Pokertråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Njaa, hade han fått en nia så hade han bara haft stege, och inte färgstege, och det slår väl inte fyrtal?

*Werzion känner att han är ute på hal is och cyklar bakom flötet lite... men tror sig ha rätt*

*EDIT* ja just de, hjäter nio går ju också bra såklart

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Såja! Då har jag bänkat mig för en afton med Sng på Svs. Wish me luck!

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Inte för att det skulle vara så superintressant, men jag spelar också poker. Har spelat sedan 2007, föredrar b2b nätverket. Första året spelade jag heltid men nu har jag inte samma "sug" så blir mest någon frirulle när det passar. Spelar alla möjliga varianter, förutom razz som jag testat men inte läst på något om än. Är främst turneringsspelare men gillar PLO cash game.
Får väl anse mig vara en duktig pokerspelare, hade en sponsor (fram till att jag gjorde en längre paus från pokern) och har även bra turneringsresultat.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fy fan vilken dålig dag. Det spelar ingen roll vilken starhand jag får så torskar jag ändå.

AA - fyrdubblar blinds, får en syn, betar potten på flopp får syn. Killen träffar givetvis triss på turn (han hade QQ)... Dyrt

KK - En kille raisar preflop och jag är den enda som synar. Ett ess kommer på floppen. Han gör en miniraise som jag dubblar bara för att se om han har esset. Han synar och jag sätter honom på AK elller AQ.. PÅ river kommer kungen och jag har trissen. Jag höjer, han reraisar, jag synar och möter pocket AA(alltså AAA).... dyrt

JJ - alldeless nyss. Höjer preflop. Får en syn. Givetvis landar påde A, och K på bordet och han betar loss. bara att kasta.

Har fått minst tio AK, AQ och liknande och många suited men inte träffat en enda flopp.

Nu AA, återkommer med recension....

Edit:
Jag dubblade upp. :)

Nu vänder det! :näsblod :rolleyes:

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag vill ju inte få er pojkar att gråta heller.

Det kan jag bjuda på.

Fy fan vilken dålig dag. Det spelar ingen roll vilken starhand jag får så torskar jag ändå.

Såna dagar är det bara att lägga ner. Får man straight flush så är det ändå nån som har en högre :mad:

Satt med TT häromdagen, höjde preflop och fick syn av en. Floppen visar AT5 regnbåge. Jag checkar, den andra betar, jag raisar och får syn. Turn är 7S. Två spader på bordet så jag betar 1,5 x potten. Får syn. River är ett spader till. Jag ställer in, den andra synar och visar upp 62 spader. Sjukt! Hur kan man syna en raise med 62 utan varken träff eller drag på floppen? Hur kan man syna en bet med ett dåligt färgdrag på turn?

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

I feel you!

...Så har min dag sett ut. Helt galet. Har aldrig varit med om liknande. Har haft fler bra starthänder än någonsin men torskat varenda gång.

Ett 10-mannabord är perfekt att ha igång när man sitter å pluggar. Det håller en kvar vid boken men kräver bara uppmärksamhet då och då... Dessutom gör pluggandet att man har tålamod att folda alla skithänder.

Har faktiskt aldrig pluggat så flitigt som nu och aldrig spelat så diciplinerad 10-mannapoker.

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
I feel you!

...Så har min dag sett ut. Helt galet. Har aldrig varit med om liknande. Har haft fler bra starthänder än någonsin men torskat varenda gång.

Det är för många fiskar som har sån sjuk tur där ute. Ska sluta spela bra händer och börja fiska istället :hihi

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX

Innan när jag ibland spelade 1/2$ så torskade jag 7st AA på raken. Jag blev tjurig på den handen och gick till slut all-in direkt för att slippa folk som floppar fint. Jag tröttnade på den pokern när en snubbe ställer och jag synar med AA och han träffar fyrtal på floppen.
Nu blir det bara lite SH-poker och andra småturrar. :)

Dessutom gör pluggandet att man har tålamod att folda alla skithänder.

Har faktiskt aldrig pluggat så flitigt som nu och aldrig spelat så diciplinerad 10-mannapoker.

Min bästa pokerkväll hade jag när jag skruvade i garaget. Då hade man inte tid med mediokra händer. :)

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Äh, vafan!! Nu har jag åkt som 2:a i två satelliter i rad till en $750K turre :mad:
Har visserligen vunnit lite poäng men jag vill spela den där :gråta

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kan nån förklara MINKLMANKL:s syn(-ar)?
Jag höjer 3*BB preflop med AK suited.
Jag betar poten efter flop.
Jag ställer honom all in efter turn.

Bifogat

• sjukt.jpg