Pokertråden

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Absolut. :)

Har ett stadigt gäng som brukar köra en större (15-25pers) turnering ungefär en gång i månaden. Sen blir det något sporadiskt homegame då och då också. Kan vara lite olika struktur men oftast blir det nolimit holdem med 2-300kr inköp och en eller två rebuys.

Har bara kört en liveturnering och det var ett år sen så det börjar bli dags igen. Tycker bättre om live än nätpoker trots min ringa erfarenhet, fast det kan ju iofs bero på att jag ligger kraftigt på plussidan när det gäller live vilket jag däremot inte gör på nätet ;)
 

Dark_Messenger

Guest
Har bara kört en liveturnering och det var ett år sen så det börjar bli dags igen. Tycker bättre om live än nätpoker trots min ringa erfarenhet, fast det kan ju iofs bero på att jag ligger kraftigt på plussidan när det gäller live vilket jag däremot inte gör på nätet ;)

Ofan, själv ligger jag minus på båda. :D

Håller på att jobbar tillbaka minuset på nätpoker. Nu plussar jag även om jag tycker det tar forever att komma på rätt sida om nollan igen.

Håller absolut med dig om att live är roligare. Tyvärr brukar det vara lite meck med att få ihop något så oftast blir det ju på nätet. Är du i krokarna nångång så hör du bara av dig så kan du lira med oss.

- Dark_Messenger
- Korvgubbe
- oscar
- Dunderhonung
- (Oddjob)
- tHOORd
- Majkie
-
-
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ofan, själv ligger jag minus på båda. :D

Håller på att jobbar tillbaka minuset på nätpoker. Nu plussar jag även om jag tycker det tar forever att komma på rätt sida om nollan igen.

Håller absolut med dig om att live är roligare. Tyvärr brukar det vara lite meck med att få ihop något så oftast blir det ju på nätet. Är du i krokarna nångång så hör du bara av dig så kan du lira med oss.

- Dark_Messenger
- Korvgubbe
- oscar
- Dunderhonung
- (Oddjob)
- tHOORd
- Majkie
-
-

På nätet har jag slutat räkna :gnissla
Det var riktigt länge sen jag körde nån nätpoker öht för min förbannade uppkoppling har en tendens att koppla ner titt som tätt. Kan ju iofs använda det som ursäkt om jag torskar. Lyckas jag få ordning på det så är det inte omöjligt att jag dyker upp den 5:e. Annars tänkte jag nog åka in till cosmopol och spela rookieturnering (500+100 inköp) på onsdag kväll.
 

Dark_Messenger

Guest
På nätet har jag slutat räkna :gnissla
Det var riktigt länge sen jag körde nån nätpoker öht för min förbannade uppkoppling har en tendens att koppla ner titt som tätt. Kan ju iofs använda det som ursäkt om jag torskar. Lyckas jag få ordning på det så är det inte omöjligt att jag dyker upp den 5:e. Annars tänkte jag nog åka in till cosmopol och spela rookieturnering (500+100 inköp) på onsdag kväll.

Yep cosmopols onsdagsturrar är fina. Skitlänge sedan jag var där, av nån anledning har det blivit inställt varje gång sista tiden. Folk har taskigt ställt innan lön, ingen som kan köra den kvällen etc etc.. :gnissla

Klart du ska boka den 5:e. :yoparty

Vill minnas att Oddjob hade samma problem sist för han blev frånkopplad stup i kvarten. Vet inte hur SvS har det med bortkopplingsskydd heller, dessutom brukar man bara ha en eller två sådana.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Någon mer än jag som inte kan logga in på SvS? Försökt både via win & webb klienten....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Balansera bord

Tjing tjång!

Jag har vid några tillfällen dragit ihop mindre pokerturneringar för kompisar och kollegor. Det brukar kunna hamna på någonstans runt 20-25 personer. Oftast kör vi 4st 6-bord som vi halverar ner till 2st sexbord som därefter halveras till ett finalbord.
Principen är lika enkel som självklar men problemet är den varierande hastigheten på borden. Inte sällan tvingas de spelande från de snabbaste borden vänta lääänge på att det sista bordet skall bli klart. Därför är jag nyfiken på om någon kan tipsa om ett enkelt sätt att balansera borden, så att alla kan spela oavbrutet fram tills dess att vinnaren är korad, med undantag för några pauser.

