Pokertråden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Du gör inget nytt val när du stannar på dörr nummer 1.

Att stanna är ju ett val lika mycket som att välja igen och i.o.m det valet(oavsett vilket det blev) är förutsättningarna nya.... Två dörrar kvar, en ger vinst, 50/50.

Inför ditt första val, där du valde dörr 1 fanns tre kandidater, 33.33%
Efter det valet öppnas en av de tomma dörrarna... Därefter ges du alternativen att "byta" dörr eller stå kvar...
Att stå kvar är självklart ett val det med. Förutsättningarna är nya eftersom det nu bara finns två valmöjligheter varav en ger vinst. 50/50

Att säga att det inför första valet var 66.66% sannolikhet att vinsten är bakom dörr 2 och 3 är lika irrelevant som att säga att det är 66.66% chans att vinsten är bakom dörr 1 eller 2 när du gör ditt första val.
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Att stanna är ju ett val lika mycket som att välja igen och i.o.m det valet(oavsett vilket det blev) är förutsättningarna nya.... Två dörrar kvar, en ger vinst, 50/50.

Inför ditt första val, där du valde dörr 1 fanns tre kandidater, 33.33%
Efter det valet öppnas en av de tomma dörrarna... Därefter ges du alternativen att "byta" dörr eller stå kvar...
Att stå kvar är självklart ett val det med. Förutsättningarna är nya eftersom det nu bara finns två valmöjligheter varav en ger vinst. 50/50

Hehe, jag var faktiskt ute efter en diskussion. Och det blir säkerligen en intressant sådan. Du väljer dörr nummer 1, av 3. Det är alltså större chans att du har valt fel dörr. Även om du väljer att stanna kvar på dörr nummer 1 nu när det endast är 2 dörrar kvar så spelar det ingen roll. eller hur? Det är fortfarande samma dörr.

Hade man däremot blandat dörrarna efter det första valet och du fick välja om så skulle det vara 50/50.
 

Dark_Messenger

Guest
Hehe, jag var faktiskt ute efter en diskussion. Och det blir säkerligen en intressant sådan. Du väljer dörr nummer 1, av 3. Det är alltså större chans att du har valt fel dörr. Även om du väljer att stanna kvar på dörr nummer 1 nu när det endast är 2 dörrar kvar så spelar det ingen roll. eller hur? Det är fortfarande samma dörr.

Hade man däremot blandat dörrarna efter det första valet och du fick välja om så skulle det vara 50/50.

Jag förstår vart du vill komma, men det kan ändå inte stämma att du har mindre vinstchans för att man plockar bort en dörr. So be it att det var 33.33 förut men nu måste det vara 50/50 eftersom jag bara har två kandidater att välja på.

Om man blandar dörrarna är väl oväsentligt?

*33.33% *33.33% *33.33% (X) 100/3
--
--
*50% *50% (X) 100/2
--
--
:glömdet
 

Dark_Messenger

Guest
Kom igen nu, poker ikväll och jag ska ta ALLA era pengar! Muahahaha! :D

:yoparty
Inte nog med att topplaceringarna tar hem x antal kronor, vinnaren vinner även skryträtten till nästa turnering!

* Dark_Messenger
* Korvgubbe
* tHOORd
* Starfighter
* SjöKexet
* Oddjob
* abstruse
* Reginaharjar
* dunderhonung
*
*
*
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Kom igen nu, poker ikväll och jag ska ta ALLA era pengar! Muahahaha! :D

* Dark_Messenger
* Korvgubbe
* tHOORd
* Starfighter
* SjöKexet
* Oddjob
* abstruse
* Reginaharjar
* dunderhonung
*smallsocks
*
*

Kan säga att jag siktar på att komma sist igen och åka ut lite fortare denna gång, säg max 2-3 händer sedan ska jag vara ute
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Vanligtvis välunderrättade källor hävdar att Dark_M blott går vidare till flopp med svarta hålkort. Samma källa hävdar att Korvis gömmer sig bakom en snuttefilt varje gång han går all-in. Verkar rimligt.
 

Dark_Messenger

Guest
Likt AA är 48 klöver/spader givna allin-kort!? :confused:

Korvgubbe med snuttefilt tror jag också på.

tHOORd sitter naken endast iförd blekta y-frontar med pokertabeller o litteratur vid datorn!

May the force be with me. :pannkyss
 

Dark_Messenger

Guest
Update..

* Dark_Messenger
* Korvgubbe
* tHOORd
* Starfighter
* SjöKexet
* Oddjob
* abstruse
* Reginaharjar
* dunderhonung
* smallsocks
* Oscar
*
*
*
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag tror Korvis kör reversed psychology idag. Han psykar med tystnaden som vapen... Ha! Genomskådad!
 

Dark_Messenger

Guest
FaKk!
Jag som trodde min taktik var vattentät!

Vart var du sist förresten? Vi kan inte ha setat vid samma bord eller åkte du ut så fort att jag missade det? :va (jag tyckte att JAG åkte ut fort) Jag lirar som yx-harry på SvS.

Fö blir taktiken lö-öösspel ikväll. :)
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Det roliga är att jag åkte ut med flit fort förra gången för ni ska tro att jag är sämst, men kommer spela skjortan av er idag för jag är egentligen grym!
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Jag håller på och diskuterar lite med Svenskaspels kundservice angående min ban, möjligheten att den försvinne finns nog inte. Men mailkonversationen är rätt underhållande för folk som har samma humor som mig, då. Jag kan poste den sen om intresset finns, vet dock inte hur det är med reglerna här. Den är inte allt för rumsren.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag håller på och diskuterar lite med Svenskaspels kundservice angående min ban, möjligheten att den försvinne finns nog inte. Men mailkonversationen är rätt underhållande för folk som har samma humor som mig, då. Jag kan poste den sen om intresset finns, vet dock inte hur det är med reglerna här. Den är inte allt för rumsren.

Minimiåldern här är 18, posta skiten! :fakta
 

Dark_Messenger

Guest
Det roliga är att jag åkte ut med flit fort förra gången för ni ska tro att jag är sämst, men kommer spela skjortan av er idag för jag är egentligen grym!

Trist att du åkte för du o jag var väl i princip de enda som tjötade vid bordet. Alla andra koncentrerade sig nog på att vinna. :mad:

Jag håller på och diskuterar lite med Svenskaspels kundservice angående min ban, möjligheten att den försvinne finns nog inte. Men mailkonversationen är rätt underhållande för folk som har samma humor som mig, då. Jag kan poste den sen om intresset finns, vet dock inte hur det är med reglerna här. Den är inte allt för rumsren.

Den måste du ju givetvis posta. Entertain us! :)

Jag satt nog vid det andra bordet. Har för mig att jag rök på 8:e plats eller något sådant.

Åfan 8:a? Du får man akta sig alltså. :D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top