Polaren körde sönder hojen!!!

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Det är sossarnas fel att detta hände. Och invandrarnas.
De borde pröjsa för det här faktiskt.
Jag som är både invandrare och sosse anmäler mig dIreCkt! Jag ska fixa nya kolvar, kompis.
I övrigt tycker jag det är nåt lurt med hela situationen.
Du har köpt gammelgixxer, kört den en mil bara. I lugnt mak. Sen vill polaren prova. Du låter honom göra det.
Han drar iväg som fan innan du själv ens har provat att varva ur den. Där får du stå förnedrad och känna hur kewken krymper. Skulle jag aldrig gått med på. Polaren hade fått vänta tills jag själv hade kört satan med den ett tag.
Å andra sidan, en gsxr, varm i motorn sen en mil tillbaks, som går sönder när den varvas upp? Eh? Sentimentet ovan "körde han sönder den, eller gick den sönder när han körde den" tycker jag är tänkesättet framåt. Så ägg till polare som varvar-förnedrar dig, och ägg-du som låter honom göra det, men skit till hoj du köpt. Summa summarum, du får pröjsa, och ni båda får en läxa.

Buddas

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2014
Hoj
Letar
"Jag hade sönder det jag lånade men jag tänker inte betala för det."

Tur att man inte umgås med personer som har den mentaliteten.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Se det så ts. Du köpte en supersport hoj som går sönder direkt alternativt redan var sönder men fuskmekad. Jag tycker du skall ta smällen och eventuellt kontakta säljaren beroende på vad motorgenomgången visar. Det är ju hojar som är gjorda för att köras hårt. Din kompis körde ju vält. Det kunde ju även slutat med att motorn hade låst sig och kompisen skadat sig vid vurpan som blev följden av ett låst bakhjul.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Hela den här diskussionen är tämligen ointressant innan man vet vad det är för fel och hur mycket det kostar att få liv i löken. Det blir bara spekulation. Sen undrar även jag hur det står till med service, oljebyten etc. Personligen brukar jag alltid göra en hyffsat total genomgång om jag köpt begagnat och jag drar aldrig (!!) trotteln i botten. Fast det beror nog mest på att dom begagnade hojar jag haft varit från 30- och 40-talet. :D Men att se till så att man har koll på skicket på bitarna efter att ha köpt beggat är alltid ett bra råd. Annars skulle jag nog kolla med polarn och fråga hur han ser på saker och ting.

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
Nog håller en gammal gixxer för att dra på med utan dess like.just i det här fallet är det otur/slumpen är ni bra polare mekar ni ihop och det är ju halva nöjet med mc :smasha

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Skitsamma egentligen.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...