Pokertråden

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag är fortfarande pist.
Förstår det och det hade jag också varit, men sent i turneringar och bra starthänder så är det inte upplagt för att spela lika trixigt som när ni har djupa stackar.

Vill du inte dunka in allt pre-flop, säg att du har typ minst 13bb, så höj iaf upp till 5bb så att det kostar han 3bb att syna (vilket ger han odds men samtidigt kanske comittar er i potten eftersom det ligger 10,5bb i potten då. Sen har du 8bb bakom vilka åker in i 10,5 potten oavsett flop.

Jag säger inte detta för att vara elak, utan för att tydliggöra lyckor i turneringsspelet.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Official results SH-pokern:

1. Sybex
2. Sportkeps
3. Gnipen
4. EscapeLake
5. newstead
6. Ninja6
7. Yx-Harry
8. drbarris
9. räksallad
10. Qksgrn
11. checkster
12. fagerberg
13. Malajo
14. oxxax
15. thOORd
16. Tomahawk
17. Majkie_87
18. pwR
19. kaZmur
20. Campar
21. X:1

Vet inte vilka alla är här så nån annan får fixa till listan :)

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
YZF 600 -97
Verkar vara en hel del frustration här ikväll. Jaja, ibland vinner man, ibland förlorar man...

Men förstå. På den nivån när blindarna är cp-höga och jag sitter i stora mörken med KK. Alla foldar utom knappen som höjer 2x BB. Dessutom foldar lilla mörken. Det är ju drömläge för mig! Att floppen är tom på A får ju mig att jubla. Sen har aset träffat ett SET!!!!!

Fakkfakkfakk!! :(

Vill verkligen inte låta dumdryg, men det var ju så att du betate för vekt. Som vanligt åker man på en för feg förstabet. Hade du ställt in rejält så hade jag lagt mig. Som vanligt blir man girig med en bra starthand och spelar bort den på floppen.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Verkar vara en hel del frustration här ikväll. Jaja, ibland vinner man, ibland förlorar man...

I poker handlar det väl aldrig om någon frustration!? :gnissla

Skitsamma, rätt spelat eller inte, me don't like it. Hade varit bättre om ett A kommit och jag åtminstone fått slängt.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R

Om blindsen är höga och du sitter med KK i en pre-höjd flop. Action till dig.

Att höja och köpa potten nu och få 3.5bb osett är mycket mer värt för din stack än att få 3.5bb tidigt i turneringen (vanligtvis eftersom stackdjupen ofta är lägre i slutet av SS onlineturrar).

Det är inte intriger utan det är att diskutera händer och situationer som gör oss till bättre pokerspelare och öka ditt EV. Om man nu orkar och vill det ;)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är inte intriger utan det är att diskutera händer och situationer som gör oss till bättre pokerspelare och öka ditt EV. Om man nu orkar och vill det ;)

Okej, jag omformulerar...

Analysera och diskutera händer gör oss till bättre spelare.:fakta
Handanalyser på SH är dock på blodigt allvar och där ställs stora mängder prestige på spel! :mattias

Dark_Messenger

Guest
Om blindsen är höga och du sitter med KK i en pre-höjd flop. Action till dig.

Att höja och köpa potten nu och få 3.5bb osett är mycket mer värt för din stack än att få 3.5bb tidigt i turneringen (vanligtvis eftersom stackdjupen ofta är lägre i slutet av SS onlineturrar).

Ok, om vi ska återvända till min hand....så var jag ärlig när jag sa att jag kalkylerade med att höja vs låta honom se en flopp billigt. I det läget jag var och i det läge turneringen befann sig i, och pga att han (endast) höjde 2ggr BB så var jag rädd att tappa honom om jag ställde. Med de korten var jag beredd att låta honom få se en flopp, jag tom hoppades att han skulle träffa något för att få med honom hela vägen. Det enda som inte fick komma var ju A vilket ju inte heller skedde. Att han hade pocket - som dessutom får träff på brädan var helt oväntat. Ok, hans måttliga raise kunde mycket väl signerat ett medium pp men att skiten träffade... Nja, jag satte honom på AQ eller A8 eftersom han bettade den floppen, regnbåge tror jag det var också och inget realistiskt stegdrag.

