Pokertråden

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
Kan nån förklara MINKLMANKL:s syn(-ar)?
Jag höjer 3*BB preflop med AK suited.
Jag betar poten efter flop.
Jag ställer honom all in efter turn.

Svårt att försöka ge sig in i handen, men han kanske just satte dig på AK. Pree finns det nog ingen ursäkt för, men sen beror det helt på hur han uppfattade dig. Du betar pott på floppen, vilket betyder att du gärna tar hem potten där. Han synar potbetet och upp dyker en till klöver, du ställer. Så vad kan du ha floppat som du nu kan ställa med? AK klöver? Men ett träffat klöverdrag borde väl checkraisea/50-75% beta turn? Och ditt första bet tyder mer på att du inte vill se en till klöver än att du vill se en till klöver. Så det mesta tyder på att du inte sitter med klövern utan att du bara försöker symbolisera en stark hand på fel bräde. Om du hade haft AA och fått en syn på pottbetet så hade du nog tagit det lite lugnare på turn när en tredje klöver tittar fram. Ett klassiskt nötter eller inget-bet, skulle jag se det som.
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
För att han satte dig på AK kanske?! :)

Kanske. Fast det var bara andra handen så han borde inte hunnit se hur jag spelar. Och efter att ha hängt kvar länge så tror jag han mest är en gambler. Både synade och ställde hej vilt med skithänder...

Så det mesta tyder på att du inte sitter med klövern utan att du bara försöker symbolisera en stark hand på fel bräde.

Sant. Men vill man verkligen riskera hela turren med par i fyror mot alla drag som finns där ute? Jag kunde ju t.ex. haft färgdrag med AK...
Jag hade inte synat där med hans kort. Fast å andra sidan så vann jag ju inte turren heller så det kanske är det som är felet :gnissla
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Har lirat lite till o från på fyllan nu i två dagar. Jag skyller på att det var länge sedan jag lirade. Slaskade bort 2k först men nu är jag upp 3. Kanske dags att sluta? Även fast det är kul att sitta och dominera ett 0.5/1EURbord med 3 gånger så mycket deg som övriga. :)
 

Dark_Messenger

Guest
Hohoho, hade precis en grym hand. Bytte bord då alla övergav mig. Hoppade in på ett nytt 0.5/1bord. Andra handen plockar jag upp AA. Sitter som big och knappen höjen 4. Lilla synar. Jag dröjer ett tag och höjer till 12. Alla synar. Flopp kommer med A T 4 i regnbåge. Jag knackar, nästa knackar och sista bettar 25. Jag dröjer lääänge och synar den andra lägger sig. Turn är ofarlig så dröjer lääänge och knackar igen, fi ställer - jag synar givetvis. Han har K 10 i fel färg och är helt ofarlig. Underbart.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
I kväll har jag en liten liveturre hemma med några kompisar, men det hade varit kul att ha något annat än mobilen som piper när det är dags för en ny nivå. Någon som vet var man kan ladda hem ett sånt där finfint program som sköter allt det där?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
oscar: vad har du för mobil!? Om du eller någon av polarna har en iPhone så finns det riktigt sköna "poker clock"-program till den, minns inte vad polarens program heter, men han har iallafall en där det finns en massa förbestämda från WPT-turneringar, Bellagio, SM osv. (säkerligen 10-15 förbestämda och så självklart möjligheten att skapa egna)
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX

Tack!

oscar: vad har du för mobil!? Om du eller någon av polarna har en iPhone så finns det riktigt sköna "poker clock"-program till den, minns inte vad polarens program heter, men han har iallafall en där det finns en massa förbestämda från WPT-turneringar, Bellagio, SM osv. (säkerligen 10-15 förbestämda och så självklart möjligheten att skapa egna)

Jag har den sänaste. K800i :hihi

...men tack ändå :)
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Det var en bra pokerklocka!


Tänkte passa på att fråga något som jag varit inne på tidigare...

Nästa helg skall jag köra en liten liveturre för kompisar och kollegor. Inget überseriöst men förhoppninsgvis blir vi ett drygt tjugotal eller kanske uppåt trettio med lite tur.

