speciellt stark hand postflop. Nu floppar du ju kåken direCkt och kan i princip börja planera hur du ska få in så mycket deg i mitten som du bara kan. :)

Du får lite draghjälp av fi som bettar åt dig till en början och lyckas få de flesta kvar till slutet. Bonussjuan som kom slog ju bara in sista spiken i kistan kan man säga.

***** Hand 806487465 *****
5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 september 2008 23:34:09
Eva 51 (Vanlig /Cash Game )
Plats 1: Helt-ok (498.90)
Plats 2: tHOORd (640.92)
Plats 3: nille5 (121.00)
Plats 4: Ee0104 (508.44)
Plats 5: Bmastiff (960.99)
Ee0104 lägg LM 5.00
Bmastiff lägg SM 10.00
** Giv **
Helt-ok [N/A, N/A]
tHOORd [5k, 6k]
nille5 [N/A, N/A]
Ee0104 [N/A, N/A]
Bmastiff [N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
Helt-ok Höj till 40.00
tHOORd Syna 40.00
nille5 Lägg
Ee0104 Syna 40.00
Bmastiff Lägg
*** Flop(Board): *** : [3h, 4s, 8h]
*** Bet Runda 2 ***
Ee0104 Passa
Helt-ok Satsa 97.50
tHOORd Syna 97.50
Ee0104 Syna 97.50
*** Turn(Board): *** : [3h, 4s, 8h, 3s]
*** Bet Runda 3 ***
Ee0104 Passa
Helt-ok Passa
tHOORd Satsa 330.00
Ee0104 Lägg
Helt-ok Lägg
*** Showdown *** : Rake: 10.56 Totalpott: 411.94
Helt-ok Lägger mig Vinst: 0.00
tHOORd Vinner potten Vinst: 411.94
nille5 Lägger mig Vinst: 0.00
Ee0104 Lägger mig Vinst: 0.00
Bmastiff Lägger mig Vinst: 0.00

Hehe, en semibluff. Tror iofs att du övervärderar dina sc något. Du hänger med på en 4ggr big höjning pre, med dina (dåliga) kort. Floppen är tveksam. Du vet att det förmodligen kommer bli dyrt för dig att spela vidare på denna flop. Vad är procenten? Omkring 20-25% att du drar in stegen om du hänger med på både turn och river.. Du får en ordentlig bet emot dig. Jag hade valt att släppa mina kort här kan jag säga.
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Hur man spelar handen beror helt på situationen, att ställa med 9-9 där är dåligt spelat, hade han ställt med j-j och oppåt så hade jag förstått honom men även här är det dåligt spelat. Jag hade förmodligen valt att syna eller folda. Han borde ha tänkt på vad han har symboliserat och hur jag upplever handen.

1. Han raisade mer än vanlit pree (han visar mig att han har en stark hand)
2. Han betar ut en tillsynes helt ofarlig flopp.
3. Jag reraisera honom på denna flopp, trots den styrka han har visat. Jag reraiseade inte pree vilket inte tyder på överpar, så vad kan jag reraisea med här?
4. Han ställer, trots att jag har reraiseat honom när han visat styrka hela handen - här borde varningsklockorna ringa, även med AA så ska man ta sig en rejäl funderare här. Jag har inte visat tecken på överpar, JJ-QQ-KK då dessa händer nästan i alla lägen hade reraiset pree. Så vad kan jag ha träffat? Jag skulle nog ha varit väldigt rädd för trissen här.

Jag vet inte riktigt vad det står i boken om floppat 2-par, men har du topp två på denna flopp och motståndaren har visat styrka pree så vill du trycka in allt här. Dom enda händerna som slår mig är 6-6, 7-7,4-4 eller floppad stege. Ingen hand som är trolig utifrån hur handen utspelat sig. Jag sitter själv med 6-7 vilket inte gör 66-77 trolig. 4-4 hade inte spelats så starkt pree och om han nu gjort det så är det bara att bita i det sura äpplet, pengarna åker in. Stegen likaså. Jag tror inte att han ställde för att skydda sin hand utan mer att han gjorde detta av frustration och bad till gud att jag skulle lägga min hand.


Hehe, en semibluff. Tror iofs att du övervärderar dina sc något. Du hänger med på en 4ggr big höjning pre, med dina (dåliga) kort. Floppen är tveksam. Du vet att det förmodligen kommer bli dyrt för dig att spela vidare på denna flop. Vad är procenten? Omkring 20-25% att du drar in stegen om du hänger med på både turn och river.. Du får en ordentlig bet emot dig. Jag hade valt att släppa mina kort här kan jag säga.

Som sagt, jag investerar gärna pengar i mina SC's då jag är duktig på att spela flopper. Här väljer jag att floatspela mitt stegdrag, då det endast är ett bet för att kolla hur man ligger till. Han som synar bakom mig drar säkert efter färg, turnen är helt blank och folk passar. Och detta var en av anledningen till att jag floatspelade, nu betar jag ut turn och vet att jag inte får syn. Har jag läst fel så har jag fortfarande outs. Skulle jag vara uppe mot AA på floppen så har jag cirka 35% chans att vinna handen, dock så trodde jag att dom var tomma båda två.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Jag tror inte att han ställde för att skydda sin hand utan mer att han gjorde detta av frustration och bad till gud att jag skulle lägga min hand.

Jo det luktar lite tilt om den handen. Iofs, spelar det stor roll hur DU spelat innan också. Har du varit lös tidigare kanske fi antog att du satt med A7 och hade synat hans (för stora?) höjning preflop. En lös spelare kan göra just det och nu ville han ha bort dig från handen.
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jo det luktar lite tilt om den handen. Iofs, spelar det stor roll hur DU spelat innan också. Har du varit lös tidigare kanske fi antog att du satt med A7 och hade synat hans (för stora?) höjning preflop. En lös spelare kan göra just det och nu ville han ha bort dig från handen.

Jo, men nu när han ställer så får han bara syn av en bättre hand. Då anser jag att det är bättre att syna och se vad som händer på turn. Säg att jag nu sitter på A-7 och du endast synar min reraise, kommer det ett lågt kort på turn så vinner du nog alla pengar då istället för att antingen ta hem potten på floppen eller förlora alla pengar på floppen. Då det är endast detta som händer så finns det inget som helst värde i att reraisea här.
 

Dark_Messenger

Guest
Jo, men nu när han ställer så får han bara syn av en bättre hand. Då anser jag att det är bättre att syna och se vad som händer på turn. Säg att jag nu sitter på A-7 och du endast synar min reraise, kommer det ett lågt kort på turn så vinner du nog alla pengar då istället för att antingen ta hem potten på floppen eller förlora alla pengar på floppen. Då det är endast detta som händer så finns det inget som helst värde i att reraisea här.

Agree men det det finns ju samtidigt många lägen i vilka man inte vill ha fler kort på bordet. Betta ut hårt då ger ju oftast inte fi odds att syna. Men ställa är oftast overkill vilket kan ha motsatt önskad effekt av ställaren.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top