Pokertråden

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Vill passa på att säga grattis till vinnarna!

Denna omgången tycker jag personligen var den roligaste hittils! Ser redan fram emot nästa drabbning.:yoparty

Hamnade ju ITM så jag får tacka! Och gratulera dom som kom före mig också.

Tycker det var mycket bättre spel än i vanliga, publika, turneringar där det blir mer gambling så jag hade oxå kul igår. Count me in next time! :tummenupp

Vart lär jag mig hur det går till?

Kan ni inte ta någon fredag/lördagkväll så man kan ta ett par bira till, det lär varken göra från eller till på min spelskicklighet då jag är helt lost på kortspel!

Regga dig på t.ex. svenska spel och tanka ner pokerklienten. Sen kan du köra med låtsaspengar vid prova-påbord och öva. Läs "Kom igång"-avsnittet på svenskaspel.se oxå där det står hur det går till, regler osv. Vill du bli fullfjädrat proffs :rolleyes: så finns det en och annan pokerskola på nätet och en uppsjö med böcker.
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
att han (endast) höjde 2ggr BB så var jag rädd att tappa honom om jag ställde.

Du hade förlorat den handen hur du än hade gjort om du inte ställt all-in men all-in pre hade kanske inte räddat dig heller, allt beror på den andre spelaren, du blev stekt helt enkelt.

That´s poker....
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Vart lär jag mig hur det går till?

Kan ni inte ta någon fredag/lördagkväll så man kan ta ett par bira till, det lär varken göra från eller till på min spelskicklighet då jag är helt lost på kortspel!

Att lära sig lira är busenkelt. Googla lite på texas holdem så kommer du hitta hur mycket info som helst. Sen att bli bra på det är en helt annan sak. :gnissla

I vilket fall vore det skoj om du var med nästa gång. You can do it! :)

Ang dagarna så försöker vi variera oss. Nackdelen med helger är att folk kanske har andra planer fre/lör. Därför har vi kört i veckorna hittils men visar det sig att det finns intresse för en fre/lör-turre så ordnar vi givetvis det också.

Du hade förlorat den handen hur du än hade gjort om du inte ställt all-in men all-in pre hade kanske inte räddat dig heller, allt beror på den andre spelaren, du blev stekt helt enkelt.

That´s poker....

KGK ska helt klart vara med nästa gång. Det hör jag. :tummenupp
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Nu är JAG bitter! :mad:
Sitter med A J, höjer och får syn av en. Floppen vissar K 9 J. Betar halva potten, får syn. Aha, han har kung tänker jag. Turn är J. Nu ska jag sätta dit honom tänker jag och checkar, den andra betar. Han svalde betet! Jag ställer in och får syn. Sen kommer suckoutjävlarivern. En Kung! :mad:


Edit: That´s poker ;)

Edit2: I förrgår torskade jag med fyrtal i kungar mot en som drog straight flush på rivern. Mr. Bad beat :gnissla
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Nu är JAG bitter! :mad:
Sitter med A J, höjer och får syn av en. Floppen vissar K 9 J. Betar halva potten, får syn. Aha, han har kung tänker jag. Turn är J. Nu ska jag sätta dit honom tänker jag och checkar, den andra betar. Han svalde betet! Jag ställer in och får syn. Sen kommer suckoutjävlarivern. En Kung! :mad:


Edit: That´s poker ;)

Edit2: I förrgår torskade jag med fyrtal i kungar mot en som drog straight flush på rivern. Mr. Bad beat :gnissla

Don't tell me.. du lirar på SvS va? Skyll på riggen. :D
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
De frågar dig om rusdrycker och spel om pengar. Säg: "Det ligger svår synd
i bådadera men också något som kan vara människan till nytta. Det onda de
medför är dock större än den nytta de kan ge." Och de frågar dig vad de
bör ge åt andra. Säg: "Det som överstiger vars och ens behov." Så klargör
Gud sina budskap för er för att ni skall tänka över.
Jag fattar inget.

Vad menar du, vinner man mer om man spelar på fyllan? :D
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
hur många olika poker SM finns det egentligen?
Finns typ 2-3st, men detta är i sammarbeta med Svenska Pokerförbunden = "Riktiga SM".
Dock finns det ju flera "grenar" (Omaha, fixed, HU etc) i varje SM.

Jag kom 4a i Mainevent (det största :))

Edit.
ca 12h uppdelat på 3 dagar.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top