Det jag fundrar över är hur man bör resonera när man försöker balansera borden?

Om man kör sexmannabord och vill balansera ett bord med sex och ett med fyra... ska man då försöka rotera folk så det blir samma antal marker på båda borden eller skall man bara flytta en person rakt av från 6-bordet till 5-bordet?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Tänkte passa på att fråga något som jag varit inne på tidigare...

Nästa helg skall jag köra en liten liveturre för kompisar och kollegor. Inget überseriöst men förhoppninsgvis blir vi ett drygt tjugotal eller kanske uppåt trettio med lite tur.

Det jag fundrar över är hur man bör resonera när man försöker balansera borden?

Om man kör sexmannabord och vill balansera ett bord med sex och ett med fyra... ska man då försöka rotera folk så det blir samma antal marker på båda borden eller skall man bara flytta en person rakt av från 6-bordet till 5-bordet?

När vi har kört så har vi haft lite fler pers/bord, typ 8-10. Då blir det färre bord och man behöver inte trixa så mycket. Vi har valt att flytta den med minst antal marker, men om det är rätt vet jag inte. De kör en annan modell på Cosmopol, men jag har inte exakt koll på hur den funkar. Man ska iaf inte flytta på fler än en person.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
När vi har kört så har vi haft lite fler pers/bord, typ 8-10. Då blir det färre bord och man behöver inte trixa så mycket. Vi har valt att flytta den med minst antal marker, men om det är rätt vet jag inte. De kör en annan modell på Cosmopol, men jag har inte exakt koll på hur den funkar. Man ska iaf inte flytta på fler än en person.

Ålrajt. Kör nog det konceptet med att flytta den fattigaste stackaren.
Jag vill inte ha mer än 6 pers per bord eftersom det blir så lite spel då. Det är så trist för folk om det bara blir till å sitta och folda....

Dessutom är borden i lokalen som gjorda för 6 personer...
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ålrajt. Kör nog det konceptet med att flytta den fattigaste stackaren.
Jag vill inte ha mer än 6 pers per bord eftersom det blir så lite spel då. Det är så trist för folk om det bara blir till å sitta och folda....

Dessutom är borden i lokalen som gjorda för 6 personer...

Här står det lite om olika metoder att flytta spelare:
http://www.homepokertourney.com/moving_players.htm

Någon som vet var man kan ladda hem ett sånt där finfint program som sköter allt det där?

Lite sent nu men här finns flera:
http://www.homepokertourney.com/clocks.htm
Den här var iaf gratis:
http://my.opera.com/SimpleTournamentDirector/blog/index.dml/tag/Tournament Director
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Ner 21, upp 14. :gnissla

Måste till breakeven sen lägger jag ner ett tag. :)

Nästa SH-turre var den 5/6:e eller vad blev det nu?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
En poker-klocka kan ju om inte annat vara ett bra övningscase nu när jag sitter å försöker banka in .Net 3.5
:)

Do it!
Ska komma på något som slutuppgift på en J2ME-kurs så jag kanske skulle knacka ner en mobil variant i Java. Med blåtand så kan alla få sin egen vid bordet :)
 

Dark_Messenger

Guest
Haha, har du suttit hela natten?

Nej. Det blir lite dutt-timmar här och där. Spänning/ångest-nivån blir så hög ibland att jag inte kan spela mer utan att göra nått dumt som i 7 av 10 fall innebär att jag loosar pengar. :) Nu är jag 3.5 plus totalt iaf så nu lägger jag ner ett tag. Nerverna pallar inte mer just nu.

En liten rolig grej kan jag berätta iaf. De sista 3.5 drog jag in på en hand då en Norrman förmodligen var lite tiltad från handen innan. Jag hade precis plockat av honom hans sista 250 euros. Hade egentligen tänkt dra efter det men så plockar upp AA. Jag snackar precis före honom så jag gör en standardhöjning. Killen har precis reloadat med 350 euro och ställer direCt.. Jag tänker att han säkert är ju übertiltad och bara vill kasta in sina pengar och chansa på en uppdubbling.. Bara tacka och ta emot. Killen har 77 i hålet. :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top