Klart som fan man blir förbannad i det läget. Inte på snubben såklart men likväl blir man förbannad. Lirat i 2h eller nått och åker som sjua på vad som verkade vara en given uppdubblingssituation. Blir du aldrig frustrerad när du spelar poker?:gnissla

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Blir du aldrig frustrerad när du spelar poker?:gnissla
Nä, förrom tiden blev jag det, men inte längre. I SM satt jag som en zombie utan känslor och blev varken sur när det gick dåligt eller glad när jag dubblade upp. Har blivit avtrubbad.

Spelar man med polare däremot så är det klart det är mer prestige, så jag förstår di frustration när det är SH mästerskap

Men till nästa gång, har du mindre än 11-12 bb i situationen så pusha all in. Att få 30% avkastning på din stack utan risk (dvs han foldar) är guld värt. Blir du synad så har du möjliga 100% avkastning, men samtidigt risk att bli utslagen.

Synar du bara med KK, ja då maximerar du ju risken och sådant som kostar pengar i längden.

Dark_Messenger

Guest
Nä, förrom tiden blev jag det, men inte längre. I SM satt jag som en zombie utan känslor och blev varken sur när det gick dåligt eller glad när jag dubblade upp. Har blivit avtrubbad.

Spelar man med polare däremot så är det klart det är mer prestige, så jag förstår di frustration när det är SH mästerskap

Men till nästa gång, har du mindre än 11-12 bb i situationen så pusha all in. Att få 30% avkastning på din stack utan risk (dvs han foldar) är guld värt. Blir du synad så har du möjliga 100% avkastning, men samtidigt risk att bli utslagen.

Synar du bara med KK, ja då maximerar du ju risken och sådant som kostar pengar i längden.

Jag tar till mig det. Egentligen vill jag gärna leva efter hellre en liten vinst än en stor förlust men ibland är det så jävla lätt att fiska. Å då händer ju sånt där..:gnissla

Jag vet att det absolut inte har med saken att göra men frågan är vad som hänt om jag ställt..? Jag tror han hade synat och hoppats på det bästa. Han satt ju trots allt med 88 på knappen och var inne med en femtedel av sin stack.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag tar till mig det. Egentligen vill jag gärna leva efter hellre en liten vinst än en stor förlust men ibland är det så jävla lätt att fiska. Å då händer ju sånt där..:gnissla

Jag vet att det absolut inte har med saken att göra men frågan är vad som hänt om jag ställt..? Jag tror han hade synat och hoppats på det bästa. Han satt ju trots allt med 88 på knappen och var inne med en femtedel av sin stack.
Autosyn i turnering (utom i satelliter med garanterade priser eller mycket nära bubblan i en turre med flack prisstruktur). Kan inte spara sig med 8 bb kvar och slänga 88 händer. Efter en öppning av en spelare och sen all in framför är det standardfold med 88 och 10bb i stack, men inte där mot enbart big blind.

Jag gillar egentligen inte att han bara dubblar från mörken med 88. Ger ju dig odds att syna med typ alla händer. Du betalar bara 1bb till en pot på 3.5bb vilket du gör med en mycket stor range av händer.

Blä, tillbaka i mitt gamla jag i pokerträsket! :gnissla

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Official results SH-pokern:

1. Sybex
2. Sportkeps
3. Gnipen
4. EscapeLake = bromsklossen, dvs moi :)
5. newstead
6. Ninja6
7. Yx-Harry
8. drbarris
9. räksallad
10. Qksgrn
11. checkster
12. fagerberg
13. Malajo
14. oxxax
15. thOORd
16. Tomahawk
17. Majkie_87
18. pwR
19. kaZmur
20. Campar
21. X:1

Vet inte vilka alla är här så nån annan får fixa till listan

Dark_Messenger

Guest
Vill passa på att säga grattis till vinnarna!

Denna omgången tycker jag personligen var den roligaste hittils! Ser redan fram emot nästa drabbning.:yoparty

Dominator-Rocks

Guest
Vart lär jag mig hur det går till?

Kan ni inte ta någon fredag/lördagkväll så man kan ta ett par bira till, det lär varken göra från eller till på min spelskicklighet då jag är helt lost på kortspel!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln