Pokertråden

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Bara tacka och ta emot. Killen har 77 i hålet. :hihi

Haha! Det värsta är att dom förbannade essen aldrig brukar hålla :gnissla
Ställde med AK igår. Fick syn av A3. Perfekt tänker jag! Killen floppar såklart en 3:a så då försvinner ju mina outs på esset också. Sen var det bye bye :mad:
 

Dark_Messenger

Guest
Haha! Det värsta är att dom förbannade essen aldrig brukar hålla :gnissla
Ställde med AK igår. Fick syn av A3. Perfekt tänker jag! Killen floppar såklart en 3:a så då försvinner ju mina outs på esset också. Sen var det bye bye :mad:

När jag lirade på SvS så hände sånt titt som tätt, det var nästan så man slutade spela AA. Där jag lirar nu känns allt mer "på riktigt".

Appropå det så fick jag till en sjuk utdragning i förrgår nu när jag kommer o tänka på det. Kommer inte exakt ihåg hur handen hade spelats eller hur mycket deg som var inne men kontantan var att jag ställde med AQ och fick syn av en AA. Godnatt tänker jag...

Får träff på en Q på floppen och riverkortet...gissa vad det var..? :yoparty

Fi lär ju blivit tiltad.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vilket blir det nu då?

Oj, har helt glömt bort det där. Har varit lite upptagen med jobb å plugg å familj och den egna turneringen m.m....

Jag tycker vi kör den 5:e.

Jag bokar in en turre på svs så säger jag till per omgående när den är bekräftad.
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Apropå sjuka händer:
Får AK i första handen på en 90 pers Sit & Go.
UTG ställer all in preflop
Jag synar direkt efter.
Ytterligare fem pers synar.
Floppen: KAA :D


Tyvärr bara en playmoney i väntan på en riktig turre.


Edit: Wish me luck! Min första Omaha-turre börjar nu :gnissla
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Okej. Jag erkänner. Omaha ÄR kul! Blev visserligen inga pengar men mycket mer action än i Hold 'Em! Nu måste jag bara träna lite så man blir lite snabbare på att räkna outs och så med alla kort... och på att betta rätt i Pot Limit.. :gnissla
 

Dark_Messenger

Guest
Okej. Jag erkänner. Omaha ÄR kul! Blev visserligen inga pengar men mycket mer action än i Hold 'Em! Nu måste jag bara träna lite så man blir lite snabbare på att räkna outs och så med alla kort... och på att betta rätt i Pot Limit.. :gnissla

Omaha är förvirrande! Jag vann lite pengar på det en gång men det var för jag hade en snubbe hängande över axeln som talade om vad jag skulle göra. Tydligen hade jag en bra hand för det blev några hundra vid showdown. Typ första och enda gången jag lirat omaha.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Omaha är förvirrande! Jag vann lite pengar på det en gång men det var för jag hade en snubbe hängande över axeln som talade om vad jag skulle göra. Tydligen hade jag en bra hand för det blev några hundra vid showdown. Typ första och enda gången jag lirat omaha.

Nu när jag vet att man bara räknar med två av pocketkorten är det lite mindre förvirrande :gnissla
Får man öva lite tror jag det kan vara riktigt kul! Lättare att träffa händer så det blir mer action. Kör lite playmoney eller några freerolls där du spelar tight så kommer du snart in i det. :tummenupp
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Om någon vill roa sig, utan att själv riska pengar, så kan man kolla på Blom90 på SvS. Jag såg honom i förrgår då han drog in ca 600k på 30 minuter, och igår drog han in 300k på den tiden jag kollade. Galna bluffar och ännu galnare syner.
 

Dark_Messenger

Guest
Nu ska vi spela lite. Precis hystat in 5 på klienten. Får se hur läget är om några h.
 

Dark_Messenger

Guest
Plus 7. Hade kunnat haft tre ggr så mycket men man måååste ju bara bluffa en gång för mycket.. :död
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Om någon vill roa sig, utan att själv riska pengar, så kan man kolla på Blom90 på SvS. Jag såg honom i förrgår då han drog in ca 600k på 30 minuter, och igår drog han in 300k på den tiden jag kollade. Galna bluffar och ännu galnare syner.

han har haft bra flyt
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Plus 7. Hade kunnat haft tre ggr så mycket men man måååste ju bara bluffa en gång för mycket.. :död

Hehe.. att man aldrig lär sig :D

Ligger som 15:e av 92 kvarvarande (1303 startande) i en turre nu. Den här gången tänkte jag låta bli att bubbla :gnissla

Edit: Ligger 4:a med 77 kvar nu :banana

Ädit: 2:a av 63

Edit: 2:a av 33 kvarvarande. Paus... igen! Det tog längre tid än jag hade räknat med det här, kanske inte blir så kul när klockan ringer imorgon bitti :näsblod

Edit igen: Paus igen :3freak 6:a av 11 nu.

Äääädit: Äntligen kan man gå och lägga sig. 5 timmars spel... blev lite lätt uttråkad så det blev mycket gambling på slutet. Slutade 6:a med 5 på kontot :tummenupp
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Spelade turre på Cosmopol igår. Det var 63 deltagare, och med 4 kvar gjorde vi en deal som gav 6k till alla, och sen ca 4k ytterligare till vinnaren. Innan dess hade jag haft lite oflyt med bla KK mot AK där fi träffar A. MEN innan dess så hade jag haft löjligt mycket tur två gånger då jag träffar rivern för att slippa åka ut. Tyvärr fick jag inte de sista 4 då jag åkte med AK mot JJ och sen 77 mot QQ, men kul var det iaf. :)
 

Dark_Messenger

Guest
Någon som ska spela ons.turren på cosmopol denna vecka?? Jag är sugen som fan men alla jag känner jobbar. Vet iofs inte om det finns öppna stolar kvar nu. Ingen?
 

Dark_Messenger

Guest
Nu byter jag tråd då gårdagens turnering är slut.

Tror absolut inte på mindre än hundra kr per turnering. Det är inte pengarna det handlar om på SH-pokern utan äran. Dock urvattnas hela spelet om man inte spelar om någon kännbar summa. Poker är totalt ointressant om det inte finns pengar att spela om, även om det är så lite som en hundring. Jag skulle förmodligen spela SH-pokern om det kostade 500-1000kr också. Skillnaden skulle vara att allin blev lite mer ångestfyllt.

En förlust SKA svida. Så är det bara. :)

Så, next month igen boys n girls?

EDIT: Vill också passa på att säga att jag hade trevligt igår. Tror jag glömde att säga det. GG alla.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top