Jag vill ha en enkel men ändå relativt korrekt metod att balansera men enkelhet prioriteras framför exakthet.
 

Dark_Messenger

Guest
Hmm vi brukar göra så att vi kör 8-mannabord.

Säg att vi är 24 för enkelhetens skull, då lirar vi en timme. Efter en timme är det paus då kollar man av hur många som fortfarande är kvar och slår ihop borden. Säg att det är 17 pers kvar, då blir det tre bord så jämt fördelat det går. Är det 13 kvar då blir det två.

Hur vi gör med ihopslagningsprocessen kommer jag faktiskt inte ihåg riktigt. Tror att man försöker samla småstackarna på ett bord och de större på ett men jag kan ha fel här. Ett annat alternativ är ju att helt lotta om placeringarna så som man gör från början av turneringen.

När vi lirar och är uppåt 25 pers brukar det hinnas med två pauser. Efter den andra pausen, vid finalbordet, brukar det gå fort. :tungan
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Bara flytta spelare mellan bord.

Ska man inte ta hänsyn till markerstaplar och annat så det inte blir övervikt på något bord?

Efter en timme är det paus då kollar man av hur många som fortfarande är kvar och slår ihop borden.

Jag tänkte mer försöka flytta spelare när något bord är två mindre än det med flest kvar...

Men det kanske bara är att flytta rakt av utan att göra för stor grej av det.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Jag tänkte mer försöka flytta spelare när något bord är två mindre än det med flest kvar...

Du menar att du vill flytta spelare hela tiden under turneringens gång?

Så har jag aldrig varit med om att man gör, varken på homegames eller kortklubbar. Omfördelning sker alltid i paus. Sen hur man väljer att omfördela kan man ha olika åsikter om.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fick en fråga av en användare per PM igår. Tänkte att vi kan ta det här i tråden. Frågan gällde nätpoker vs MAC. Jag kör själv med PC så jag har ingen koll utan förutsatte mer eller mindre att man kan lira poker med bägge plattformarna alternativt att programvara finns att ladda ner för både MAC och PC?

Om inte, kan man emulera det hela på något sätt?
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Du menar att du vill flytta spelare hela tiden under turneringens gång?

Så har jag aldrig varit med om att man gör, varken på homegames eller kortklubbar. Omfördelning sker alltid i paus.

Självfallet kan man göra det i en paus men det viktiga är just att de som snabbt eliminerat flera spelare vid sitt bord inte ska behöva vänta i flera timmar på att alla andra bord skall spelas klar innan det görs någon omfördelning.
 

Dark_Messenger

Guest
Självfallet kan man göra det i en paus men det viktiga är just att de som snabbt eliminerat flera spelare vid sitt bord inte ska behöva vänta i flera timmar på att alla andra bord skall spelas klar innan det görs någon omfördelning.

Om DET nu är ett problem vid era spel så undrar jag över hur blind-strukturen ser ut hos er? :D

Är vi ett större sällskap, säg 20-> så brukar vi köra 20min levels. Startstacken är oftast 10k och blinds-level 1 är 100/200. Du förstår ju själv att detta spelsätt tvingar ut folk ganska fort. En turre blir oftast inte längre än två pauser..

EDIT: Jag kanske missförstod lite. Du menar att folk slår ut varandra till höger o vänster direkt. Då har du nog snarare ett problem med värdelösa spelare och inte strukturen på turneringen. Jag menar sitter folk och trycker allin i var o varannan hand så är det klart att ett bord kan bli klart på 10min även med BB200.

Skaffa seriösare pokerpolare. :D
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Skaffa seriösare pokerpolare. :D

...som jag skrev i ursprungsinlägget:
Hemmaturnering för kompisar och kollegor = gröna spelare...

Turneringarna brukar ta mellan 5-7 timmar... ofta tar det kanske 2.5 timme + en korv och kaffepaus = 3 timmar innan första ihopslagningen och det är inte alls ovanligt att något bord hunnit bli av med två-tre spelare redan på någon timme så då får det bordet stå och vänta tills sista bordet eliminerat tillräckligt många...
Så därför kör jag hellre med omflyttning av spelare i pauserna för att slippa för långa väntetider.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top