Pokertråden

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Fan jag skrev i fel tråd..

Hur går det gullet? Varför svarar du inte när vi pratar med dig!? :mad:

Jag gick på niten precis. Inte mycket att göra, jag överbeta pott för att sälja en bluff när jag satt med 1010 och floppen hamnade under 10 rainbow. Tråkigt nog fick jag syn av QQ. Död hand, hade kunnat överleva om jag la den pree. Bättre lycka nästa gång. Lycka till allihop!
 

Dark_Messenger

Guest
Nu är jag aslack. Åkte precis. Satt i stora blind med KK o mös. En kille höjer jag synar. Flop Q 8 X, killen bettar jag höjer han ställer jag synar. Han har ett set med 8:eek:r! Sanslöst. :huvet
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu är jag aslack. Åkte precis. Satt i stora blind med KK o mös. En kille höjer jag synar. Flop Q 8 X, killen bettar jag höjer han ställer jag synar. Han har ett set med 8:eek:r! Sanslöst. :huvet

Såg den handen! Lider med dig! :pannkyss
Att åka som jag gjorde är tråkigt men väntat när man inte fått en hand... I ditt fall var det nästan smärtsamt att se. Jag hade nog gjort som dig.
 

Dark_Messenger

Guest
Såg den handen! Lider med dig! :pannkyss
Att åka som jag gjorde är tråkigt men väntat när man inte fått en hand... I ditt fall var det nästan smärtsamt att se. Jag hade nog gjort som dig.

Men förstå. På den nivån när blindarna är cp-höga och jag sitter i stora mörken med KK. Alla foldar utom knappen som höjer 2x BB. Dessutom foldar lilla mörken. Det är ju drömläge för mig! Att floppen är tom på A får ju mig att jubla. Sen har aset träffat ett SET!!!!!

Fakkfakkfakk!! :(
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Men förstå. På den nivån när blindarna är cp-höga och jag sitter i stora mörken med KK. Alla foldar utom knappen som höjer 2x BB. Dessutom foldar lilla mörken. Det är ju drömläge för mig! Att floppen är tom på A får ju mig att jubla. Sen har aset träffat ett SET!!!!!

Fakkfakkfakk!! :(

Men skämtar du? Blindsen är cp-höga? Knappen höjer och du SYNAR med KK?

Höj pre-flop så slipper du dessa situationer (är blindsen höga så är förmodligen all in och köpa 3.5 bb rätt). Synar han och träffar set så ge han credit, men nu bjuder du ju han på att dra ut dig.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ut som 5:a. Blindsen är snorhöga så jag försöker bluffa mot kepsen som gamblar och vinner med ess högt. Kul iaf... och jag vann ju pengar! Wohooo, här ska firas :D
 

Dark_Messenger

Guest
Men skämtar du? Blindsen är cp-höga? Knappen höjer och du SYNAR med KK?

Höj pre-flop så slipper du dessa situationer (är blindsen höga så är förmodligen all in och köpa 3.5 bb rätt). Synar han och träffar set så ge han credit, men nu bjuder du ju han på att dra ut dig.

KK var den med råge bästa starthand jag fått ikväll. I den situationen jag var i kalkylerade jag risken att bara syna, jag villa ha med honom och låta han se plankan. Hade A kommit hade jag absolut vikt mig om han bettat men nu kom inget A. Jag satte honom på AQ eller A8. Att han hade ett set är ju inte helt uppenbart eller hur? Jag tog en risk när jag inte bettade KK hårt preflop men som sagt jag ville inte tappa honom.

Jag är fortfarande pist.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top