Dark_Messenger
Guest
...som jag skrev i ursprungsinlägget:
Hemmaturnering för kompisar och kollegor = gröna spelare...
Turneringarna brukar ta mellan 5-7 timmar... ofta tar det kanske 2.5 timme + en korv och kaffepaus = 3 timmar innan första ihopslagningen och det är inte alls ovanligt att något bord hunnit bli av med två-tre spelare redan på någon timme så då får det bordet stå och vänta tills sista bordet eliminerat tillräckligt många...
Så därför kör jag hellre med omflyttning av spelare i pauserna för att slippa för långa väntetider.
Jag förstår men jag är fortfarande nyfiken på er blindstruktur och tidsram.
Du säger att en turnering ofta tar 5-7h...
Driv upp insatserna lite så brukar de mest oseriösa snabbt sållas ut. Tänk på att rebuy främjar oseriöst spel, likaså addon. De gånger vi är ett STORT gäng brukar vi köra lite dyrare inköp men utan rebuy och addon, just för att folk ska spela riktig poker och inte slaska så förbannat.
Ett knep jag vet används i större freezeoutturneringar för att skapa lite mer action, observera detta lär inte beröra er, är att förutom ett relativt högt inköp används en fast bonus för varje spelare som man eliminerar. Som den utslagne är skyldig att betala till den som slår ut honom.
I morgon ska jag tex vara med i en lite större turnering i Nyköping. Jag räknar med att det kommer komma mellan 70-100 pers. Inköpet är 300+50. 50 är inte rejk som man kan tro utan är den summa som du blir skyldig att betala den som slår ut dig. Fiffigt eller hur? En duktig pokerspelare kan alltså både hamna ITM och gå därifrån med x antal pengar men kan också beroende på hur många man drivit ut ur turneringen, gå därifrån med x antal bonushunkor.
Förövrigt är turneringen öppen för alla så är någon sugen så hör av er till mig bara. Start kl 14.00.