Pokertråden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Tränar på onsdag, hoppas nästa gång blir en tisdag eller torsdag.

Det kommer den att bli, jag försöker medvetet rotera mellan tisdag, onsdag och torsdag.

Första gången var en onsdag, sist en tisdag, nu en onsdag igen. Nästa blir troligen en torsdag.....
 

Dark_Messenger

Guest
Drog ner första 4-5 säsongerna av celebrity poker showdown och har precis kollat klart på första 3 avsnitten. Vilket skit! :(

Hemska hostar, iaf han bredvid Gordon. Spelare som inte kan spela for shit och går med på vad som helst och underdoggarna bettar gladeligen stora summor i var o varannan pott. :rofl

Jag ger det några avsnitt till sen raderar jag skiten. :gnissla
 

Dark_Messenger

Guest
Då är jag hygglig och anmäler mig inte så du har en chans att vinna :D

Som min statistik sett ut hittils lär jag bara bli fattigare i vilket fall. :(

Klart du ska vara med! Det är hur kul som helst plus att du får psyka tHOORd och Korvgubbe i chatten hur mycket du vill. (det är extra kul att terra tHOORd som inte kan svara) :D

Kom igen nu KGK! Vi är alla glada amatörer, i vilket fall jag.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Några som spelar live-turneringar?

Absolut. :)

Har ett stadigt gäng som brukar köra en större (15-25pers) turnering ungefär en gång i månaden. Sen blir det något sporadiskt homegame då och då också. Kan vara lite olika struktur men oftast blir det nolimit holdem med 2-300kr inköp och en eller två rebuys.
 

Dark_Messenger

Guest
Jag är eventuellt på.

Kanoners. :tummenupp

Kom igen nu alla, klart ni vill lira lite poker den 5:e! Var är tHOORd och freddola förresten?

- Dark_Messenger
- Korvgubbe
- oscar
- Dunderhonung
- (Oddjob)
-
-
-
 
Last edited:

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Kanoners. :tummenupp

Kom igen nu alla, klart ni vill lira lite poker den 5:e! Var är tHOORd och freddola förresten?

- Dark_Messenger
- Korvgubbe
- oscar
- Dunderhonung
- (Oddjob)
-
-
-


Sorry!


Har varit upptagen med barnfödarkurser och slemproppar och hit ditan, men det är klart jag är på:)

- Dark_Messenger
- Korvgubbe
- oscar
- Dunderhonung
- (Oddjob)
- tHOORd
-
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Jag kanske är med, ifall vi inte blir för många som förut.
Jag har inte tålamod till långa partier så jag vill ha en turnering med max 10-12 st inte 20 som förra... alla sitter bara o fegar..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag kanske är med, ifall vi inte blir för många som förut.
Jag har inte tålamod till långa partier så jag vill ha en turnering med max 10-12 st inte 20 som förra... alla sitter bara o fegar..

Saken med turren är ju att den ska vara uppe för alla så att begränsa antalet är inte aktuellt i dagsläget.

Problemet är nog din egna speltid snarare än turneringsupplägget.
Ska "bäste man vinna" så skall det spelas mååånga händer, annars kan vi lika gärna köra ALL-IN från och med första handen så får turen avgöra vem som vinner och det hela är över på tio minuter.

På en hand är det lika stor chans att jag vinner som att Phil Helmuth skulle göra det... På ett par hundra händer lär han äta mig som snacks till ölen.
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Saken med turren är ju att den ska vara uppe för alla så att begränsa antalet är inte aktuellt i dagsläget.

Problemet är nog din egna speltid snarare än turneringsupplägget.
Ska "bäste man vinna" så skall det spelas mååånga händer, annars kan vi lika gärna köra ALL-IN från och med första handen så får turen avgöra vem som vinner och det hela är över på tio minuter.

På en hand är det lika stor chans att jag vinner som att Phil Helmuth skulle göra det... På ett par hundra händer lär han äta mig som snacks till ölen.

Jo självklart, sa inte att vi ska begränsa den till X antal spelare heller. men jag menar att jag kanske inte dyker upp om jag märker att det är 20+ registerade redan. Eller så kanske jag gör det.

Jag gillar att ha lite mystik runt mig men tycker det är fy tusan trist att åka ut i början då man ställt in sig på att spela lite.

Jaja lyckan kommer och lyckan går men för smallsocks så springer bara lyckan iväg?
 

Dark_Messenger

Guest
Jag kanske är med, ifall vi inte blir för många som förut.
Jag har inte tålamod till långa partier så jag vill ha en turnering med max 10-12 st inte 20 som förra... alla sitter bara o fegar..

Klart du ska vara med, du är alltid välkommen! Sist gick det väl ganska bra också har jag för mig?

F.ö håller jag med dig om hastigheten då jag själv är fan av turboturneringar men vi är nog i minoritet här så det är bara att rätta in oss i ledet och seeeegspela. :gnissla

På en hand är det lika stor chans att jag vinner som att Phil Helmuth skulle göra det... På ett par hundra händer lär han äta mig som snacks till ölen.

Jag tror det är stor risk att du tar honom så som han spelar. Personligen tycker jag han verkar sjukt overrated i pokervärlden. Han snackar ju mest skit och mongospelar något kopiöst..:va

En spelare jag verkligen har fastnat för är unabomber - Phil Laak. Så jävla skön snubbe, jag kan sitta o garva hur mycket som helst när jag ser honom spela. Sen gillar jag hans spelstil också. Spelar solitt men varierar sig med ett och annat crazymove då o då.

Den veckan i poker after dark när han är med rekommenderas varmt. Lätt bästa 6 episoderna av det programmet. Borde gå att tanka på någon välkänd plats..

...Men skulle det skita sig rejält så får jag väl sitta på förlossningen med laptopen:yoparty

Thats my boy! :D


-THOORD!!! Vår lilla bäbis kommer nu! KOM HIIIT!

-TYST! Jag har precis ställt preflop med QQ och är lowstacked!!
 
Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Klart du ska vara med, du är alltid välkommen! Sist gick det väl ganska bra också har jag för mig?

F.ö håller jag med dig om hastigheten då jag själv är fan av turboturneringar men vi är nog i minoritet här så det är bara att rätta in oss i ledet och seeeegspela. :gnissla

Bra o bra, åkte ut näst sist... Bättre än sist då jag åkte ut sist, men inte bra för det :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top